Gå til innhold

Foreldremøte, bare sure tryner på foreldrene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff. 

Skal ikke si om jeg er foreldre eller jobber i bhg, men på foreldremøte er det jo bare sure tryner. Virker som om alle er misfornøyd med alt som blir sagt. Hva forventer dere egentlig av barnahagen?? 4 retters middag og tur på lekeland hver uke? 

De fleste foreldre sitter med sure trynet som ligner enten på trassig tenåringer eller bull doger😩😬

Anonymkode: d41b2...65a

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si meg enig… Nevnte faktisk at jeg vurderer lommelerke neste gang. Tror det var éi av 17 som trakk på smilebåndet. 

• Liker 4
Skrevet

Ingen vil jo være der.

Hadde det ikke holdt med en mail.

Også foreldresamtale.

Anonymkode: 056fd...da5

• Liker 27
Skrevet

Hos oss var det hyggelig stemning, rart at det skal være så ulikt fra sted til sted.

Anonymkode: 869b7...4d1

• Liker 11
Skrevet

Foreldremøter er det verste med å ha barn. Hatet det, men er nå heldigvis ferdig med det. 

Anonymkode: e2618...076

• Liker 8
Skrevet

Hva er det som er så galt med foreldremøte? Jeg synes det er helt greit jeg. Selvsagt mange andre ting jeg burde fått gjort hjemme, og føler møtet kommer på de tidspunktene jeg er travlest (kanskje bare en følelse) men nå er det ikke akkurat ofte det er foreldremøte så jeg ser ikke vitsen med å synes det er sååå fælt..? 🤷‍♀️ 

Anonymkode: a8efc...ddc

• Liker 13
Skrevet

Syns det fint og stas med foreldremøter, jeg. Helt siden jeg fikk mitt første barn og var pur ung, til nå barn nr 3, så syns jeg det er bare fint. Fin anledning til å få snakket litt med de andre foreldrene og de ansatte uten å bli avbrutt av ungene. Og fint å høre de ansatte fortelle med stolthet om hvordan de jobber! Av og til viser de litt bilder og sånt fra bhg- eller skolehverdagen også. 
Så jeg er nok ikke den som sitter med sur-ansikt. Men jeg er kanskje litt sær, jeg vet ikke 🤷‍♀️

• Liker 17
Skrevet (endret)

Hva med å ha foreldremøter på Teams? 

Endret av Knoot
  • Liker 7
Skrevet

Synes ikke det var sure tryner her, men skjønner ikke helt poenget med foreldremøter. Var jo bare en oppsumering av info vi allerede har fått

Anonymkode: 6bcb8...92e

• Liker 18
Skrevet

Hos oss virka alle å være i godt humør minus en. Han så derimot så fjern og sur ut at jeg fikk litt Taliban-vibber, de ser jo også helt følelsesløse og tomme ut. Håper at det ytre man ser i barnehagen ikke gjenspeiler humøret til vanlig.

Anonymkode: 1af8a...0ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Synes ikke det var sure tryner her, men skjønner ikke helt poenget med foreldremøter. Var jo bare en oppsumering av info vi allerede har fått

Anonymkode: 6bcb8...92e

Og vi som jobber i barnehage hadde helst sluppet å ha foreldremøte. All infoen kan foreldrene likegodt få på mail.

Skjønner ikke hvorfor man MÅ gjennomføre foreldremøte i barnehagen egentlig.

Anonymkode: 1e8f5...f85

• Liker 13
Skrevet

Opplever ikke at det er mye sure tryner. Men jeg forventer at innholdet er noe annet/mer enn det vi allerede har fått skriftlig. Jeg prøver å skjule det, men blir irritert når en ansatt mer eller mindre bruker 15 min på å lese opp det som et sendt ut skriftlig, uten noe mer/diskusjon, imens jeg sitter på en hard stol etter først full arbeidsdag så veldig chop-chop-chop et par timer i strekk hjemme for å rekke å komme.

Anonymkode: 07bbe...375

• Liker 12
Skrevet

Må bare si at mitt ansikt er slik at mange som ikke kjenner meg fort tror at jeg er sur, selv om jeg ikke er det. Ofte slapper jeg bare av, når ansiktet mitt er slik. Jeg vil ikke noen vondt selv om ansiktet mitt kanskje lett kan misforstås. Tror heller ikke en del av de dere snakker om nødvendigvis er direkte sure. Men en blanding av slik de er som personer, samtidig som at de ikke kjenner dere/er interessert i å være sosiale med dere som personer.. Tror det er der landet ligger. En del av oss er det også lettere å komme i kontakt med på tomannshånd, eller i mindre grupper. Ikke i store forsamlinger. Bare et tankekors.

Anonymkode: aa7c6...d70

• Liker 16
Skrevet

Vi følger opp ungene såpass tett, at der blir lite nyttig informasjon formidlet der. Likevel er vi0 på alle foreldremøter, med mindre det er sykdom.

Stort sett brukes det masse tid på å formidle den samme informasjon vi har fått i brev, mail, app om skolen/bhg. Og folk sitter å spør om ting de har fått beskjed om 100 ganger før. 

Ofte har ingen lyst til å påta seg verv. Tordenskiolds soldater har streiket de siste foreldremøtene og klassekontakter måtte trekkes. 

Innimellom har noen noen spørsmål som bør diskuteres (regler for bursdager og prisnivå på gaver, sosiale medier/apper, bør man følge aldersgrenser på spill) og hvis vi får til en god diskusjon. Og kommer til en enighet, så sitter det alltid en eller annen kverulant, som skal bruke masse tid på hvorfor akkurat hens barn er et unntak.

Har vært på et matnyttig foreldremøte, med ekstern foredragsholder, ellers har det stort sett vært bortkastet for min del. Men jeg smiler og er hyggelig likevel.  

Anonymkode: 0ddb2...aae

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må bare si at mitt ansikt er slik at mange som ikke kjenner meg fort tror at jeg er sur, selv om jeg ikke er det. Ofte slapper jeg bare av, når ansiktet mitt er slik. Jeg vil ikke noen vondt selv om ansiktet mitt kanskje lett kan misforstås. Tror heller ikke en del av de dere snakker om nødvendigvis er direkte sure. Men en blanding av slik de er som personer, samtidig som at de ikke kjenner dere/er interessert i å være sosiale med dere som personer.. Tror det er der landet ligger. En del av oss er det også lettere å komme i kontakt med på tomannshånd, eller i mindre grupper. Ikke i store forsamlinger. Bare et tankekors.

Anonymkode: aa7c6...d70

Resting bitch face? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi følger opp ungene såpass tett, at der blir lite nyttig informasjon formidlet der. Likevel er vi0 på alle foreldremøter, med mindre det er sykdom.

Stort sett brukes det masse tid på å formidle den samme informasjon vi har fått i brev, mail, app om skolen/bhg. Og folk sitter å spør om ting de har fått beskjed om 100 ganger før. 

Ofte har ingen lyst til å påta seg verv. Tordenskiolds soldater har streiket de siste foreldremøtene og klassekontakter måtte trekkes. 

Innimellom har noen noen spørsmål som bør diskuteres (regler for bursdager og prisnivå på gaver, sosiale medier/apper, bør man følge aldersgrenser på spill) og hvis vi får til en god diskusjon. Og kommer til en enighet, så sitter det alltid en eller annen kverulant, som skal bruke masse tid på hvorfor akkurat hens barn er et unntak.

Har vært på et matnyttig foreldremøte, med ekstern foredragsholder, ellers har det stort sett vært bortkastet for min del. Men jeg smiler og er hyggelig likevel.  

Der oppsummerte du et foreldremøte ganske godt! Det virker som om det alltid er en som påtar seg det frivillige ansvaret for å være en kverulant 😂😂🤣

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det har vert helt greitt å gå på slike møter både som mor og som pedagog. Fordelen med å delta på møtene er at man møter de andre foreldrene og noen av dem vil man møte igjen senere når barna er eldre. Det er veldig greitt å ha hilst på mor og far til Siri når hun og mitt barn har blitt 10 år venner som vil overnatte. 

Anonymkode: 3676a...f57

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Resting bitch face? 

Ja, just som bitch brain og bitch thought....

Anonymkode: 3676a...f57

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff. 

Skal ikke si om jeg er foreldre eller jobber i bhg, men på foreldremøte er det jo bare sure tryner. Virker som om alle er misfornøyd med alt som blir sagt. Hva forventer dere egentlig av barnahagen?? 4 retters middag og tur på lekeland hver uke? 

De fleste foreldre sitter med sure trynet som ligner enten på trassig tenåringer eller bull doger😩😬

Anonymkode: d41b2...65a

Håper virkelig ikke du er utdannet førskolelærer når du ikke klar å skrive bulldogg rett engang...

Anonymkode: 03d52...135

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...