Gå til innhold

Går du godt overens med kollegene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt i praksis nå og er ferdig med utdanningen min til våren. 
Der jeg er ute i praksis får jeg veldig god faglig oppfølging. 

Problemet er at jeg ikke føler at jeg passer inn, personlighetsmessig. Jeg er mye yngre enn de fleste som jobber her. Og de som er «nærme» meg i alder er likevel som de andre, med tanke på humor, interesser, osv. Jeg er litt sjenert, stille og rolig. De som jobber her har mye humor, litt sånn «frekk» humor. Ikke noe negativt, bare at jeg ikke er sånn, så jeg føler det blir litt krasj. De som jobber her har jobbet her i maaaange år. Men når det er sagt er det en veldig hyggelig tone. Ingen er slemme og det er ikke drama.

Jeg er inne på tanken om å søke jobb et annet sted, der det er en del yngre folk som jobber. Det kan jo være både positivt og negativt. Jeg aner ikke, er bare så lei meg fordi jeg ikke føler at jeg passer inn. Trenger å høre andres erfaringer. Kanskje jeg bare overtenker.

Hvordan har dere det på deres arbeidsplass? Går dere godt overens med hverandre med mye til felles?

Anonymkode: 5a883...aed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er både kjønns- og aldersfordelingen veldig bra og vi har et veldig godt arbeidsmiljø. Selvfølgelig, noe er det alle steder. Ikke alle har helt kjemi, noen «klikker» bedre enn andre, og noen takler stress dårligere enn andre, men stort sett er samholdet fint og folk behandler hverandre med respekt.

jeg har hatt noen arbeidsforhold bak meg, og råtne epler kan man finne overalt. Noen få steder har det vært skikkelig ille, med store personkonflikter og svak ledelse. Det tærer virkelig på. Og når man vet hvor vondt det er, så setter jeg pris på at det bare er småting her. 

Det høres for meg ut som at du har det fint alt i alt. Du har ikke vært der lenge og det tar noe tid å komme inn i det sosiale samspillet. Liten turnover er ofte et godt tegn. Så lenge folk er hyggelig tenker jeg det er et sted du vil være. Du vet hva du har, men ikke hva du får. På jobben har vi jobben til felles. Knyttes vennskapsbånd er det bare en bonus. 

Anonymkode: 171a6...202

Skrevet

Veldig variabelt, og som regel ikke. Jeg er helsefaglig student, og har egentlig akseptert at kollegaene er vidt forskjellige og i alle aldre. Jeg kommer overens med alle, men det er ingen jeg ville ha hatt noe med å gjøre på fritiden. De fleste er eldre enn meg, men de som er på min alder klaffer jeg bare ikke helt med. 

Personlig har jeg aldri følt at jeg har passet inn hvis jeg har vært praksisstudent eller deltidsansatt. Når man ikke er fast ansatt så er man ikke en del av gjengen, selv om det ikke er meningen. 

Anonymkode: dc931...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...