AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Vi har en lærergruppe. Veldig greit til kjappe beskjeder og sosiale ting, men jeg føler at den dreper litt motivasjonen min. Lørdag klokka 22.30, en spennende artikkel om vurdering. Søndag klokka 22, en påminnelse om hvordan programmering nå bør jobbes med i kunst og håndverk. Jeg føler facebookgruppa har blitt en arena for å vise at man er fremoverlente. Spesielt i språkfagene. Og har egentlig lyst å forlate den. Men da blir jeg like sær som naturfaglæreren som annonserte at han ikke orket gruppa lenger. Og så går man jo glipp av informasjon om man boikotter. Anonymkode: 51aff...76a
SPOCA Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Nei. Har en chat med de andre lærerne på teamet, men har ingen facebookgruppe.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 Er ikke lærer, men synes facebookgrupper til jobb er en uting. Hadde det på forrige jobben, fikk skikkelig FOMO og slappet ikke av på fritiden. Anonymkode: e0a5c...177 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Kan du ikke mute/slå av varsler på gruppa? Så må du aktivt oppsøke den selv? Anonymkode: 7ffe3...a65 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Vi har en teamsgruppe. Og ting blir lagt ut til rare tidspunkt. Men jeg tror ingen tolker det dit hen at man skal være så fremoverlent. Mer "stakkars Per, er han fremdeles oppe med nattevåk", eller " jeg tror Petra kom over denne artikkelen ved en tilfeldighet mens hun leste på mobilen på do på fest". Osv. Vi er mange småbarnsforeldre som unektelig har rare døgnrytmer. Men vi har hatt kollegaer som bruker slike ting til å prøve å vise seg om hvor mye de jobber. Og de bare skrur jeg av varsling fra. Anonymkode: a3c76...31a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Vi har en facebookgruppe ja, men tror kanskje 50% er med.. og den er opprettet av ledelsen, som også er de mest aktive. Men det går i som nevnt over her: forskningsartikler til merkelige tider på døgnet. Har også lyst til å forlate den, men det er ekstremt synlig at man gjør det.. Anonymkode: 39d69...d99
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Støtter å skru av varsler. Anonymkode: 06bd5...da9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 Men så kommer viktige beskjeder på den også. Som sjekk mail ang koronaforandringer. Kjenner bare mer og mer at denne gruppa tapper meg litt. Og har mest lyst til å være tøff nok til å forlate den. Anonymkode: 51aff...76a
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Ja, har skrudd av varsler, fordi noen tar helt av og skal være best i ALT.. Anonymkode: 4ba4a...675
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #10 Skrevet 1. oktober 2021 Facebook grupper kan brenne en viss plass. Anonymkode: 76d66...13f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #11 Skrevet 1. oktober 2021 Vi har en Facebook-gruppe som kun skal inneholde hyggelige ting, sosiale greier utenfor arbeidstid osv. Og det gjør den også. Innlegg med informasjon, fag osv havner på Teams. Anonymkode: 48df0...def
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #12 Skrevet 1. oktober 2021 Vi har en facebookgruppe, men den er utelukkende til sosiale ting. Har dere ikke noen egen jobbkanal (teams etc) til sånn? Anonymkode: 1ce97...707
Hengebuksvinet Skrevet 1. oktober 2021 #13 Skrevet 1. oktober 2021 Facebookgruppa vår ble startet av en tilfeldig lærer. Og er ofte fin å ha til sosiale ting eller kjappe beskjeder. I den senere tid sniker det seg inn mer og mer fag, forsking og jobb. Jeg har nå slått av alle varsler, og går sjelden inn for å sjekke den. Synd. For jeg likte den før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå