Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, tipper noen synes denne problemstillingen er teit, men det får så være. Regnskapssjefen slutter, og jeg fikk noe overraskende tilbud om å ta over etter han. Jeg har aldri hatt verken ønske eller behov for å være «sjef», men tror jeg skal mestre jobben og vi er i forhandling. Det er jo egentlig en tullete bagatell, men jeg liker ikke stillingstittelen med «sjef» i og får lov å endre på den viss jeg vil, men til hva? 😅Regnskapsleder er liksom heller ikke så fristende. 
Enklere på engelsk, der kan man bruke «head of accounting» f.eks, men på norsk?

Anonymkode: f59bb...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seksjonsleder? 

Anonymkode: 51622...bb6

Skrevet

Abakusansvarlig

Overdaktyloped

Hodet av regnskap 😁

Anonymkode: d25af...d53

• Liker 5
Skrevet

Regnskapsfører? Men det er kanskje noe annet?

Anonymkode: 14f72...4cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Abakusansvarlig

Overdaktyloped

Hodet av regnskap 😁

Anonymkode: d25af...d53

Stemmer på den siste😂😂

• Liker 1
Skrevet

Regnskapsansvarlig?

Anonymkode: 0ec8d...7df

• Liker 5
Skrevet

Vet Norske lover er litt firkantede når det kommer til arbeidstittel. Ihvertfall om man jobber offentlig. Da er det tittelen som styrer lønna. Skal man feks forhandle lønn må man forandre navnet på stillingen feks. Da jeg jobbet som sekretær, måtte jeg endre stilling til konsulent for å få økt lønn feks😅

Samme med ‘sjefstitler’. Så mulig du bare må bite deg i deg. Du kan jo uansett kalle deg noe annet når folk spør. Det velger du jo helt selv. Regnskapsansvarlig var jo et fint alternativ.

Når dette er sant så skjønner jeg deg når du syns det er kleint med sjefstittel. Jeg er akkurat lik selv og mislikte det sterk da jeg selv hadde en sjef/leder stilling en periode. Mest fordi jeg ikke er særlig autoritær av person. Ikke i det hele tatt. Jeg foretrekker å ta avgjørelser sammen med andre og hater å måtte fortelle hva noen skal gjøre. Jeg føler det kleint å liksom være ‘over andre’ i arbeids hierarkiet når de tross alt er like kunnskapsrike som meg selv. Jeg har kanskje bare noen kurs eller et år skole mer enn dem..

Anonymkode: d219d...b7c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ok, tipper noen synes denne problemstillingen er teit, men det får så være. Regnskapssjefen slutter, og jeg fikk noe overraskende tilbud om å ta over etter han. Jeg har aldri hatt verken ønske eller behov for å være «sjef», men tror jeg skal mestre jobben og vi er i forhandling. Det er jo egentlig en tullete bagatell, men jeg liker ikke stillingstittelen med «sjef» i og får lov å endre på den viss jeg vil, men til hva? 😅Regnskapsleder er liksom heller ikke så fristende. 
Enklere på engelsk, der kan man bruke «head of accounting» f.eks, men på norsk?

Anonymkode: f59bb...e38

Hva heter linjeledere i firmaet ditt da? Regner med at du får formelt personalansvar? Dette er selsvagt relevant.

Hvis ikke blir du regnskapsansvarlig.

Anonymkode: b1a0a...c31

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva heter linjeledere i firmaet ditt da? Regner med at du får formelt personalansvar? Dette er selsvagt relevant.

Hvis ikke blir du regnskapsansvarlig.

*selvsagt

Skrevet

Du kan jo høre om du kan endre tittel. 

Jeg har også "sjef" i tittelen min, ønsket å endre siden det er et negativt ladd ord. Men fikk det ikke siden det i vår organisering er gjort det slik at "sjef" beskriver den øverste i en avdeling. En "leder" står under "sjef" i vårt system. 

Anonymkode: 9783a...56e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo høre om du kan endre tittel. 

Jeg har også "sjef" i tittelen min, ønsket å endre siden det er et negativt ladd ord. Men fikk det ikke siden det i vår organisering er gjort det slik at "sjef" beskriver den øverste i en avdeling. En "leder" står under "sjef" i vårt system. 

Uff - så gammeldags.. Liker heller ikke betegnelsen «sjef» og jeg nekter å titulerer meg som det. Jeg er leder, ikke sjef.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff - så gammeldags.. Liker heller ikke betegnelsen «sjef» og jeg nekter å titulerer meg som det. Jeg er leder, ikke sjef.

Veldig gammeldags. I vårt system ligger som sagt "sjef" over leder. 

F.eks produksjonssjef har ansvar for produksjonslederne, driftssjef har ansvar for driftslederne, kvalitetssjef har ansvar for kvalitetslederne osv. 

Kunne kanskje fungert med produksjonsdirektør osv, men høres veldig jålete ut. Videre blir det helt feil med en engelsk tittel i en helnorsk bedrift. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...