G.A. Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Etter lang ventetid og en 2 timers kjøretur til sykehuset var jeg klar for HSG-sjekken... Var så glad for at prosessen endelig var i gang, og jeg skulle få sjekket om ting var slik de skulle være. Men neida, ting gikk ikke som planlagt: Da gynekologen skulle sette inn kateteret i livmoren ble det problemer. Han fikk det rett og slett ikke til, og det ble svært smertefullt, fordi livmoren min var for liten og han hadde ikke instrumenter som var små nok. Så jeg fikk ikke tatt den etterlengtede kontrollen. Skuffet fikk jeg pengene tilbake og ble sendt hjem. Så nå skal jeg til lap.-undersøkelse, men bedøvelse/narkose (?) og slange inn i navlen.. Det som er dumt er at sambo ikke har mulighet til å ta seg fri fra jobb mer, så dette må gjøres alene.. Noen som kan trøste litt her, og/eller fortelle litt om lap.-undersøkelsen?
G.A. Skrevet 30. september 2005 Forfatter #2 Skrevet 30. september 2005 Jeg ble informert av gynekologen om at jeg hadde en livmor som en liten jente, men at dette ikke hadde noe å si om jeg kunne få barn eller ikke. Dette har jeg aldri hørt om. Noen andre som har hørt om dette, eller som har hatt samme problem?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2005 #3 Skrevet 1. oktober 2005 Å neeii så ergelig. Man blir ganske skuffet når man har gledet seg til å få noe overstått. Håper det går bedre neste gang. Du bør få med deg noen på denne neste undersøkelsen. Kan du høre med andre enn samboeren din? Familie venner Har vært igjennom denne undersøkelsen selv. De holdt på veldig lenge grunnet at de kom ikke gjennom opp dit de skulle for å si det slik. Prøvde ut katetre av alle slag.. Tilslutt måtte de tilkalle en professor på rikshospitalet som var ekspert på underliv bla. og han fikk det heldigvis til. Ventet på å bli sendt hjem med uforrettet sak dersom han ikke hadde kommet. Men alt var normalt heldigvis, selvom det ikke har hjulpet mht graviditet. Har ikke hørt om noen som har fått det svaret du fikk mht størrelse, men kanskje andre her har? Det er heldigvis muligheter for deg Lykke til!
Tusenfryd Skrevet 1. oktober 2005 #4 Skrevet 1. oktober 2005 Lap er veldig greit, synes jeg. Man sover og kjenner ingenting, og jeg hadde heller ikke spesielt vondt etterpå. har ingen plager med narkose eller noe heller, så mye heller det enn sånne undersøkelser som man kjenner og som gjør vondt mens de holder på og sånn.
G.A. Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Skal lap tas på dag 8-10 i syklusen på samme måte som HSG? Og kan jeg gå på jobb samme dag/dagen etterpå? Endret 3. oktober 2005 av G.A.
Tusenfryd Skrevet 3. oktober 2005 #6 Skrevet 3. oktober 2005 Du får beskjed av sykehuset når du skal inn, de tar sikkert hensyn til det de trenger. Det er vanlig å bli sykemeldt en uke eller to, alt etter hvordan formen er. Uansett går man ikke på jobb samme dag man har vært i narkose. Men de går inn i maven i bikinikanten og navlen og dermed kan du få litt vondt i maven. De blåser også inn luft, denne stiger opp når du står opp og du kan få vondt i skuldrene. Jeg har ikke hatt spesielt mye vondt, men ikke vært arbeidsfør de første dagene. Har alltid fått god informasjon fra sykehuset på forhånd, både om mulige ettervirkinger og sykemeldingperiode etc.
G.A. Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2005 Oki, da vet jeg det. Jeg var ganske forvirra og skuffa da jeg pratet med legen etter forsøket på HSG, så jeg husker ikke alt han fortalte meg.. Nå lurer jeg på pm jeg husker rett, for jeg tror han nevnte noe om HSG med bedøvelse. Husker jeg rett? Er det noe som er mulig? Jeg hadde store smerter da han prøvde å sette inn kateteret, så det var nok også derfor han ikke ville 'tvinge' det inn slik at jeg fikk enda større smerter. Så kanskje de minste instrumentene kan brukes til HSG på meg bare jeg får bedøvelse... (?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå