Gjest Madeline Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Jeg har fått påvist allergi bl.a. mot katter. Det er helt uaktuelt å kaste ut mine 2 katter pga. dette. Derfor trenger jeg noen råd om hvordan best mulig leve med både allergi og katt. Jeg har fått medisiner som har hjulpet en god del og kattene får ikke komme inn på soverommet lenger. Er det noen andre forholdsregler jeg bør ta? Jeg mener å ha lest om noe som en kan vaske kattene med som er til god hjelp for allergikere. Noen som vet hva det heter, hvor jeg får kjøpt det og hvor mye det koster? Hvis noen her har både allergi og katt så vil jeg også veldig gjerne høre deres erfaringer.
Gjest Varg-Menja Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 (endret) Du får vel vanlige allergipiller hos legen, så kan du også forsøke å gå til en homeopat, de kan også hjelpe en ved allergier. Det stoffet du tenker på som du kan vaske katten med heter Petal Clense, tror du finner det hvis du søker litt på nettet. Å holde kattene unna soverommet er en god start, det kan være en fordel om du nekter dem å sitte i møblene også, siden det fører til at du får mere hår opp i lufta. Eventuelt at du har en fast plass på stua, hvor kattene holder seg unna. Så bør en også vaske og støvsuge litt oftere enn før. Dersom du er allergisk mot andre ting også bør du holde deg unna disse, siden allergiske reaksjoner kan forsterke hverandre. Har ikke katt og allergi selv, men deler av familien min har det. De greier seg uten petal cleanse, når de følger de andre reglene her. De bruker også bare allergimedisin i pollensesongen, da det blir ekstra ille. Tror det er lurt å starte med noen forhåndsregler, også prøve seg litt fram til en finner det som passer for seg. Endret 30. september 2005 av Varg-Menja
Gjest Dilla Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 Akupunktur mot allergi kan også hjelpe
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #4 Skrevet 30. september 2005 Ikke ha katten oppi ansiktet(kos etc.) Vær nøye med å vaske hendene etter at du har kost med katten. Ikke ha dem på soverommet/senga Har også hørt masse folk som er fornøyd med Petal Cleanse. Kanskje verdt et forsøk.
Gjest Madeline Skrevet 30. september 2005 #5 Skrevet 30. september 2005 Ja, jeg tenkte litt på å prøve Petal Cleanse. Jeg støvsuger hver dag og vasker gulvet minst et par ganger i uka. Vi har skinnmøbler så de er også temmelig greie å holde rene. Jeg har nok ikke vasket hendene etter hver gang jeg har kost med kattene, men det skal jeg begynne med nå. Er det noen katteallergikere her som har beholdt kattene sine? I tilfelle vil jeg gjerne høre deres erfaringer også. Ellers kommer jeg nok til prøve meg fram slik som Varg-Menja skriver.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #6 Skrevet 30. september 2005 Min søster, svoger og niese er allergikere med katt. De greier seg ved å følge de rådene som blir gitt overfor. Min søster er hardest rammet, og selv om hun koser med katten så passer hun på å ikke ha den nært ansiktet i lengre tid(ikke ligge på sofaen med katten på brystet osv), vaske hendene, ikke ha katten i senga osv. For dem fungerer det iallefall fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå