Gå til innhold

Gir herpes alltid blemmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et par røde "sår" ved urinrøret og innsiden av ene kjønnsleppen.

Det er ikke som blemmer, ikke verkende eller vondt. Det bare klør litt, er en veldig klar og rød farge.

Er dette herpes? Eller gir herpes alltid blemmer og gjør vondt? Det ligner ikke dirkete på sår, men et slags blodrødt lite område. 

Anonymkode: 520e5...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være blemmer som har gått hull på. ikke alltid man merker blemmene.. 

Anonymkode: 4df50...b50

• Liker 1
Skrevet

Det kan hende blemmene var der uten at du merket det, for de er nemlig ikke vonde før de sprekker

Anonymkode: f5514...371

• Liker 2
Skrevet

Det kan hende det er sopp?

Anonymkode: 24818...f33

Skrevet

Høres ut som sopp, jeg har det samme og fikk soppiller av legen.

Dere som sier at man ikke merker blemmene, haha dere må faen meg kødde og tippe, og ikke ane hvordan herpes fungerer. Når en blemme sprekker blir det som en sprukket kvise, et hull i hudet eller slimhinnen og det kan bli arr og gjør JÆVLIG vondt. Selv om det bare er en eller to. 

Anonymkode: 7150d...657

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at herpes er VONDT, fra de første antydninger til blemmer kommer, til det er over. 

Anonymkode: 1142c...f65

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dere som sier at man ikke merker blemmene, haha dere må faen meg kødde og tippe, og ikke ane hvordan herpes fungerer. Når en blemme sprekker blir det som en sprukket kvise, et hull i hudet eller slimhinnen og det kan bli arr og gjør JÆVLIG vondt. Selv om det bare er en eller to. 

Neida, det trenger det virkelig ikke være! Selv om du har det slik, trenger det ikke være sånn for alle. Jeg har herpes, og som oftest merker jeg absolutt ingenting til utbruddene, annet enn at det "dunker" litt i det det bryter ut. Men vondt er det ikke. Heller ikke mannen har vondt ved utbrudd, han bare ser såret er der.

Selvfølgelig kan det være feks sopp, bare ikke forvent at herpes alltid er helt jævlig og vondt. 

Anonymkode: 63281...c46

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som sopp, jeg har det samme og fikk soppiller av legen.

Selvsagt gjør det jævlig vondt når de sprekker ja. Men jeg har ikke merket blemmene før de sprekker, eller rett før de er på vei til å sprekke. Legen min sa at det er det mest vanlige, at man ofte ikke merker de små blemmene i begynnelsen.

Anonymkode: f5514...371

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 0.10):

Det kan hende det er sopp?

Anonymkode: 24818...f33

Nei. Høres ikke ut som det men kjønnssykdom.

Anonymkode: 09632...f69

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 13.45):

Neida, det trenger det virkelig ikke være! Selv om du har det slik, trenger det ikke være sånn for alle. Jeg har herpes, og som oftest merker jeg absolutt ingenting til utbruddene, annet enn at det "dunker" litt i det det bryter ut. Men vondt er det ikke. Heller ikke mannen har vondt ved utbrudd, han bare ser såret er der.

Selvfølgelig kan det være feks sopp, bare ikke forvent at herpes alltid er helt jævlig og vondt. 

Anonymkode: 63281...c46

Har lest at det er vondt 1 gang. Har ikke hatt sex selv. Men det er greit å vite om slike ting.

Anonymkode: 09632...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...