Gjest Mariona Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 I over femten år har jeg slitt med uren hud.. Jeg blir snart 30 og kunne tenke meg å feire dagen uten en kvise!!!! Men det er visst ikke så lett. Har gått regelmessig til hudpleier den siste tiden, og huden min er visst fet under, og mega sensitiv og tørr over.. Hun vil bare gi meg produkter for sensitiv og tørr hud. Jeg prøver men jeg får masse småkviser av de produktene.. derfor klarer jeg aldri å bruke de så lenge. Jeg går da tilbake til produkter mot fet hud.. Det som skjer da er at jeg får vonde, store røde kviser i stedet for bittesmå som jeg nesten ikke merker hvis jeg bruker prod. mot sensitiv og tørr hud. Jeg blir lett blank i ansiktet og rød, og jeg syntes heller ikke det blir noe bedre når jeg bruker sistnevnte prod. Kanskje jeg bør la de få en sjangse??? Vil kanskje huden balansere seg etterhvert??? At talgprod. vil bli mindre hvis jeg behandler min tørre overhud riktig?? Huden er i allefall skikkelig i ubalanse!! Jeg tok sist jeg var hos hudpleier fruktsyrebehandling, og huden ble så mye bedre etter bare en kort time, og jeg kunne tenkt meg å spandere på meg en slik kur, men hudpleieren min vil ikke gjøre det på huden min siden den er så sensitiv og tørr over.. Og jeg som tenkte dette virkelig ville gjøre huden min bedre!!! Jeg ble anbefalt en rens fra Decleor mot hyper sensitiv hud i stedet for Md formulations sin for sensitiv hud.. Decloer sin skal ikke skylles av, så det blir liggende en beskyttende hinne utenpå huden.. noe som medfører blank hud.. Skal jeg bare fortsette med denne alikevel og håpe at huden vil stabilisere seg etterhvert?? Har noen prøvd denne rensen forresten?? Av fukt bruker jeg harmonie til decleor.. har brukt emulsjonen for fet hud, men hudpleieren ville jeg nå skulle bruke kremen for tørr hud.. Jeg er litt redd for at dette blir for tungt for huden min.. Jeg bør vel kanskje stole på hudpleieren min.. Hva tror dere?? Jeg blir i allefall veldig frustrert og håper at huden min snart vil bli bedre!!!!
smil Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Jeg har veldig tro på Dr. Hauscha-produkter. Les her og bli overbevist http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...02&hl=rosenkrem Finnes flere tråder om de produktene.
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 (endret) Bruker du noen form for hormonell prevensjon? Det kan påvirke huden i positiv, men også i negativ retning. Det finnes p-piller som skal kunne gjøre huden litt bedre, ei venninne av meg går på Diane pga. hudproblemer, og det har virkelig hjulpet. Endret 30. september 2005 av Elphaba
Gjest Mariona Skrevet 30. september 2005 #4 Skrevet 30. september 2005 Jeg har brukt diane tidligere, men har sluttet pga risikoen med pillenne.. Jeg røyker og er snart 30, så jeg syntes det var litt skummelt å bruke dem.. Jeg bruker kobberspiral og den er helt uten hormoner!!
Gjest Xavia Skrevet 30. september 2005 #5 Skrevet 30. september 2005 (endret) Trådstarter: Jeg hadde seriøst gått til en hudlege i stedet for en hudpleier! Nå har du prøvd det ene, og du høres ikke veldig fornøyd ut. Jeg vil absolutt tro at en hudlege kan hjelpe deg. Ikke er h*n ute etter å selge deg dyre produkter. Du får antagelig en resept på noe som faktisk funker! Endret 30. september 2005 av Xavia
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #6 Skrevet 30. september 2005 Det finnes også muligheter for å få en antibiotikakur mot kviser, men det bør du sjekke ut med legen din (det er jo vanskelig å si uten å ha sett huden din). Generelt tror jeg kviser som oftest har indre årsaker, og at produkter kun kan gi det siste lille puffet. Altså kan man knapt forvente mirakler fra produkter alene.
Gjest Mariona Skrevet 30. september 2005 #7 Skrevet 30. september 2005 Jeg har tidligere vært hos hudlege og jeg følte ikke det var til noen stor hjelp!! Han mente jeg hadde en sebborisk hudtype og testet at jeg hadde en overfølsom hud. Det eneste jeg fikk der var resept på dalacin, noe jeg ikke kan bruke på min sensitive hud.. Blir da rød som en hummer!! Jeg har vært hos min egen lege og fått resept på antibiotika.. Har gått på dette i syv uker og det hjelper kanskje litt, men det tar jo ikke knekken på talgproduksjonen og huden vil jo fortsatt være i ubalanse.. Det jeg håper på er jo at hvis jeg behandler huden min som tørr, noen den egentlig er, bortsett fra stor talgprod. under, er at huden vil normalisere seg etterhvert.. og at jeg heller får leve med LITT blank hud og noen små kviser i en periode.. Har dere noen tro på det????
Gjest Xavia Skrevet 30. september 2005 #8 Skrevet 30. september 2005 Jeg tror i alle fall at man må regne med at det tar tid før du ser resultater, og i den tiden må man vel regne med at man ikke tar seg ut fra sitt beste.
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #9 Skrevet 30. september 2005 Jo mer du herjer med huden, jo verre er det. Gi den tid til å leges, seborreisk eksem er ikke til å spøke med, og du bør nok holde deg unna fruktsyreprodukter.
Gjest Mariona Skrevet 30. september 2005 #10 Skrevet 30. september 2005 Hudlegen mente ikke seboreisk eksem, men en seboreisk hudtype som vil si fet under og tørr over!!! Trenger jeg ikke være redd for å bruke produkter mot tørr hud?? Jeg brukte prod mot fet i hud i to uker for litt siden og det resulterte i store, vonde røde og innebygde kviser.. pluss at huden virket stram. Det var altså ikke riktig for min hudtype. Da er det vel kanskje bedre å leve med de små kvisene hvis jeg bruker prod mot tørr hud.. De forsvinner jo fort også. Tror dere de vil forsvinne etterhvert hvis huden får nok fukt og talgprod. evt minsker??? Uff jeg har så lite greie på hudpleie..
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #11 Skrevet 30. september 2005 Jeg ville brukt færrest mulig produkter. En mild rens i form av en rensemelk som kan skylles av (unngå skummende produkter), og en beroligende fuktighetskrem. Serien Avene fra apoteket har en super krem som roer irritert hud. Den er uparfymert og ganske lett, men gir bra med fuktighet. Den heter Crème pour Peaux Intolérantes, og kostet rundt 170 sist jeg kjøpte den. Jeg har tørr hud, og synes den gir godt med fukt. Hvis du bruker makeup på huden, bør du vurdere mineralsminke som ikke irriterer huden like mye. Dyr i innkjøp, men ekstremt drøy i bruk. Finnes fra flere ulike merker, blant annet ID Bare Escentuals, som mange her inne på forumet liker. Fås hos hudpleiere. Ellers bør du fortsette med antibiotikaen, pluss kanskje ta et multivitamintilskudd og få i deg tran. Sink er heller ikke så dumt, det støtter kroppens helingsprosesser.
Gjest Mariona Skrevet 30. september 2005 #12 Skrevet 30. september 2005 tusen takk for svar! Av sminke bruker jeg faktisk ID bare minerals foundation, ganske sjelden til og med. Jeg tar en antioksidant pille hver dag og to omega 3 kapsler samt Zinktilskudd.. Jeg får bare være tolmodig!! Jeg føler jeg har vært det i over femten år, men nå skal jeg i allfall ikke tørke ut huden min med sterke produkter som jeg har gjort tidligere. Så får vi se hva som skjer!!! Det er lov å håpe!!!!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #13 Skrevet 30. september 2005 Hei, har en følelse av at jeg har akkurat samme problemet som deg. Det jeg nå har endt opp med som hvertfall ikke har gjort ting verre. Er rense melk fra body shop, vitamin e, og vitamin e-krem. Den er lett å fin, gir nok fuktighet, og feter ikke. Bruker også innimellom rense moussen fra loreal happyderm, den rosa. Pleier og varierer litt med disse to rensemidlene. Renser ansiktet morgen og kveld. Det siste jeg nå har invistert i er grønn leire fra spashop som ansiktsmaske. Har bare fått brukt den to ganger, og jeg får litt mer kviser dagene etter, men det er fordi den drar ut all dritten. Det må jo ut en gang. Virker som den har en fantastisk 'sugeevne'. Er veldig spent på resultatet etterhvert. Åsså har jeg lært meg en ting. Ikke pille å klå i ansiktet hele tida, og holde meg til samme hudpleieserien. Men du merker fort første gangen, om du syns den du bruker virker. Jeg går for vitamin e kremen fra bodyshop. er 23 år, å har vært plaget siden 14-15 års alderen men jeg ser det begynner å hjelpe, men går i bølgedaler, får også mer kviser om jeg drikker cola bl.a.
Gjest Gjesta Skrevet 30. september 2005 #14 Skrevet 30. september 2005 E-vitaminkremen fra Body Shop inneholder lanolin, som hos enkelte kan tette porene og gi kviser.
Scheherazade Skrevet 30. september 2005 #15 Skrevet 30. september 2005 Ville stolt på hudpleieren jeg, og gitt produktene for sensitiv hud en sjanse! Hvis du synes du blir blank, hva med å kjøpe et mattende produkt, som flytende til å ha utenpå sminken, sånne oljeblottingspapirer eller lignende? Eller har du kanskje veil til ID? Den er iallfall supergod til blank hud, også til å friske opp litt utover dagen! Du får kjøpt et skrin til å ha i vesken med speil og kost fra ID til cirka 200.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå