Gå til innhold

Menn som reagerer med silende treatment

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette normalt? Jeg trodde ikke at det var det før jeg begynte å date en fyr for litt siden.

Om har blir provosert så bare holder han kjeft og f.eks går og fikser seg noe, og sier ikke noe om det på en måte, men jeg ser han blir sur. Synes bare det er rart og veit ikke hvordan jeg skal reagere. Om han vil bli sur så får han bli det, men jeg gidder ikke ta initiativet til å krangle på hans veiene 😅 

Den samme viben har jeg fått på meldinger også. Han er ikke noe flink til å si nei heller, bare gir meg silende treatment. Egentlig er han ganske mannemann men det her skjønner jeg ingenting av, og resultatet er at vi bare har elendig kommunikasjon!

Anonymkode: 7d66f...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Silence treatment* 

Skrevet

Den fyren hadde jeg droppet fort! Det det giddet jeg bare ikke.

Anonymkode: 7fb8a...3ed

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at det er helt greit å ha behov for å trekke seg tilbake og prosessere ting i fred. Men da må man si det da! F.eks spørre, kan vi prate mer om dette senere? Ikke bare stenge ned.

Anonymkode: c8934...b01

• Liker 6
Skrevet

Noen liker å krangle høyt, andre i stillhet.
Folk er forskjellig🤷🏼‍♀️

Skrevet
Soma skrev (35 minutter siden):

Noen liker å krangle høyt, andre i stillhet.
Folk er forskjellig🤷🏼‍♀️

På en måte føles det mer manipulerende enn noe annet, mulig det er det som er meninga. Om man ikke kan snakke om ting så blir det jo til at han bare lager dårlig stemning og da må jeg begynne å gå på glasskår. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er helt normalt, bare at mann har prøvd å få det til å være en kvinnegreie.

Anonymkode: 981ba...7e4

• Liker 2
Skrevet

Det er nok heldigvis ikke normalt, men både damer og menn som driver med dette. 

Min mann gjør noe tilsvarende, men det er pga oppvekst med mye kjeft, skriking og alt med sitt. Han ble uansett aldri hørt og vet ikke helt hva han nå skal si.. Han jobber med det og klarer nå å sette litt ord på ting, si i fra og forstå at man kan diskutere uten at møbler knuses eller folk går fra hverandre 

Anonymkode: b5f04...241

• Liker 2
Skrevet

Om det er normalt - tja.. jeg har hatt det slik i 1 år - vi har jo ikke fått løst noen konflikter for han går jo bare alltid

Anonymkode: 3a8bc...de1

• Liker 2
Skrevet

Silent Treatment er jo at man nekter å svare når den andre forsøker å ta kontakt, ignorerer meldinger, forsøk på samtale osv. Gjerne over lengre tid. Akkurat det er ikke bra og kan føles som psykisk mishandling.

At man ønsker å trekke seg unna når man blir sur tenker jeg er ok. Det kan jo være flere grunner til. Jeg gjør det selv i blant for å unngå å si noe jeg angrer på. Men jeg svarer alltid om han prater til meg, ignorerer aldri om han forsøker å ta kontakt. Men kan la vær å ta kontakt selv.

Kan du snakke med ham når dere er venner og spørre litt hva han tenker og hvorfor han reagerer sånn? Du kan også si at du trenger at han sier at han vil ha litt alenetid dersom han trenger det og du trenger at han gir beskjed, det er helt innafor å "kreve". Men jeg synes ikke man kan kreve konfrontasjon.

(Om han surmuler i evigheter men heller ikke vil snakke om det blir det jo en annen ting igjen, det kan man jo ta opp at det ikke er så sunt)

Anonymkode: 9a929...a1e

Skrevet

BUH-BYE.

Anonymkode: ee813...77a

• Liker 2
Skrevet

Silent treatment er en passiv aggressiv måte å straffe noen på. Det er slett ikke sikkert det er hans intensjon. Særlig en typisk mannemann vil ha behov for å prøve å løse problemer internt, før han kommer ut med noe, og masse følelser i sving er noe han ikke prosesserer.

Selvsagt bør han gi beskjed om det, men akkurat som kvinnen ikke skjønner hva som foregår oppi hodet hans,  så skjønner ikke han hvilket behov hun har.  

Anonymkode: 4ae61...2a4

• Liker 3
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Som en som levde med det i mange år kan jeg bare anbefale å få bukt med problemet med én gang eller gå. Det er skadelig, og det blir bare verre og verre.

Skrevet

Ikke svar vedkommende igjen. Har en venn som driver med det samme, enten er det straff eller noe annet. Kun umodne mennesker som holder på slik. 

Anonymkode: 54b39...38e

• Liker 2
Skrevet

Min eks drev bla med dette, og det var helt forferdelig. Det er en form for straff, og det kan være psykisk mishandling. 

Anonymkode: f6d2a...8c3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min eks drev bla med dette, og det var helt forferdelig. Det er en form for straff, og det kan være psykisk mishandling. 

Anonymkode: f6d2a...8c3

Føles ut som samme eks 🤣🤣

Anonymkode: 54b39...38e

Skrevet

Silent treatment er lite konstruktivt i et forhold, men det er ikke nødvendigvis verre enn aggressiv kjefting. Det aller verste er dog folk som tror de «kommuniserer» ved hele tiden å skulle «sette ord på» sine egne følelser uten særlig blikk eller interesse for hva den andre føler.

Anonymkode: 99338...ed7

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes waterboarding er å dra det litt langt, jeg da...

😌

Men fra dårlig spøk til...min mening om saken;

For meg, som virkelig ikke kan fordra verken kjefting, skriking, drama eller krangel, er silent treatment som en lise for sjelen.

Vet jo at andre opplever det motsatt, så man må sikkert bare finne de menneskene som man selv har det bra sammen med.

Hvordan man kommuniserer i stressede situasjoner og hvordan man reagerer på den andres metode, er nokså avgjørende for hvor bra man har det til hverdags. Så klarer man ikke finne sammen på dette viktige området, så tror jeg raskt det spøker for forholdet. 

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette normalt? Jeg trodde ikke at det var det før jeg begynte å date en fyr for litt siden.

Om har blir provosert så bare holder han kjeft og f.eks går og fikser seg noe, og sier ikke noe om det på en måte, men jeg ser han blir sur. Synes bare det er rart og veit ikke hvordan jeg skal reagere. Om han vil bli sur så får han bli det, men jeg gidder ikke ta initiativet til å krangle på hans veiene 😅 

Den samme viben har jeg fått på meldinger også. Han er ikke noe flink til å si nei heller, bare gir meg silende treatment. Egentlig er han ganske mannemann men det her skjønner jeg ingenting av, og resultatet er at vi bare har elendig kommunikasjon!

Det å ikke la seg trekke opp når du provoserer og kjefter er altså et dårlig karakter trekk... Mulig han er konfliktsky, har opplevd mye krangel og dritt og dermed bare trekker seg unna? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...