Gå til innhold

Når begynte barnet ditt å ta på sko selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og klare det?

Anonymkode: c01ac...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttungen på 20 mnd tror jeg det er. Prøver å ta på sko selv, men får det ikke til. Greier å putte tærne inn bare. Hender det går med gummistøvler. Men han prøver også å ta på seg alle andre sko ham finner. Og de klarer han fint å ta på, kanskje fordi de er en god del nummer for store. Husker ikke når storesøster starta med det

Anonymkode: ff3ea...943

Skrevet

2,5 år. 

Anonymkode: 4cff9...c2b

• Liker 1
Skrevet

Varierer på type sko, men omtrent fra 20 mnd for joggesko med borrelås. 

Anonymkode: 8de6b...cd1

Skrevet

Støvler: ca 15 mnd, for så å gjennomføre the perfect escape 🙈

Sko med borrelås: ca 2-2,5 år, men selv som treåring kommer de stadig på feil fot 😂

Anonymkode: b20e3...1b4

Skrevet

2,5 år kanskje, men vi har ikke oppmuntret eller øvd på det før heller så det kunne helt sikkert skjedd før da. Innså at vi gjorde oss selv bjørnetjeneste ved å gjøre det for henne heeeele tiden, så vi tok en helomvending i sommer. Føles litt som en bjørnetjeneste nå som hun kan det selv, for hun kan det jo men bruker 5 min på det og jeg liker å få oss ut døra litt fortere 😂

Anonymkode: b28c6...84d

Skrevet

Veldig forskjell på skoa. Støvler var vel rett over året. Vintersko med borrelås rett før 2, vanlig joggesko litt senere. mens overgansgskoene kan hun fortsatt slite litt med som 4 åring, fordi de er tight over lesten og litt vanskelig å komme nedi.

Anonymkode: 280c5...380

Skrevet

Kommer an på skoene. Noen sko klarer hun ikke nå (er 2 år), men de synes jeg er litt vanskelige også. Husker ikke helt når hun begynte, men har en video fra hun var 16 mnd hvor hun har tatt på seg vinterstøvler uten sokker. Støvler går lett, men kan havne på feil fot. 

Anonymkode: 7fd44...a1e

Skrevet

2,5-3 år, avhengig av type sko

Anonymkode: 3b762...705

Skrevet

Min 3 åring klarer kun å ta på støvler selv. Vanlig joggesko klarer han ikke. Får ikke til å ta dem av seg selv heller. 

Anonymkode: 0df9f...01e

Skrevet

Fra rundt 1år og 8 mnd, men begynte å prøve rundt 1 år og 3 mnd. Joggesko, vintersko, støvler og sandaler går helt fint selv, har gjort det lenge. Overgangsskoene er litt trange så der må hun ha hjelp, er 2,5 år nå. 

Noen ganger er det en fordel med ekstremt sta unger som skal klare selv, men det kommer med sine utfordringer...

Anonymkode: 2e92f...fdf

Skrevet

2,5 år.

Anonymkode: 19945...2be

Skrevet

20 mnd. Sliter litt med å stramme borrelåsen nok, da.

Anonymkode: 8bc1f...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...