Gå til innhold

Nå må man lage unnskyldninger for å beholde barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke for å ta abort...

Er det andre som deler min oppfatning av det i dagens samfunn? At man ved en uplanlagt graviditet må «unnskylde» at man velger å beholde barnet hvis ikke alt ligger 100% tilrette for å få barn akkurat da. Derimot er det ikke måte på forståelse for de som tar abort. Jeg mener man burde respektere begge valg.

Jeg opplever veldig at det er et ganske sterkt «abortpress» fordi det er en mulighet. Blant mine venner er det flere som aldri kunne tatt abort med mindre det var fare for liv og helse. De er ikke i mot abort, men personlig er det ikke et valg for dem. Det handler ikke om religion, men om synet på mennesket. Jeg har også venner som har tatt abort og synes det har gått greit, og så en venninne som angret seg noe fryktelig fordi det ble «forventet» av henne å ta abort. 

Jeg synes det er trist at man skal se ned på mennesker som ikke klarer å ta abort. For noen oppleves det som å skulle drepe barnet sitt, og det må man aldri presse noen til. Selvfølgelig skal man også respektere de som velger abort. 

Hva synes du? Er det for mye abortpress nå for tiden?

Anonymkode: adf40...a6b

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på dette samfunnet da! Å bringe et barn inn i denne verden er ikke for barnets beste iallfall, men folks egne behov. 

Anonymkode: dfe64...ba4

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg opplever ikke det. Aldri følt på noe abortpress. 

Anonymkode: e6043...e5d

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Se på dette samfunnet da! Å bringe et barn inn i denne verden er ikke for barnets beste iallfall, men folks egne behov. 

Vi har aldri hatt det så godt som vi har det nå :) Ting har vært mye verre før og allikevel har folk fått barn, gjennom kriger og hungersnøder og terrorregimer.

• Liker 6
Skrevet

Ikke i det virkelige liv. Men her inne, ja. Her skrives det stadig "bare ta abort".

Jeg er som beskrevet i HI; ikke abortmotstander, men for meg er det ikke et valg jeg ville tatt med mindre det var fare for liv/helse, eller jeg var i en situasjon praktisk eller økonomisk der jeg ikke kunne ta vare på et barn. Dette sa jeg også til mannen min allerede den måneden jeg traff han - at om det skjer, så blir det barn. Han var medisinstudent, så han var helt enig da han også er av oppfatningen av at det er et liv du fjerner, selv om ingen av oss er religiøse. 

Anonymkode: 9c989...cab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har aldri hatt det så godt som vi har det nå :) Ting har vært mye verre før og allikevel har folk fått barn, gjennom kriger og hungersnøder og terrorregimer.

Da har du det for godt. Stopp å si vi. 

• Liker 4
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Da har du det for godt. Stopp å si vi. 

Vi som i menneskeheten, og vi som i vi som bor I Norge :)Jeg har bare levd i 35 år og ting går opp og ned i mitt liv, men har uansett hatt det bedre enn folk som levde for 50, 100, 200, 1000år siden :)

• Liker 8
Skrevet

Eneste abortpress jeg noen gang har sett eller opplevd er fra sinte menn på dette forumet som tror alle kvinner lurer menn og at de bør ta abort når mannen ikke ønsker barn (noe de alltid antar) uten noe tanke på hva kvinnen selv ønsker. 

Anonymkode: 60d28...3a5

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste abortpress jeg noen gang har sett eller opplevd er fra sinte menn på dette forumet som tror alle kvinner lurer menn og at de bør ta abort når mannen ikke ønsker barn (noe de alltid antar) uten noe tanke på hva kvinnen selv ønsker. 

Anonymkode: 60d28...3a5

Signerer denne

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

og ikke for å ta abort...

Er det andre som deler min oppfatning av det i dagens samfunn? At man ved en uplanlagt graviditet må «unnskylde» at man velger å beholde barnet hvis ikke alt ligger 100% tilrette for å få barn akkurat da. Derimot er det ikke måte på forståelse for de som tar abort. Jeg mener man burde respektere begge valg.

Jeg opplever veldig at det er et ganske sterkt «abortpress» fordi det er en mulighet. Blant mine venner er det flere som aldri kunne tatt abort med mindre det var fare for liv og helse. De er ikke i mot abort, men personlig er det ikke et valg for dem. Det handler ikke om religion, men om synet på mennesket. Jeg har også venner som har tatt abort og synes det har gått greit, og så en venninne som angret seg noe fryktelig fordi det ble «forventet» av henne å ta abort. 

Jeg synes det er trist at man skal se ned på mennesker som ikke klarer å ta abort. For noen oppleves det som å skulle drepe barnet sitt, og det må man aldri presse noen til. Selvfølgelig skal man også respektere de som velger abort. 

Hva synes du? Er det for mye abortpress nå for tiden?

Anonymkode: adf40...a6b

Nei, på ingen måte.

• Liker 2
Skrevet

Merker ikke noe press da jeg skulle ta abort. Tvert i mot var alle jeg møtte i helsevesenet veldig opptatt av å forsikre seg om at jeg var sikker på at det var dette jeg ville gjøre.

Anonymkode: 81797...896

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker det kommer helt an på. Hvis man er singel og blir gravid på et ONS, så spørs det jo ellers på livssituasjonen. Jeg synes ikke man bør sette barn til verden dersom det er stor sannsynlighet for at man ikke klarer å følge godt nok opp. Da tenker jeg spesielt på bolig og økonomi. Og man bør være klar mentalt på å få barn. Innse at barnet kommer til å kreve 100% av deg. Og være klar for å oppdra et barn alene. Man må legge forhold på hyllen, for det er ikke greit å hoppe fra mann til mann slik barnet får et ustabilt forhold til de. Men har man greie boforhold og ok økonomi til å ta vare på et barn, så synes jeg man bør beholde. Er selvsagt opp til hver enkelt da. Men jeg ville slitt med å ta abort selv tror jeg. Hva om det var den ene muligheten? At man kanskje av ulike grunner ikke kan få flere barn senere? 

Ellers tror jeg dessverre en del ser på abort som en prevensjonsmetode. Er fremdeles overrasket over venninner som sverger til "hoppe av i svingen - metoden". Og et par av de har tatt abort to ganger hver. Ikke greit. Men dessverre så er det "ut" å bruke kondom. 

Anonymkode: ac66a...9a5

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja hva i alle dager var det der for et argument? Sååå fælt vi har det i dagens samfunn. :ler:

Skrevet

Lurer på hvilket miljø du vanker i som har så mange fordømmende venner og aborterende venninner at du har klart å lage en formening om at verden er slik du skisserer.

Har tatt abort og i tillegg født 2 barn og kan ikke si jeg har oppfattet dette den ene eller andre vegen.

Anonymkode: e1e0e...027

Skrevet

Det har jeg aldri merket noe til. Forståelig om ungdommer og unge voksne som ikke er ferdig utdannet har slike holdninger, men voksne folk legger seg i liten grad borti andres valg. 

Skrevet

For meg virker det som mange lever for andre, og andres meninger - enn for seg selv og egne meninger. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, oppfatter det ikke sånn i det hele tatt. Tenker du må ha en veldig spesiell omgangskrets, eller tenker alt for mye på hva andre mener (eller du tror de mener). 

Anonymkode: 9dd91...1f0

Skrevet
Vera skrev (2 timer siden):

For meg virker det som mange lever for andre, og andres meninger - enn for seg selv og egne meninger. 

Er jo aller mest på Internett at folk legger seg oppi andres business...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...