Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal føde på Ullevål og håper på at det blir en vanlig fødsel. Man havner da på pasienthotellet der. Noen som har erfaringer. Man får vel hjelp og veiledning...? Begynner å bli nervøs.. snakket nemlig med ei idag som synes hele greia var forferdelig.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal også på Ullevål!

Man kan visst velge om man vil ligge på avdeling med flere, eller om man vil være alene/sammen med kjæresten på hotellet.

Men jeg er også usikker på dette! Kanskje blir man veldig overlatt til seg selv på hotellrommet? Har hørt at det nærmest kan ta dager før sykepleierne "stikker innom" på hotellrommet...

Symre

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette skriver jeg ikke for å skremme dere, men jeg har et vennepar som fikk unge på Ullevaal. De ble så og si overlatt til seg selv under fødselen. Jordmoren gikk fra dem i timer av gangen! Når fødselen var over spurte den nybakte moren hvor hun skulle ligge svarte jordmoren at hun visste ikke og det var ikke sikkert det var ledig på hotellet heller. De fikk heldigvis plass der. Faren tok også inn på samme rom og det måtte de betale ekstra for. Ellers så fikk jeg intrykk av at personalet på hotellet var hyggelige og profesjonelle.

M

Skrevet

Jeg kjenner flere som har vært superfornøyde med Ullevål. Det kan vel skje der som andre steder at man plustelig har veldig mange fødsler på en gang, men de er ikke dårligere bemannet enn andre.

Man kan ikke velge om man vil bo på hotellet eller ikke, men har det vært komplikasjoner eller man ikke er helt frisk, blir man liggende på vanlig barsel. Hotellet er nytt, med pene rom + fellesrom. Man trykker på en knapp og så kommer jordmora styrtende for å hjelpe. I begynnelsen var det noen som opplevde at de ble overlatt veldig til seg selv, men det har blitt bra nå. Men man må spørre om hjelp selv, de henger ikke over deg. Ungen er hos deg hele tiden, det er den største forskjellen, men på barsel vil de også komme med ungen hver gang den gråter, og da er jo poenget borte....icon_wink.gif

Jeg vil selv prøve å bytte fra Riksen til Ullevål, så du ser hva jeg mener.....icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...