Gå til innhold

Foreldrene mine selger huset for å unngå at jeg arver det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det litt rart?  De sier at de vil ikke flytte, og det blir trist. Men de sier at jeg ikke bør ha noe hus for det blir for mye arbeid for meg derfor må de selge det så jeg ikke får arvet det.  Jeg bor jo i egen leilighet nå, jobber og er fullstendig oppegående så jeg vet ikke hvorfor de har fått dette for seg. Litt rart.  Jeg har ingen søsken. Jeg har jo uansett mulighet til å kjøpe meg hus senere,  men syns jo det er trist at de selger huset. Flere med lignende erfaringer? Hva tenker dere om det? Uansett så skal de forhåpentligvis leve i mange år enda så skjønner ikke hvorfor de er så opptatt av dette nå.

Anonymkode: 26b43...f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en litt rar og ulogisk forklaring. Om det så skulle være for mye arbeid for deg med et hus så kunne jo du selge det selv når den tiden kom. Høres ut som om de har en annen grunn til at de ønsker å selge. Har du sagt at du synes det er trist at de skal selge og at du gjerne vil ha huset?

Anonymkode: b2b82...15d

• Liker 14
Skrevet

Det hadde vært naturlig dersom de valgte å selge for å unngå å vedlikeholde en enebolig i sin egen alderdom.

Men at de begrunner salget med at det blir for mye jobb for deg dersom du skal overta en dag, er en underlig begrunnelse.

Kan det være en misforståelse her? Kanskje de tenker at dersom de fortsatt bor i huset som gamle (og får svekket helse), faller mye av vedlikeholdet på deg? At du blir sittende med mye arbeid for å vedlikeholde et hus der du ikke selv er bosatt? 

• Liker 16
Skrevet

Det høres litt rart ut, ja.

Min far solgte huset ikke fordi han ikke ville at jeg skulle arve det, jeg har både hus og fritidseiendom, men han ville ha en leilighet så han slipper alt styret med vedlikehold. Så jeg håper de som kjøpte det får like mye glede av det som han har hatt, og jeg når jeg bodde der. 

Anonymkode: 36c74...5ed

• Liker 5
Skrevet

Kanskje de har informasjon om husets tilstand at det vil koste mer enn det smaker for deg. 

De mener nok godt, selv om det ikke føles som det. Hva med å ta en skikkelig samtale rundt det???

Anonymkode: b1585...4c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke det litt rart?  De sier at de vil ikke flytte, og det blir trist. Men de sier at jeg ikke bør ha noe hus for det blir for mye arbeid for meg derfor må de selge det så jeg ikke får arvet det.  Jeg bor jo i egen leilighet nå, jobber og er fullstendig oppegående så jeg vet ikke hvorfor de har fått dette for seg. Litt rart.  Jeg har ingen søsken. Jeg har jo uansett mulighet til å kjøpe meg hus senere,  men syns jo det er trist at de selger huset. Flere med lignende erfaringer? Hva tenker dere om det? Uansett så skal de forhåpentligvis leve i mange år enda så skjønner ikke hvorfor de er så opptatt av dette nå.

De kan jo bo der så lenge de ønsker og klarer, så kan du selge huset etter at de har blitt borte. Hvis de virkelig ønsker å bo der så lenge som mulig. 

Anonymkode: 23409...1a1

Skrevet

Kan ikke du bare kjøpe huset nå da? Så får du huset, om du har lyst på det? 

Anonymkode: f2976...21a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det er masse gjeld på huset i all hemmelighet. 

Anonymkode: 35b1b...e48

• Liker 2
Skrevet

De forsøker kanskje å gi en god forklaring/unnskyldning på at de ønsker å flytte til noe som er mer lettstelt og greit for dem - også bli forklaringen litt ubehjelpelig. Du er en voksen kvinne. Dette kan du vel snakke med dem om? 

• Liker 2
Skrevet

De vil unngå at du ender opp med å slite deg ut med å skulle ta vare på et gammelt hus som krever mye vedlikehold av sentimentale grunner.

Anonymkode: 1a9be...15e

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det rareste er at du ikke har stilt noen oppfølings spørsmål til dem. Alt du skriver her hadde det jo vært naturlig og snake med dem om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...