AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Hei! Har fått Aap fra Nav i 2 år og vil nå prøve meg tilbake i så og si full jobb etter en operasjon. Har hørt jeg søke om å få beholde AAP, alså jobbe inntil 80% og få resterende fra Nav? Skulle det være jeg ikke klarer å jobbe, så har jeg fortsatt inntekt.. sendt melding til saksbehandler, men ikke fått svar enda. Anonymkode: 736fb...bde
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Da jeg gikk på AAP så var det inntil 60% betalt jobb. Anonymkode: 2a380...223
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 Det er ikke så lenge siden Nav endret denne muligheten. Er litt usikker hvordan jeg skal søke på dette.. det er et siste steg for og avslutte en AAP sak.. og prøve seg i mer jobb en 50%.. «I en begrenset periode kan man jobbe inntil 80 prosent, og samtidig motta 20 prosent AAP. Denne perioden omtales som AAP under opptrapping i jobb» Det står på Nav sine sider.. ts Anonymkode: 736fb...bde
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Jeg hadde også AAP en stund og jeg husker at det ikke lønte seg å jobbe, tjente mer om jeg satt hjemme. Nå er min AAP slutt og jeg har funnet meg jobb, om du klarer å jobbe fulltid så tjener du jo mer på det enn å kombinere det med AAP. Du kan alltids søke deg tilbake i Nav om du ser at det ikke funker! Anonymkode: c27f3...f68
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 Det er riktig at du kan få et opptrappingsvedtak hvor du kan jobbe inntil 80%. Det er veilederen din som ber om dette fra Nav arbeid og ytelser. Da må man ha en plan og en arbeidsgiver. Vedtaket varer i maks ett år og gis kun en gang. Så om det ikke fungerer og må gå tilbake til det gamle vedtaket, så vil du ikke kunne få et opptrappingsvedtak på nytt. Anonymkode: cd80b...a60
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #6 Skrevet 5. oktober 2021 Hei! Snakket med min saksbehandler på Nav og har fått opptrappings vedtak inntil 80%.. har arbeidsgiver, men må snakke med arbeidsgiver for og lage en tilbakeførings plan..men jeg vet ikke hva som skal stå skrevet i denne? Er en arbeidskontrakt god nok? ts Anonymkode: 736fb...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #7 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Snakket med min saksbehandler på Nav og har fått opptrappings vedtak inntil 80%.. har arbeidsgiver, men må snakke med arbeidsgiver for og lage en tilbakeførings plan..men jeg vet ikke hva som skal stå skrevet i denne? Er en arbeidskontrakt god nok? ts Anonymkode: 736fb...bde Da legger dere en plan på hvordan du skal nå 80%. Tidsintervall og jobboppgaver. Hva skal til av tilrettelegging ol. Anonymkode: cd80b...a60
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #8 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da legger dere en plan på hvordan du skal nå 80%. Tidsintervall og jobboppgaver. Hva skal til av tilrettelegging ol. Anonymkode: cd80b...a60 Okei, men kan jeg legge ved arbeidskontrakt? Er det god nok dokumentasjon? eller misforstår jeg? ts Anonymkode: 736fb...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2021 #9 Skrevet 5. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Okei, men kan jeg legge ved arbeidskontrakt? Er det god nok dokumentasjon? eller misforstår jeg? ts Anonymkode: 736fb...bde Om denne jobben er ny, så kan du legge ved arbeidskontrakt. Om du har hatt den hele tiden, så trenger du ikke det. Jeg har aldri bedt om arbeidskontrakt, kun en god plan. Forvaltning synes det er godt nok. Anonymkode: cd80b...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå