AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Er det forskjell på hvor godt ulike merker ullundertøy varmer? Noen tips til ulltrøyer dere synes er gode? Anonymkode: fbe54...113
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #2 Skrevet 27. oktober 2021 Det ville jeg tro. håper du får svar. Anonymkode: 70185...aae
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #3 Skrevet 27. oktober 2021 Kari Traa og Pierre Robert er E-L-E-N-D-I-G! Anonymkode: 0b08c...026 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #4 Skrevet 27. oktober 2021 Kari Traa og Ulvang klør noe sinnssykt, og Kari Traa krymper minst en størrelse i første vask. Devold er bra, klør ikke. Pierre Robert er greit nok, og klør ikke. Anonymkode: a46b6...db1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #5 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg liker Kari Traa, det er fint. Det skal jo ikke vare for alltid, men mitt har vart i flere sesonger. Har mange sett. Liker også Aclima. Janus, Ullvang, Pierre Robert og Devold er også helt ok, men synes ikke det er like fint som Kari Traa og Aclima, får liksom ikke lyst til å bestille mer og mer. Anonymkode: 2bc67...7e8
17.11 Skrevet 28. oktober 2021 #6 Skrevet 28. oktober 2021 (endret) Jeg har aller best erfaring med Eva ullundertøy som jeg kjøper på Spar Kjøp faktisk. Veldig gode og varme. Endret 28. oktober 2021 av 17.11
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #8 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg har ti år gamle Kari Traa trøyer, jeg bruker dem daglig om vinteren og de holder seg fint. Gode og varme. Anonymkode: 3ec86...f4a
Eli_s Skrevet 28. oktober 2021 #9 Skrevet 28. oktober 2021 Pierre Robert, bestiller alltid når jeg ser det er salg der, klør ikke. Kari Traa også bra, Devold går fort istykker.
Kipling Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 Jeg syns devold er det beste. Mykeste og glatteste jeg noensinne har støtt på er devold sin "breeze" kolleksjon. Men det er mindre stretch i strikkingen på disse, så komer ann på hva du skal ha det til. Hvis du skal ha det tettsittende og stretchy fordi du skal bruke det som baselayer til vintersport ville jeg kanskje tatt hiking kolleksjonen deres. Den er litt tykkere og mer stretchy, men føles ikke like glatt og supermyk. Men skal du ha det til hverdags for den lune følelsen, så ville jeg gått for breeze. Angående hvor godt det varmer så bør det være ekstremt liten forskjell her utover det at noe er tykkere enn annet, men i utgangspunktet er det ganske tynt så det er ikke stor forskjell mellom 150g og 190g for eksempel. Eneste unntaket er kanskje den varmeste kolleksjonen til aclima hvor det er veldig tykt og i tillegg frotee-strikket for å lage ekstra mange små luftbobler. Det viktige er at du får ull rett mot huden, og at passformen er slik at du får littegran luft mellom deg og trøya og mellom trøya og det du har utenpå. Dersom det strammer et sted så får du veldig fort et "kuldepunkt" der. Spesielt dersom det strammer helt fra det ytterste laget slik at du ikke har luftlomme der mellom noen av lagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå