Gå til innhold

Er ikke dette svindel? (Finn.no)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tittet pa finn.no så så jeg en annonse hvor det er en bruker som selger en iPhone 11 pro max vidre skriver h*n at h*n har "fått" tlf fra forsikringsselskapet. Er det ikke svindel og melde en tlf ødelagt eller savnet eller stjelt for og så selge den "nye" vidre? 

Helt ny iphone 11 pro max 256 gb i veldig fin grønn farge selges. Den er helt ny og uåpnet. Vi fikk den gjennom forsikringen.

Anonymkode: a94f2...d50

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at den gamle ikke er stjålet eller mistet?

Som detektiv er du nok litt vel forutinntatt og sånn sett ikke veldig brukbar. Har du noe annet å drive med kanskje - noe som ikke inkluderer å stikke nesa borti ting du ikke har noe med?

• Liker 18
Skrevet
Just now, A-hunter said:

Hvordan vet du at den gamle ikke er stjålet eller mistet?

Som detektiv er du nok litt vel forutinntatt og sånn sett ikke veldig brukbar. Har du noe annet å drive med kanskje - noe som ikke inkluderer å stikke nesa borti ting du ikke har noe med?

Er vel ikke lov og selge ting vidre når det er fra et forsikringsselskap?  Enten har h*n fått tlf hvis  den gamle ble ødelagt,stjelt,mistet. Og når en da melder I fra til forsikringsselskapet så får en en ny en nettopp Fordi vedkommende skal bruke den selv og ikke tjene penger på det?!

• Liker 3
Skrevet

Det tar tid å få ny gjennom forsikringsselskapet, han har sikkert kjøpt en annen i mellomtiden. Det er ikke svindel.

Anonymkode: b0599...e32

• Liker 32
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det tar tid å få ny gjennom forsikringsselskapet, han har sikkert kjøpt en annen i mellomtiden. Det er ikke svindel.

Anonymkode: b0599...e32

Ikke svindel og tjene seg rik på forsikringsselskapet? Glemte of nevne at vedkommende gjør dette ofte selger masse helt "nye tlf" på finn.no

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er vel ikke lov og selge ting vidre når det er fra et forsikringsselskap?  Enten har h*n fått tlf hvis  den gamle ble ødelagt,stjelt,mistet. Og når en da melder I fra til forsikringsselskapet så får en en ny en nettopp Fordi vedkommende skal bruke den selv og ikke tjene penger på det?!

Så hvis huset mitt brenner ned og de dekker et nytt kan jeg aldri selge det fordi det ikke er lov i følge deg?

Hvorfor finner du på ting?

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Selvfølgelig er det lov til å selge telefonen selv om den kommer fra forsikringsselskap, som nevnt over så har vedkommende sikkert kjøpt seg en annen telefon i påvente av oppgjøret fra forsikringsselskapet.

Med denne logikken så er det ikke lov til å selge en bil som har vært reparert på forsikringen.

Anonymkode: bede6...b43

• Liker 15
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det lov til å selge telefonen selv om den kommer fra forsikringsselskap, som nevnt over så har vedkommende sikkert kjøpt seg en annen telefon i påvente av oppgjøret fra forsikringsselskapet.

Med denne logikken så er det ikke lov til å selge en bil som har vært reparert på forsikringen.

Anonymkode: bede6...b43

Ok så da kan jeg melde min tlf savnet mange ganger slik at jeg kan selge de vidrevog tjene penger? Jeeeez

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, A-hunter said:

Så hvis huset mitt brenner ned og de dekker et nytt kan jeg aldri selge det fordi det ikke er lov i følge deg?

Hvorfor finner du på ting?

Nå sporer du av du må lese det som blir sagt her. Det er straffbart og melde en tlf savnet mange ganger for og så selge vidre og tjene penger

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde en Apple Watch som jeg ikke brukte lenger og fant ut jeg skulle selge den, men den ville ikke skru seg på. Da sendte jeg den inn og fikk en ny som jeg da solgte. Det er ikke noe svindel i det, det er å bruke godene du har betalt for.

Anonymkode: f3a1f...fd2

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå sporer du av du må lese det som blir sagt her. Det er straffbart og melde en tlf savnet mange ganger for og så selge vidre og tjene penger

Hvordan vet du at den er meldt inn mange ganger? 

Anonymkode: 2b330...d1a

• Liker 8
Skrevet

Finn på noe bedre enn å henge på Finn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvordan vet du at denne personen gjør det mange ganger? Tror du virkelig ikke at et forsikringsselskap kommer til å undersøke det OM noen faktisk skulle være så dumme å prøve på det gang etter gang? ;) 

Anonymkode: 88940...cbf

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde en Apple Watch som jeg ikke brukte lenger og fant ut jeg skulle selge den, men den ville ikke skru seg på. Da sendte jeg den inn og fikk en ny som jeg da solgte. Det er ikke noe svindel i det, det er å bruke godene du har betalt for.

Anonymkode: f3a1f...fd2

Men det er svindel og lyve til forsikringsselskapet flere ganger om at tlf er savnet fks for og få ny og selge den

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvordan vet du at denne personen gjør det mange ganger?

Fordi jeg vet hvem vedkommende er og utnytter forsikringsselskapet sitt slik med jevne mellomrom. H*n har gjort dette ca 14 ganger nå er jo litt rart..

• Liker 1
Skrevet

Om personen har fått tlf pga falske meldinger til forsikringsselskapet så er det DET som er svindelen. Å selge noe man har fått igjen på forsikring fordi den opprinnelige eiendelen ble ødelagt/stjålet/mistet whatever som dekkes av forsikring er IKKE svindel. Det er din eiendel som du har fått ny av fordi du hadde forsikring på den som du betalte.

Anonymkode: fff6b...40d

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, Kenelz said:

Finn på noe bedre enn å henge på Finn. 

Jeg er I not svindel og når jeg ser at forsikringsselskapet blir utnytter fks så har jeg vel lov til og reagere eller syns du slikt er greit?

• Liker 1
Skrevet

Du starter i feil ende her og legger frem saken på feil måte. Det er svindel å melde falskt til forsikring og få ny eiendel helt uavhengig av om han beholder eller selger det han fikk. 

Anonymkode: fff6b...40d

• Liker 20
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er I not svindel og når jeg ser at forsikringsselskapet blir utnytter fks så har jeg vel lov til og reagere eller syns du slikt er greit?

Mot

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sjansen for at han svindler er lav. 

Slutt å lek politi, klarer du det ikke så får du sende en melding til han og spør. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...