AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #101 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror muligens du misforsto mitt innlegg. Du visste NAV ikke ville godkjenne en leilighet til 8000, og tok da en til 7900 uten å sjekke. Sjansespill, som ikke lønte seg, og nå burde du gjøre opp det du skylder etter denne tabben. Anonymkode: 5909b...c6c Det var den billigste leiligheten å leie der på den tiden eller skyhøye dep som var helt utelukket,da hadde man måttet tatt opp forbrukslån da. Noe jeg aldri hadde gjort selvsagt!!🙄 og var så gira på å komme meg vekk fra der jeg bodde at jeg handlet raskt på dette og tenkte det ville ordne seg. Vel,det var totalt naivt. Anonymkode: c148b...04e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #102 Skrevet 30. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har da aldri fått lov å bruke 4,5 år. Og det var kanskje overdrevet å si han Marte annenhver mnd. Kunne gå tre fire mnd uten et tysst også. Bøe frarådet av familie og folk som jobbet i forliksrådet tidligere om at han ikke kunne kreve penger fra noen som ikke har noen plass å oppdrive pengene. De mente da at jeg skulle sitte rolig i båten og håpe han forstod at man var blakk. Men jeg forstod når han fortsatte i 2019 at han her kommer ikke til å gi seg. Jævlig gneten og lite forståelse. Hadde jeg vært rik hadde jeg betalt det på et blunk men ståa var ikke slik. Og han kan ikle kreve at venner skal betale for meg. Det er å dra det altfor langt!! Anonymkode: c148b...04e Hvorfor skal han tape penger på at du bryter kontrakter? Det er ikke sånn at du ikke må gjøre opp for deg selv om du ikke har penger, eneste måten å gjøre det på er å søke gjeldssanering, men til det skylder du for lite (så sant dette er det eneste du skylder da) Anonymkode: f7a80...2d0 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #103 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var den billigste leiligheten å leie der på den tiden eller skyhøye dep som var helt utelukket,da hadde man måttet tatt opp forbrukslån da. Noe jeg aldri hadde gjort selvsagt!!🙄 og var så gira på å komme meg vekk fra der jeg bodde at jeg handlet raskt på dette og tenkte det ville ordne seg. Vel,det var totalt naivt. Anonymkode: c148b...04e Det var dumt og må må du betale huseier tilbake. Anonymkode: 6bcb3...732 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #104 Skrevet 30. september 2021 Mrs Robinson skrev (1 time siden): Åh så tøff i trynet. Du mangler tydeligvis ikke privat bank, så her er det bare å bla opp På ingen som helst måte. Og min far tilbydde seg selv at han ville gå i retten. Han er flink å prate for seg. Jeg også egentlig men liker meg ikke fremfor mye folk osv. Setter pris på at han vil gjøre det. Slutt å gjøre narr av folk. Kanskje bruk mer tid på seg selv enn å sitte å hakke på andre og fortell dem hva som er feil. Anonymkode: c148b...04e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #105 Skrevet 30. september 2021 Huseier har nok ikke fått leiligheten han leier ut gratis, han har utgifter han også. Så hvorfor skal han tape penger og risikere å slite med avdrag fordi du surret? Anonymkode: 2721b...72d 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #106 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har da aldri fått lov å bruke 4,5 år. Og det var kanskje overdrevet å si han Marte annenhver mnd. Kunne gå tre fire mnd uten et tysst også. Bøe frarådet av familie og folk som jobbet i forliksrådet tidligere om at han ikke kunne kreve penger fra noen som ikke har noen plass å oppdrive pengene. De mente da at jeg skulle sitte rolig i båten og håpe han forstod at man var blakk. Men jeg forstod når han fortsatte i 2019 at han her kommer ikke til å gi seg. Jævlig gneten og lite forståelse. Hadde jeg vært rik hadde jeg betalt det på et blunk men ståa var ikke slik. Og han kan ikle kreve at venner skal betale for meg. Det er å dra det altfor langt!! Anonymkode: c148b...04e Hvis noen som har jobbet i forliksrådet har rådet deg til å ikke betale så har de rett og slett ikke peiling på hva de snakker om, det er ikke sånn gjeld forsvinner selv om man ikke har penger til å betale den. Kreditor (utleieren) kan fornye kravet til det uendelige selv om det ikke finnes penger å hente, det som skjer er at det kan påløpe renter sånn at gjelden øker noe enormt. Et beløp på 15.000 kr kan øke til 60.000 - 70.000 på veldig kort tid. Det er forresten ikke utleieren som er gnien, det er du som er en dårlig leietager siden du har brutt kontrakten og ikke gjort opp for deg. Hvorfor i alle dager skal en utleier bare gi bort 15.000 kr!?. Anonymkode: d99f6...105 18
Silva Pluvialis Skrevet 30. september 2021 #107 Skrevet 30. september 2021 Hvorfor inngikk du en kontrakt i det hele tatt om du ikke hadde råd til å betale for husleien? 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #108 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): På ingen som helst måte. Og min far tilbydde seg selv at han ville gå i retten. Han er flink å prate for seg. Jeg også egentlig men liker meg ikke fremfor mye folk osv. Setter pris på at han vil gjøre det. Slutt å gjøre narr av folk. Kanskje bruk mer tid på seg selv enn å sitte å hakke på andre og fortell dem hva som er feil. Anonymkode: c148b...04e Supert at din far gjør dette for deg, da blir det sikkert uteblivelsesdom og du ender uansett opp med å betale hele kravet. Anonymkode: d99f6...105 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #109 Skrevet 30. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg som svarte over deg. Antar at kommentaren din var rettet mot meg og <de andre som prøver å fortelle deg sannheten>? Lest meg gjennom hele tråden og den eneste <bitchy frekke> jeg legger merke til er deg med den holdningen din. Men det er jo ikke så rart når ts blir angrepet av alle (alle mot en) utrolig feigt. Oppfør dere alle sammen. Er dere 14 år? 1 hour ago, AnonymBruker said: Han ga deg ikke nøkler fordi du betalte ikke... Det har han IKKE lov til. Når kontrakten er skrivd så plikter utleier og gi nøkler han kan ikke kaste leietager ut det er det bare namsfogden som kan gjøre. Anonymkode: 9e807...66d 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #110 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo ikke så rart når ts blir angrepet av alle (alle mot en) utrolig feigt. Oppfør dere alle sammen. Er dere 14 år? Det har han IKKE lov til. Når kontrakten er skrivd så plikter utleier og gi nøkler han kan ikke kaste leietager ut det er det bare namsfogden som kan gjøre. Anonymkode: 9e807...66d Nei, utleier plikter selvfølgelig ikke å overlevere leilighet og nøkler før leien og depositum er betalt i henhold til avtalen. Noe annet om betalingsmisligholdet oppstår etter at leietaker har flyttet inn; da er det riktig at kun namsmannen kan gjennomføre utkastelse. Anonymkode: a173d...d96 11
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #111 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å påstå ting du ikke vet noenting om! Har også familie som har sagt at jeg skulle unngå maset hans og at han måtte gi seg med det han hadde fått inn, men den jævla kyniske bolighaien er så grisk og sunnmøring så får vel ikke nok penger🙄Skulle knøvlet og fillerister jævelen!!! Anonymkode: c148b...04e Du fremstår som svært umoden i innleggene dine. Huseier krever bare det han har krav på etter kontrakten dere skrev under på, som er juridisk bindende. Du tar feil i denne saken, så ta deg sammen, voks opp og betal det du skylder før du får betalingsanmerkninger og juridiske problemer som kan følge deg for resten av livet. Anonymkode: 70c90...755 13
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #112 Skrevet 30. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: juridiske problemer som kan følge deg for resten av livet. En bolig ts aldri fikk nøkkel til?? Jeg hadde Heller ikke betalt for noe jeg ikke fikk.. om utleier er så dum at han ikke krever betaling ved kontrakt signering så får han take seg selv. Leier selv ut og her krever vi både kreditskjekk og forhåndsbetaling. Anonymkode: 9e807...66d 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #113 Skrevet 30. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har aldri hørt om noen som betaler leie ved kontraktsinngåelse: aldri! Det er helt normalt. Når du kjøper noe er det normalt og betale for det før en tar I bruk det. Samme med bolig og en betaler for en flytter inn og ikke etter signering. Utleier må da gi fra seg nøklene og får han ingen betaling så må han ta saken vidre med namsmannen. Kontrakten er bindene for utleier OG leietager. Anonymkode: 9e807...66d 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #114 Skrevet 30. september 2021 Hva er din økonomiske situasjon nå? Er du i jobb? Anonymkode: fbf42...5cf
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #115 Skrevet 30. september 2021 Dere har nok rett i en del,men jeg gjentar at jeg aldri utenom korrespondanse via e-post,fikk noe faktura eller regning på resterende beløp fra utleier. I juni 2018 truet han som sagt med inkasso om det ikke ble betalt inn. Jeg betalte inn et lite beløp da,500 eller noe,husker ikke. Har det i papirene fra HTU men sitter ikke med de for hånd nå på natten. Hvis det ikke var nok og hvis han måtte ha hele beløpet burde han sendt meg en faktura pr brev med en betalingsfrist. Det gjorde han aldri. Han sendte meg bare Mail nå og da; Hva kan du betale nå? Hvor mye har du mulighet til å betale nå? Osv. Så sender han alt til HTU for han er medlem der eller noe sånt. Det er forliksråd ja? Jeg er litt grønn på dette området da jeg ikke har vært borti slik før. Han truet også med forliksrådet noen ganger og snakket om det kunne bli dyre dommer som flere her har påpekt,med renter og rettssaksdom osv. Anonymkode: c148b...04e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #116 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere har nok rett i en del,men jeg gjentar at jeg aldri utenom korrespondanse via e-post,fikk noe faktura eller regning på resterende beløp fra utleier. I juni 2018 truet han som sagt med inkasso om det ikke ble betalt inn. Jeg betalte inn et lite beløp da,500 eller noe,husker ikke. Har det i papirene fra HTU men sitter ikke med de for hånd nå på natten. Hvis det ikke var nok og hvis han måtte ha hele beløpet burde han sendt meg en faktura pr brev med en betalingsfrist. Det gjorde han aldri. Han sendte meg bare Mail nå og da; Hva kan du betale nå? Hvor mye har du mulighet til å betale nå? Osv. Så sender han alt til HTU for han er medlem der eller noe sånt. Det er forliksråd ja? Jeg er litt grønn på dette området da jeg ikke har vært borti slik før. Han truet også med forliksrådet noen ganger og snakket om det kunne bli dyre dommer som flere her har påpekt,med renter og rettssaksdom osv. Anonymkode: c148b...04e Men jobber du nå? Hva er din økonomiske situasjon nå? Anonymkode: fbf42...5cf
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #117 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva er din økonomiske situasjon nå? Er du i jobb? Anonymkode: fbf42...5cf Både og. Ja. Anonymkode: c148b...04e
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #118 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dere har nok rett i en del,men jeg gjentar at jeg aldri utenom korrespondanse via e-post,fikk noe faktura eller regning på resterende beløp fra utleier. I juni 2018 truet han som sagt med inkasso om det ikke ble betalt inn. Jeg betalte inn et lite beløp da,500 eller noe,husker ikke. Har det i papirene fra HTU men sitter ikke med de for hånd nå på natten. Hvis det ikke var nok og hvis han måtte ha hele beløpet burde han sendt meg en faktura pr brev med en betalingsfrist. Det gjorde han aldri. Han sendte meg bare Mail nå og da; Hva kan du betale nå? Hvor mye har du mulighet til å betale nå? Osv. Så sender han alt til HTU for han er medlem der eller noe sånt. Det er forliksråd ja? Jeg er litt grønn på dette området da jeg ikke har vært borti slik før. Han truet også med forliksrådet noen ganger og snakket om det kunne bli dyre dommer som flere her har påpekt,med renter og rettssaksdom osv. Anonymkode: c148b...04e Sakskostadene for behandling i Husleietvistutvalget er ikke så høye: kr. 1199,- + eventuelt reisekostnader om utleier har det. Han trenger ikke å sende en faktura men må dokumentere at han har krevd betaling skriftlig, mailkorrespondanse er godt nok. Anonymkode: a173d...d96 11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #119 Skrevet 1. oktober 2021 Husleietvistutvalget er tilsvarende Forliksrådet, men spesialisert på husleiesaker. En uavhengig lavterskel-domstol. Offentlig instans. Anonymkode: a173d...d96 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #120 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Både og. Ja. Anonymkode: c148b...04e Ok, da håper jeg du får betalt og får saken ut av verden, så slipper du å ha dette hengende over deg mer. Lykke til😊 Anonymkode: fbf42...5cf 6
Anbefalte innlegg