Gå til innhold

Blitt klaget inn til Husleietvistutvalget

Anbefalte innlegg

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis du leverte den tilbake til Telenor så hadde du sikkert sluppet å betale, litt som at TS "leverte tilbake" boligen.

Anonymkode: f244e...bc0

Jeg prøvde, men de sa at siden jeg brukte tre uker så var det for sent. Men jeg brukte den jo ikke, så Telenor er slemme som står på retten sin her.

I tillegg så sendte jeg inn kontoutskrifter som viste lav inntekt, samt jeg sendte inn vedtak om uføretrygd. Likevel så måtte jeg betale, selv om Telenor omsetter for mange milliarder!!

Anonymkode: 5909b...c6c

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du leverte den tilbake til Telenor så hadde du sikkert sluppet å betale, litt som at TS "leverte tilbake" boligen.

Anonymkode: f244e...bc0

Er ingen angrerett på en bolig, med mindre den er ubeboelig. Når kontrakten er skrevet under kan heller ikke utleier bare trekke seg fra kontrakten. 

Anonymkode: 6bcb3...732

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han SKAL faktisk ha sendt en faktura med det resterende skyldige beløpet og om jeg da ikke betalte det,ta det videre. 

Jeg har min far som går i retten for meg om det går så langt. Håper det ikk gjør det. Jeg har dessverre hatt dårlig økonomi i flere år og derfor ikke hatt mulighet å betale hele løpet. Ferdig snakka! Men skal få solgt aksjer og betale ham fra det! 

Slutt med den negative og nedlatende tonen. Helt sjukt så bitchete og frekke folk er her inne. Tror vi er flere som registrerer det. 

Anonymkode: c148b...04e

Så du har og har hatt noe du kunne selge uten å gjøre det før nå?

Anonymkode: 3f5b0...5eb

• Liker 6
Skrevet

Han SKAL faktisk ha sendt en faktura med det resterende skyldige beløpet og om jeg da ikke betalte det,ta det videre. 

Jeg har min far som går i retten for meg om det går så langt. Håper det ikk gjør det. Jeg har dessverre hatt dårlig økonomi i flere år og derfor ikke hatt mulighet å betale hele løpet. Ferdig snakka! Men skal få solgt aksjer og betale ham fra det! 

Slutt med den negative og nedlatende tonen. Helt sjukt så bitchete og frekke folk er her inne. Tror vi er flere som registrerer det. 

Han har sendt deg Mail? Han trenger ikke sende faktura, du fikk skriftlig meldinger om innbetalinger annenhver måned. 

Du har ingen sak, men det går jo ikke inn hos deg. Folk er ikke bitchete og frekke når de forteller deg sannheten. At du ikke er enig i det folk sier til deg får du ta på din egen kappe.

Anonymkode: b6a83...896

• Liker 4
Skrevet

5 år på å betale en regning på 15 000? Selv jeg på AAP hadde klart å få den ned på noen måneder. Du må slutte å legge frata deg alt ansvar. Det er en dårlig egenskap. Betal, og bli ferdig med det.

Anonymkode: 499e6...446

Slutt å påstå ting du ikke vet noenting om! Har også familie som har sagt at jeg skulle unngå maset hans og at han måtte gi seg med det han hadde fått inn, men den jævla kyniske bolighaien er så grisk og sunnmøring så får vel ikke nok penger🙄Skulle knøvlet og fillerister jævelen!!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutt å påstå ting du ikke vet noenting om! Har også familie som har sagt at jeg skulle unngå maset hans og at han måtte gi seg med det han hadde fått inn, men den jævla kyniske bolighaien er så grisk og sunnmøring så får vel ikke nok penger🙄Skulle knøvlet og fillerister jævelen!!!

Dårlig råd fra familien din. Å stikke hodet i sanden løser ingenting. 

Anonymkode: 9b002...333

• Liker 18
Skrevet

Du har investert i aksjer uten å betale gjelden din først? Eller du har beholdt aksjer og hatt ekstremt dårlig økonomi i flere år?

😂

Anonymkode: 5d1ee...fee

• Liker 18
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva familien din har sagt er ikke så relevant, jeg antar du er eldre enn 14 år? Hvis ikke så kan jeg jo forstå det, beklager om det er slik.

Klarer du ikke avse et par hundrelapper hver mnd? Det er trangt, slemt av familien å ikke ville hjelpe deg da, siden de virker så "hjelpsomme" ellers!! Kanskje sinnet burde rettes mot dem, som har gått svært dårlige råd/anbefalinger til deg.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg som svarte over deg. Antar at kommentaren din var rettet mot meg og <de andre som prøver å fortelle deg sannheten>? Lest meg gjennom hele tråden og den eneste <bitchy frekke> jeg legger merke til er deg med den holdningen din. <får du faen gi deg> for eksempel som du svarte en som fremla fakta.

Du spør om hjelp, hjelpen er ikke enig med deg, derfor <bitchy og frekke>? De aller fleste har forklart deg at en kontrakt er bindende. Om du bodde der betyr nix. Han ga deg ikke nøkler fordi du betalte ikke... Du har signert på en bindende kontrakt. Det skal ikke være lett å bryte en kontrakt uten å måtte betale det selger eller utleier i ditt tilfelle har krav på. Loven er sånn for at begge parter skal ha en garanti. Utleier skal ha garanti for at du er en seriøs betalende leietaker og du ikke skulle for eksempel ikke bli kastet ut på dagen. Du lar være å svare på noen av mine spørsmål. Om NAV ga deg skriftlig at de skulle betale deler av eller hele husleien, for så å trekke det tilbake så burde du i 2017 kontaktet NAV og vist til at du har skriftlig bevis på at de skulle betale? Eller skrev du under før NAV ga deg klarsignal og brev om hvor mye de var villig til å dekke?? Da sitter du i saksa!

Depositum er noe alle leietakere må betale, hvorfor tok ikke utleier resterende beløp derfra? Lot han deg leie uten å kreve dep? Da har han strekt seg langt for å hjelpe deg vil jeg si. Og ikke minst tålmodig og forståelsesfull siden han etter 5 år ikke ennå har fått pengene sine. 

5 år er lang tid og som en annen bruker før har nevnt så kunne du blitt kvitt gjelden din ved å betale noen hundrelapper i måneden. For meg virker det som at du har bestemt deg for at du ikke vil betale utleier mer enn du har. Selvom du fortsatt står i gjeld til han? 

Det er en grunn til at man skal lese gjennom hele kontrakten før man signerer. Så du vet hva du skriver under på og vet konsekvensen av det å ombestemme seg. Forstår godt at utleier vil ha igjen hver eneste krone, også renter når du står på ditt selvom du tar feil. Ville gjort det samme hvis jeg var utleier. Han kunne nok fjernet deler av beløpet hvis du var ydmyk, i møtekommende og ønsket å fikse opp. Men det frister ikke for han å <hjelpe deg økonomisk ved å ta vekk en del av summen> når du forventer at han blir å glemme pengene bare du utsetter å betale lenge nok. 

Din far har råd til å ta det rettens vei på dine vegne, men han kunne ikke låne eller betale siste rest av det du skylder? Det gir ingen mening. Du har ikke sjans til å vinne en eventuell rettsak. Utleier har kontrakt på leieforhold, og laget en skriftlig nedbetalingplan for deg som du ikke har fulgt. Rettsaken vil koste mange tusen mer enn du skylder. Sorry men du må betale for deg og ta lærdom av denne episoden. Jo lenger du venter jo større kan sluttsummen bli må du ha i bakhodet. 

Anonymkode: e9af1...e35

Jeg skulle flytte til denne byen der leiligheten var. Nav var åpen om å gi meg starthjelp der. De sa jeg kunne finne meg en leilighet der og så kontakte de når jeg hadde gjort det. Jeg visste jeg ikke kunne ta leiligheter med leier på 8-9000 men trodde at den jeg fant var innenfor og at de ville hjelpe med det. Ble ivrig og gira og fant denne,tenkte at jeg kunne ordne det selv og så komme til Nav med kontrakten. Her var det en misforståelse og de nektet meg å ta den. Jeg var altfor rask med å skrive kontrakten og sende tilbake. Hadde jeg visst hva som kom til å skje hadde jeg aldri gjort det. Men gjort er gjort.

Jeg hadde sosial stønad noen år(flaut å si høyt) men ja det strakk ikke til å betale flere tusen med det lille som blei utbetalt. Det skulle gå til essensielle ting som mat,tlf-regning,tv-abm,strøm,litt klær,såvidt fritid. Da var det ikke mere å hente. Egentlig burde Nav betale han det,som lovte meg dette men nektet meg. Det ville de ikke gjøre.

Skrevet

Han har til og med satt ned litt, for i tråden står det at leie skulle være 7900. 15000 er under to mnd. husleie. Huseier har vært snill her.

Mener det totale beløpet skal ha vært på  15 800. Ts

Skrevet

Jeg visste jeg ikke kunne ta leiligheter med leier på 8-9000

7900 er rimelig nærme 8, som du visste du ikke kunne ta? Det var en lei sjanse å ta, det ble fort en dyr lærdom å ta med deg. Heldigvis har huseier vært såpass grei at du har hatt bare to mnd. oppsigelsestid (litt under faktisk), slapp å miste depositum, har fått lov til å bruke fem år på å betale det ned. Det er i grunn veldig, veldig alright gjort av huseier.

• Liker 10
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du lest hele HI? Han fikk nye leietagere men fortsette og Kreve betaling fra ts selvom noen andre bodde der?

Anonymkode: 9e807...66d

Nei det han krever inn er for 2 mnd jan-feb, han fikk inn nye fra mars, hvis han ikke hadde gjort det måtte TS ha betalt for mars også

Anonymkode: f7a80...2d0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Så du har og har hatt noe du kunne selge uten å gjøre det før nå?

Anonymkode: 3f5b0...5eb

Har ikke hatt noe av stor verdi å selge nei. 
Og å låne med venner var helt utelukka og uaktuelt. Slike store beløp lånes aldri av venner. Har lånt med foreldre tidligere,men de har hjulpet meg med endel så de hadde ikke mulighet til det med denne saken. De pushet også på at Nav burde håndtert det.

Skrevet

Har ikke hatt noe av stor verdi å selge nei. 
Og å låne med venner var helt utelukka og uaktuelt. Slike store beløp lånes aldri av venner. Har lånt med foreldre tidligere,men de har hjulpet meg med endel så de hadde ikke mulighet til det med denne saken. De pushet også på at Nav burde håndtert det.

Men aksjer har du? 😮

Og hva foreldrene "pushet på" eller rådet deg til å gjøre har lite å si, egentlig. Du er vel voksen, og dermed ansvarlig for egne handlinger.

Du snakker om at du hadde sosialstønad (i fortid), da er du forhåpentligvis i en bedre posisjon nå, og kan dermed raskt gjøre opp det du skylder?

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

7900 er rimelig nærme 8, som du visste du ikke kunne ta? Det var en lei sjanse å ta, det ble fort en dyr lærdom å ta med deg. Heldigvis har huseier vært såpass grei at du har hatt bare to mnd. oppsigelsestid (litt under faktisk), slapp å miste depositum, har fått lov til å bruke fem år på å betale det ned. Det er i grunn veldig, veldig alright gjort av huseier.

Det var en av de rimligste å leie i denne byen og jeg var veldig giret på å flytte dit derfor ble det en litt for impulsiv handling.  Og mener der ikke var depositum som er svært sjelden i denne byen. Det var skyhøye depositum på andre leiligheter som man aldri hadde hatt mulighet på. Ble aldri flytting til denne byen som er trist i seg selv.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det hadde nok hjulpet veldig🙄 Når du bryter kontrakter og skylder penger så må du gjøre opp for deg

Anonymkode: f7a80...2d0

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var en av de rimligste å leie i denne byen og jeg var veldig giret på å flytte dit derfor ble det en litt for impulsiv handling.  Og mener der ikke var depositum som er svært sjelden i denne byen. Det var skyhøye depositum på andre leiligheter som man aldri hadde hatt mulighet på. Ble aldri flytting til denne byen som er trist i seg selv.

Men hva er det som gjør at du tenker at du ikke skal betale? Ut fra lover og regler, hvorfor mener du selv at du ikke er pliktig til å betale resterende beløp? 

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror muligens du misforsto mitt innlegg.

Du visste NAV ikke ville godkjenne en leilighet til 8000, og tok da en til 7900 uten å sjekke. Sjansespill, som ikke lønte seg, og nå burde du gjøre opp det du skylder etter denne tabben.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har da aldri fått lov å bruke 4,5 år. Og det var kanskje overdrevet å si han Marte annenhver mnd. Kunne gå tre fire mnd uten et tysst også.

Bøe frarådet av familie og folk som jobbet i forliksrådet tidligere om at han ikke kunne kreve penger fra noen som ikke har noen plass å oppdrive pengene. De mente da at jeg skulle sitte rolig i båten og håpe han forstod at man var blakk. Men jeg forstod når han fortsatte i 2019 at han her kommer ikke til å gi seg. Jævlig gneten og lite forståelse.  Hadde jeg vært rik hadde jeg betalt det på et blunk men ståa var ikke slik. Og han kan ikle kreve at venner skal betale for meg. Det er å dra det altfor langt!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har da aldri fått lov å bruke 4,5 år. Og det var kanskje overdrevet å si han Marte annenhver mnd. Kunne gå tre fire mnd uten et tysst også.

Bøe frarådet av familie og folk som jobbet i forliksrådet tidligere om at han ikke kunne kreve penger fra noen som ikke har noen plass å oppdrive pengene. De mente da at jeg skulle sitte rolig i båten og håpe han forstod at man var blakk. Men jeg forstod når han fortsatte i 2019 at han her kommer ikke til å gi seg. Jævlig gneten og lite forståelse.  Hadde jeg vært rik hadde jeg betalt det på et blunk men ståa var ikke slik. Og han kan ikle kreve at venner skal betale for meg. Det er å dra det altfor langt!!

Men han kan kreve at du betaler, hvor du får penger fra det spiller ingen rolle. Lurer på dette: 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hva er det som gjør at du tenker at du ikke skal betale? Ut fra lover og regler, hvorfor mener du selv at du ikke er pliktig til å betale resterende beløp? 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...