Gå til innhold

Blitt klaget inn til Husleietvistutvalget

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke akkurat sånn at han er blakk. Bor i en by og leier ut mange boliger i en annen by.

Men det har ingenting med saken å gjøre. Han driver forretning, og da må hans kunder betale det de skylder. Det blir som å ta inn på Choice, og stikke fra regningen fordi Stordalen ikke akkurat er blakk. 

Det koster penger å drive utleie også, det er ikke bare inntekt.

Anonymkode: b6a83...896

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du kan motsette deg i dette kravet er utvask om du aldri har disponert leiligheten. Ellers anbefaler jeg deg å ta ansvar for egne handlinger.

Anonymkode: f35f2...7c9

• Liker 7
Skrevet

Han fikk inn et par(=to inntekter). Jeg skulle bo der alene. Han påstår at han måtte gå ned i husleiepris pga meg😳

Anonymkode: c148b...04e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde ikke disposisjonsrett på den for hadde ikke fått nøklene til boligen. Han krysset av for innlevert nøkler i skrivet han sendte. Men jeg har aldri fått utlevert noen nøkler. Jeg sendte denne underskriften elektronisk men sa den fra meg en eller to dager etter. 
Jeg skulle få starthjelp med Nav til jeg kom i fast arbeid. Og var i god tro om at de ville hjelpe med den jeg hadde valgt. Men det viste seg at De ikke kunne det og at husleien var for dyr.

Du hadde jo ikke betalt noe heller så klart du ikke fikk nøkler. Dette er ikke personlig du må klare å ta ansvar for at du har bommet her. Høres også merkverdig ut at ikke NAV ville godkjenne leie på 7500 i en storby til en enslig person.

Anonymkode: a173d...d96

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde ikke disposisjonsrett på den for hadde ikke fått nøklene til boligen. Han krysset av for innlevert nøkler i skrivet han sendte. Men jeg har aldri fått utlevert noen nøkler. Jeg sendte denne underskriften elektronisk men sa den fra meg en eller to dager etter. 
Jeg skulle få starthjelp med Nav til jeg kom i fast arbeid. Og var i god tro om at de ville hjelpe med den jeg hadde valgt. Men det viste seg at De ikke kunne det og at husleien var for dyr.

Man må alltid vise nav kontrakten før de vil hjelpe, så at de har lovet deg hjelp før de vet hva husleien er på,  det er iallfall uvanlig..

Anonymkode: be354...231

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du hadde jo ikke betalt noe heller så klart du ikke fikk nøkler. Dette er ikke personlig du må klare å ta ansvar for at du har bommet her. Høres også merkverdig ut at ikke NAV ville godkjenne leie på 7500 i en storby til en enslig person.

Husleien var på 7900 per mnd. Og Nav nektet det. Det var strøm i tillegg.

Og jeg hadde sosial stønad den gangen. Ikke mye å rutte med for å si det mildt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han fikk inn et par(=to inntekter). Jeg skulle bo der alene. Han påstår at han måtte gå ned i husleiepris pga meg😳

På hvilken måte er det relevant at det flyttet inn et par? Det kan stemme at han måtte gå ned i leiepris for å få inn noen raskt etter at du ikke overholdt dine forpliktelser.

Anonymkode: 15b0b...358

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Husleien var på 7900 per mnd. Og Nav nektet det. Det var strøm i tillegg.

Og jeg hadde sosial stønad den gangen. Ikke mye å rutte med for å si det mildt.

7900kr er dyrt om du skal forlange at Nav skal betale!

Anonymkode: 61600...0a7

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

På hvilken måte er det relevant at det flyttet inn et par? Det kan stemme at han måtte gå ned i leiepris for å få inn noen raskt etter at du ikke overholdt dine forpliktelser.

Kan være det er uklart at en leilighet har en leiepris, og at den er fastsatt uavhengig hvilken type familiekonstellasjon som bor der. Men sånn er det ts.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kan ikke kreve renter FØRA han har sendt ut faktura og det gjorde han a l d r i. Ta det rett til HTU er vel ikkw rette måten? Det skal vel tas hensyn til det man har betalt inn også. Hadde  vært verre om det ikke hadde blitt betalt inn noe. Det skal også sies at jeg hadde betalt beløpet den gangen om jeg hadde hatt nok midler. 

Han ķan kreve renter fra den dagen kravet oppstod.

Skrevet

Bare betal beløpet så skriver du en melding etterpå at du aldri ønsker å høre fra mannen igjen og gjør du det så anmelder du bolighaien for trakkasering.

Anonymkode: 9a06d...a56

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare betal beløpet så skriver du en melding etterpå at du aldri ønsker å høre fra mannen igjen og gjør du det så anmelder du bolighaien for trakkasering.

Anonymkode: 9a06d...a56

Jeg er enig i at ts skal betale inn det h*n skylder, men det siste du skriver er helt unødvendig. Tipper at utleier er drittlei av ts og har neppe noe ønske om å opprettholde kontakt med en snylter.

• Liker 30
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det du kan motsette deg i dette kravet er utvask om du aldri har disponert leiligheten. Ellers anbefaler jeg deg å ta ansvar for egne handlinger.

Ja du kan forlange å slippe å betale for utvask siden du aldri brukte leiligheten. Resterende ubetalt husleie med renter henger på deg TS. At du havnet i en vanskelig situasjon, din kontra utleiers private økonomi, hvor mange som vanligvis leier og betaler leiligheten, dine problemer med NAV og så videre er helt irrelevante for kontrakten du underskrev. Du har ingen sak. Betal og bli ferdig med saken.  

Anonymkode: 24a43...0b3

• Liker 6
Skrevet
dyptvann skrev (2 timer siden):

Du trenger bare å slå i bordet med foreldelseloven. Kravet er eldre enn tre år og følgelig foreldet. 

Kravet er ikke foreldet hvis han har sendt påminnelser annenhver måned. Treårsregelen gjelder bare hvis man ikke har gjort krav på pengene på tre år. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fortsatt din egen feil og ikke noe Nav eller utleier kan belastes for.

Anonymkode: f6dab...fcd

• Liker 5
Skrevet

Du kan argumentere til du blir blå i trynet, TS - men fakta er: du skrev under på en kontrakt, dette er bindene og du skylder utleier penger!

• Liker 15
Skrevet

Her blir du blå i trynet, allerede tett i pappen og dust og alt det andre folk lirer av seg, gudene vet hvorfor de må snakke dritt for å få frem poenget sitt (det sier mer om de enn deg). Jeg syns situasjonen du har kommet opp i er lei. Men du står dessverre ikke sterkt. Jeg vil bare anbefale deg å skrape frem det resterende beløp, å betale. Ta lærdom av det. Og så kan du feire den dagen du endelig er kvitt han. Da er det ivertfall godt å vite at du har gjort det riktige og ikke har noe mer stress hengende over deg. Og det tror jeg blir deilig ☺️ Jeg ønsker deg lykke til videre. 

Anonymkode: be347...6b1

• Liker 9
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mye som skurrer med historien din. Skjønner ikke helt hvordan du tenker men hvis NAV skulle hjelpe deg må du ha papirene i orden på det før du underskriver en bindende kontrakt. Samme gjelder ved kjøp og salg. Kan ikke legge inn bud på leilighet før du har fått godkjent lån sant? Skulle NAV dekke hele husleien eller deler av den? I utgangspunktet skal da NAV ha gitt deg skriftlig hvor mye de er villig til å dekke så du vet hvilken prisklasse du har å forholde deg til. En annen ting jeg stusser på er depositum? Kan ikke se at det er nevnt noen plass? 3 måneder er normalen der. Skulle du dekke dep? Slike ting er veldig viktig å ha i orden før man vurderer å skrive under på en kontrakt. 

Hva utleier tjener har ingenting med saken å gjøre. Ville du sagt det samme dersom utleier var fattig alenemor som leide ut leiligheten sin mens hun og barna bodde hos hennes mor for å endene til å møtes? Har sistnevnte <mer krav på pengene> for samme <vare>? Fremstår at han neppe er avhengig av de pengene du skylder, men at han av prinsipp vil ha pengene han har krav på. Du kunne kanskje kommet lenger og fått avslag ved å være ydmyk fra starten av men det frister ikke å gi goder til en kranglefant som nekter å betale for seg. 

Har vært uføretrygdet i seks år og skal innrømme at jeg ikke har helt forstått meg på utleiere som spesifikt skriver i annonser at <navere er uønsket>. Etter å ha lest denne tråden forstår jeg at de vil leie ut til folk i jobb fremfor NAV. Trist at noen få ødelegger for alle. De fleste inkludert de på stønad vil mer enn gjerne gjøre opp for seg og det synes jeg du skal gjøre også. 

Synes forøvrig at huseier har vært utrolig tålmodig hvis det er gått 5 år og du ennå ikke har betalt for deg. Ville betalt fortere enn svint for å unngå eventuelle renter. 

Anonymkode: e9af1...e35

• Liker 11
Skrevet

Han SKAL faktisk ha sendt en faktura med det resterende skyldige beløpet og om jeg da ikke betalte det,ta det videre. 

Jeg har min far som går i retten for meg om det går så langt. Håper det ikk gjør det. Jeg har dessverre hatt dårlig økonomi i flere år og derfor ikke hatt mulighet å betale hele løpet. Ferdig snakka! Men skal få solgt aksjer og betale ham fra det! 

Slutt med den negative og nedlatende tonen. Helt sjukt så bitchete og frekke folk er her inne. Tror vi er flere som registrerer det. 

• Liker 2
Skrevet

Bli voksen og gjør opp for deg selv. Vi opplevde nøyaktig det samme som din tidligere huseier. Personen trakk seg fra kontrakten dager før innflytting og vi mistet 2 måneder med leie. Altså, huseiere har gjerne lån de må betjene. Så betal. 

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...