Gå til innhold

Blitt klaget inn til Husleietvistutvalget

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huseier har nok ikke fått leiligheten han leier ut gratis, han har utgifter han også.

Så hvorfor skal han tape penger og risikere å slite med avdrag fordi du surret?

Anonymkode: 2721b...72d

Men svært få får vel kjøpt hus med utleiedel  bare ved å vise til at det er hybelinntekten man trenger for å betale ned på huset? Vi kjøpte hus med utleiedel. Men vi har to  jobber.Et hus med utleiedel øker prisen. Et hus med utleiedel koster altså mer en huset ville gjort uten utleiedel. Jeg tviler sterkt på at vi hadde fått kjøpt om inntekter fra hybelen var eneste måte å få betale ned på huset. Vi går ikke i minus eller taper noe om vi ikke får leid ut. Hva med når man ikke får leid ut? Hva gjør man da? Forstår ikke helt tankegangen din. I denne tråden er det snakk om kontrakt, lover og rettigheter. Ikke hvilke utgifter utleier er avhengig av å få betalt med inntekt fra hybel. Det spiller ingen rolle. Skal man gå inn for å tjene på å leie ut bør man også ha i bakhodet at det kommer perioder uten leieinntekter. Som i sommerferier osv. Man bør ikke basere seg helt på leieinntekter om man ikke tåler tap på noen måneder her og der. Og jeg snakker ikke kun om dette tilfelle 🙄

Anonymkode: be347...6b1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt,latterliggjøring,avsporinger,samt svar til dette.

Det er også ryddet etter denne regelen :

Sitat

Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen.

Chantielle mod.

• Liker 4
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er jo ikke så rart når ts blir angrepet av alle (alle mot en) utrolig feigt. Oppfør dere alle sammen. Er dere 14 år?

Det har han IKKE lov til. Når kontrakten er skrivd så plikter utleier og gi nøkler han kan ikke kaste leietager ut det er det bare namsfogden som kan gjøre.

Anonymkode: 9e807...66d

Angrepet blir hun ikke. Hun nekter å skjønne regler for hun vil ikke betale samme hvor feil hun tar. Folk blir oppgitt når hun ikke vil innse fakta. 

Og jo! Hun betalte jo ikke! Ingen depositum, og ikke betalt husleien. Skulle huseier gitt nøkler og brukt tid på utkastelse når han forsto at hun ikke kunne gjøre opp for seg?? 

Anonymkode: e9af1...e35

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Angrepet blir hun ikke. Hun nekter å skjønne regler for hun vil ikke betale samme hvor feil hun tar. Folk blir oppgitt når hun ikke vil innse fakta. 

Og jo! Hun betalte jo ikke! Ingen depositum, og ikke betalt husleien. Skulle huseier gitt nøkler og brukt tid på utkastelse når han forsto at hun ikke kunne gjøre opp for seg?? 

Dessuten flyttet jo TS aldri til byen og ba ikke om noen nøkler? Uansett så skylder TS penger. 

Anonymkode: 6bcb3...732

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke en gang en forskrekkelig stor sum det er snakk om! Snakk om å lage problemer for seg selv for veldig lite. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det var ikke depositum på denne leiligheten har jeg sagt flere ganger. Som er raritet i denne byen. 

Anonymkode: c148b...04e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var ikke depositum på denne leiligheten har jeg sagt flere ganger. Som er raritet i denne byen. 

Det har null å si. Hadde du betalt depositum så kunne huseier tatt fra den og ferdig med saken. Nå må han altså gå langt for å få tilbake det han skal ha en skarve sum på  ca 8000 kr. Betal og bli ferdig med det. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Bare betal TS og bli ferdig med saken.

Endret av Jolene
  • Liker 3
Skrevet
Jolene skrev (13 timer siden):

Bare betal TS og bli ferdig med saken.

Jeg har ikke hatt nok penger. Skal prøve å få solgt aksjer og betale fra det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 15.03):

Jeg flyttet aldri inn. 

Men du skrev under kontrakten. Kjipe penger ja, særlig når du aldri bodde der. Men her har huseier alt på sitt rene. Du skrev u der kontrakten, til tross for din dårlige økonomi
.

Huseier har vært tålmodig med å kreve inn husleien. 

Anonymkode: 50365...954

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Når man har skrevet under en kontrakt, må man betale for seg. Da er det bedre å inngå en nedbetalingsavtale med huseier, og sammen bli enige om en månedlig sum til nedbetaling. Å unnlate å betale, samt stikke hodet i sanden, løser ingenting. Du har hatt flere år på deg, og da bør man faktisk ha klart å komme opp med en løsning. Da får man heller ha mindre i livsopphold en periode for å få ting nedbetalt. Dårlig råd er faktisk ikke en god nok unnskyldning til å unnlate økonomiske forpliktelser. Og før det kommer inn noen kommentarer på at dårlig økonomi er en god nok grunn; jeg har selv vært fattig og vet GODT hvordan det er. Har aldri sneket meg unna økonomiske forpliktelser av den grunn...

• Liker 7
Skrevet

Du burde ha leid ut leiligheten på airbnb til sterkt rabattert pris. 

Anonymkode: 2004a...fb4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men betal nå da! 

• Liker 4
Skrevet

Det er irrelevant at du ikke har penger. Et skriv fra NAV endrer ingenting, utleier driver ikke veldedighet og du nekter åpenbart å betale på pur trass.

Anonymkode: c93e0...5da

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke angrerett på kontrakten. Du taper uansett. Betal fortest mulig skyldig beløp- Pinlig og stigmatiserende sitte foran masse folk i htu/konfliktrådet når du vet at du taper både ansikt og pengene. Pluss rettsgebyr og diverse. Blir et sjokk å forklare saken muntlig foran så mange tilstede. , Du fortrenger virkligheten. Husk at nøkkel utlevering til bolig har ingenting å si. Mange trekker seg etterpå kontraktskriving  og taper masse penger på det.   

Anonymkode: 58747...a4c

• Liker 5
Skrevet

Håper du ikke skal leie bolig etter du har vært i forliksrådet pga ubetalt husleie. Utleiere har egen svarteliste seg imellom. Ingen vil leie ut til dumme vriompeiser, Referanse kreves før kontraktskriving alltid når nav folk. . Sverta for livet på utleiemarkedet iallefall.  

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Utleiere har egen svarteliste seg imellom

Hva heter dette systemet? Det har jeg aldri hørt om, og det er i hvert fall ikke noe enhver utleier har tilgang til/bruker. Jeg kjenner flere private utleiere som ikke har vært borti noe slikt.

Anonymkode: 5909b...c6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva heter dette systemet? Det har jeg aldri hørt om, og det er i hvert fall ikke noe enhver utleier har tilgang til/bruker. Jeg kjenner flere private utleiere som ikke har vært borti noe slikt.

Anonymkode: 5909b...c6c

.... noen må ha det inn med teskje.

De snakker sammen, kjære deg.

Anonymkode: f6dab...fcd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 22.04):

Det er irrelevant at du ikke har penger. Et skriv fra NAV endrer ingenting, utleier driver ikke veldedighet og du nekter åpenbart å betale på pur trass.

Anonymkode: c93e0...5da

Min slektning som tidligere jobbet i forliksrådet driver å hjelper meg å skrive tilsvar.

Jeg skal ikke i noen rettssak. Jeg har sagt at jeg kan selge aksjer å betale beløpet og bli ferdig en gang for alle. Har ikke råd med min inntekt nå og betale 7800 kr. Har jobb men har ikke nok midler. Slektningen og min far vil argumentere for dårlig inntekt,at utleier ikke har fulgt alle regler osv.  Min far går i retten for meg om han må. Og slektningen blir sikkert også med om denne utleieren ikke gir seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.10.2021 den 23.01):

Håper du ikke skal leie bolig etter du har vært i forliksrådet pga ubetalt husleie. Utleiere har egen svarteliste seg imellom. Ingen vil leie ut til dumme vriompeiser, Referanse kreves før kontraktskriving alltid når nav folk. . Sverta for livet på utleiemarkedet iallefall.  

Jeg bor i en leilighet jeg kjøpte i sommer. 

Alle kan ha grunn til å måtte trekke seg fra ting i blant.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...