AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Jeg forstår at kvinner vil være maskuline, kle seg maskulint da dette er en oppgradering, men hvorfor enkelte menn ønsker å nedgradere seg selv ved å kle seg og te seg feminint kan jeg ikke fatte ??? Kjør debatt Anonymkode: bd12b...a23
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Oppgradering og nedgradering…. I forhold til hva? Anonymkode: 0a327...6ec 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 Noen mennesker ser ikke like hierarkisk på dette som andre. Det er befriende. Ja, maskulinitet har en høyere status i vår bevissthet. Det vet alle - det er derfor det ikke er like vanskelig for jenter å gjøre gutteting som omvendt, men man kan også se på det i lys av frihet. Når det gjelder frihet har kvinner et større frihetsrom til å gjøre som de vil akkurat her, mens menn nettopp har mindre frihet, fordi de verken tør eller engang klarer å forestille seg at de skal bevege seg inn på det liksom feminine området. Herregud, en del menn ler til og med av andre menn som drikker øl med mindre kalorier. Det er jo egentlig det som er patetisk, men ja ja, verden er like skrullete som vanlig. Vi bidrar forresten alle til at disse kategoriene og deres status opprettholdes. Du også. Derfor er det deilig med noen som bryter, tør å vise at det finnes en annen måte. Anonymkode: 3f0a2...0e2 10
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Hva i alle dager er dette for noe svada... Anonymkode: 4e8e8...9c8 13
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 For en haug med piss. Det er "nedgradering" å være maskulin som kvinne. Ikke motsatt. Anonymkode: fdd42...e8f 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 Kjør debatt sjæl Anonymkode: 78572...50e 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva i alle dager er dette for noe svada... Anonymkode: 4e8e8...9c8 Han er i det minste ærlig. Det er jo faktisk sånn veldig veldig mange av oss UBEVISST tenker. Anonymkode: 3f0a2...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg forstår at kvinner vil være maskuline, kle seg maskulint da dette er en oppgradering, men hvorfor enkelte menn ønsker å nedgradere seg selv ved å kle seg og te seg feminint kan jeg ikke fatte ??? Kjør debatt Anonymkode: bd12b...a23 debatt? Det er jo ikke noe å debattere her. Premisset ditt er jo kun din egen subjektive mening. Anonymkode: 7528d...fc5 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #9 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg forstår at kvinner vil være maskuline, kle seg maskulint da dette er en oppgradering, men hvorfor enkelte menn ønsker å nedgradere seg selv ved å kle seg og te seg feminint kan jeg ikke fatte ??? Kjør debatt Anonymkode: bd12b...a23 Anonymkode: bd533...4db 5
Katten.2.0 Skrevet 30. september 2021 #10 Skrevet 30. september 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Noen mennesker ser ikke like hierarkisk på dette som andre. Det er befriende. Ja, maskulinitet har en høyere status i vår bevissthet. Det vet alle - det er derfor det ikke er like vanskelig for jenter å gjøre gutteting som omvendt, men man kan også se på det i lys av frihet. Når det gjelder frihet har kvinner et større frihetsrom til å gjøre som de vil akkurat her, mens menn nettopp har mindre frihet, fordi de verken tør eller engang klarer å forestille seg at de skal bevege seg inn på det liksom feminine området. Herregud, en del menn ler til og med av andre menn som drikker øl med mindre kalorier. Det er jo egentlig det som er patetisk, men ja ja, verden er like skrullete som vanlig. Vi bidrar forresten alle til at disse kategoriene og deres status opprettholdes. Du også. Derfor er det deilig med noen som bryter, tør å vise at det finnes en annen måte. Anonymkode: 3f0a2...0e2 6 minutter siden, AnonymBruker said: Han er i det minste ærlig. Det er jo faktisk sånn veldig veldig mange av oss UBEVISST tenker. Anonymkode: 3f0a2...0e2 Har du kilder for dine påstander? 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Har du kilder for dine påstander? Det er åpenbart. Menn flest skyr femininitet veldig mye mer enn kvinner skyr maskulinitet. Alle vet det er enklere for kvinner å opptre mer maskulint enn det er for menn å røre borti det feminine. Jeg snakker GENERELT sett, selvfølgelig. Bevises jo gang på gang. Menn lytter til musikk av menn, leser bøker av menn, siterer mannlige professorer langt oftere enn kvinner noe som kan tyde på en skjevhet i hvordan man ser på autoritet. Det er studier av dette på nett. Kvinner er langt mer mangfoldige akkurat der. Det er i endring selvfølgelig, men det er seigt likevel. Anonymkode: 3f0a2...0e2 3
Katten.2.0 Skrevet 30. september 2021 #12 Skrevet 30. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er åpenbart. Menn flest skyr femininitet veldig mye mer enn kvinner skyr maskulinitet. Alle vet det er enklere for kvinner å opptre mer maskulint enn det er for menn å røre borti det feminine. Jeg snakker GENERELT sett, selvfølgelig. Bevises jo gang på gang. Menn lytter til musikk av menn, leser bøker av menn, siterer mannlige professorer langt oftere enn kvinner noe som kan tyde på en skjevhet i hvordan man ser på autoritet. Det er studier av dette på nett. Kvinner er langt mer mangfoldige akkurat der. Det er i endring selvfølgelig, men det er seigt likevel. Anonymkode: 3f0a2...0e2 Vennligst vis til studiene som underbygger dine bastante påstander. 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #13 Skrevet 30. september 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår at kvinner vil være maskuline, kle seg maskulint da dette er en oppgradering, men hvorfor enkelte menn ønsker å nedgradere seg selv ved å kle seg og te seg feminint kan jeg ikke fatte ??? Kjør debatt Anonymkode: bd12b...a23 Forsøker du egentlig å si "nedverdige"? Anonymkode: fecb6...941 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #14 Skrevet 30. september 2021 Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Vennligst vis til studiene som underbygger dine bastante påstander. Har du en kilde på at det er bastante påstander? Anonymkode: bbc40...038 2
Entern Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 Kan ikke skjønne at det er nedgradering for en mann å være feminin. Men dessverre, spesielt i eldre tider var det typisk å mene dette. Se på vikingene f.eks., det var flott hvis en kvinne var mandig, men skammelig hvis en mann var feminin (ja, de skilte mellom fysisk og sosialt kjønn). Men slikt synes jeg personlig vi burde ha kommet oss forbi nå. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #16 Skrevet 30. september 2021 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Vennligst vis til studiene som underbygger dine bastante påstander. Jeg skjønner ikke hvorfor du lurer. Du er jo en bra fyr. Jeg snakker ikke om deg. Helen Uri: Hvem sa hva (hun referer til en rekke studier som angår dette) https://www.theguardian.com/books/2021/jul/09/why-do-so-few-men-read-books-by-women Rant: https://www.nrk.no/ytring/menn-som-elsker-menn-1.12629332 Ellers kan du google en del selv også. De fleste kvinner synes jo dette er åpenbart. Ekstremt sjeldent jeg diksuterer musikk og litteratur med en fyr som nevner noen kvinnelig artist eller kvinnelige forfattere. Sier ikke at du er sånn. Ellers er det jo viden kjent at gutter bruker homo om andre gutter i skolegården. Menn som oppfører seg som kvinner er uglesett. Anonymkode: 3f0a2...0e2 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #17 Skrevet 30. september 2021 Entern skrev (1 minutt siden): Kan ikke skjønne at det er nedgradering for en mann å være feminin. Hvis noen forteller en kvinne, "nei, så maskuline hender du har! De var skikkelig mandige.", ville hun da tatt det som et kompliment tror du? Så hvorfor tror du da at en mann ville oppfattet det som positivt hvis noen fortalte han at, "nei, så feminine hender du har!"? Anonymkode: bbc40...038
Entern Skrevet 30. september 2021 #18 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helen Uri: Hvem sa hva (hun referer til en rekke studier som angår dette) https://www.theguardian.com/books/2021/jul/09/why-do-so-few-men-read-books-by-women Anonymkode: 3f0a2...0e2 Veldig interessant og veldig trist. Samtidig føler jeg at jeg burde vært klar over dette. Særlig innen spenningssjangerne har jo flere kvinner hatt mannlig alibi eller unnlatt å ha med kvinnelig fornavn fordi de ikke ville blitt tatt seriøst ellers - bl.a. en av mine favoritter innen fantasy, C.L. Moore, som alle trodde var mann. 2
Tuba Skrevet 30. september 2021 #19 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg forstår at kvinner vil være maskuline, kle seg maskulint da dette er en oppgradering, men hvorfor enkelte menn ønsker å nedgradere seg selv ved å kle seg og te seg feminint kan jeg ikke fatte ??? Kjør debatt Anonymkode: bd12b...a23 Mest dustete innlegg jeg har lest på leng. 5
Entern Skrevet 30. september 2021 #20 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis noen forteller en kvinne, "nei, så maskuline hender du har! De var skikkelig mandige.", ville hun da tatt det som et kompliment tror du? Så hvorfor tror du da at en mann ville oppfattet det som positivt hvis noen fortalte han at, "nei, så feminine hender du har!"? Anonymkode: bbc40...038 Skjønner hva du mener, og nei, ikkeno sjekketriks noen av dem. Samtidig er jo dette veldig subjektivt. Jeg mener, jeg tviler på at alle er enig om hva som gjør en hånd maskulin eller feminin, for å bruke ditt eksempel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå