Gå til innhold

Endelig møtt en snill mann så bor han i et rottereir

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brydde meg ikke at han ikke har utdannelse eller eier leilighet fordi han har jobb og er en snill mann (jeg er høyt utdannet og tjener mye mer enn han), så jeg vil ikke si jeg er overfladisk eller kravstor. Men å se den leiligheten var så skuffende. Vi snakker avføringsrester i do, kjøkkenet så dekket med gamle kartonger og matrester at det ikke var plass til å lage mat der, vond lukt i leiligheten fra den gamle maten, et tårn av skitne klær og undertøy på badet som bare lå slengt rundt, brukt snus lå i sofaen, på gulvet, på bordet. Han var ren og pen i tøyet og er 35 år gammel så hadde ikke sett for meg dette. Kan jo ikke gå videre med han for et samboerskap vil være uaktuelt :( Har du opplevd at noen har bodd sånn og hvordan reagerte du?

Anonymkode: af84d...c31

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner noen som bor sånn. Og som utenom dårlig boevne/ renslighet er flotte oppegående mennesker.

Hvordan reagere avhenger relasjonen. Men jeg ville i noe fall ikke utviklet en relasjon som kunne endt med samboerskap. 

Anonymkode: 0c57f...246

• Liker 4
Skrevet

Ble bare så skuffet. Var samme greie hos eksen, men han var 20 og bodde i kollektiv så jeg så forbi det den gangen. Og brukte lang tid på å lære han opp om husarbeid da vi flyttet sammen. Har ikke lyst å ta en ny opplæring i voksen alder. 

• Liker 17
Skrevet

Det hadde dessverre vært vanskelig for meg å gå inn i et sånt forhold. 

Anonymkode: 67480...82f

• Liker 22
Skrevet

Gjør det slutt, men gjør ham en tjeneste og forklar hvorfor, så han kan forbedre seg.

• Liker 26
Skrevet

Vil ikke si det var like jævlig når jeg besøkte min nåværende samboer for første gang, men det var virkelig ikke bra. Han var da 32. Uansett, nå har vi hus sammen og han er svært ryddig og holder alltid på med noe puslerier for å fikse og ordne.. Tror det er noe med å ha sitt eget, noe man er stolt av og setter høyt. 

Ikke sikkert din kar blir sånn, men verdt å se an før du gjør noe drastisk. Hvis han virkelig er den rette mener jeg. 

Anonymkode: e8e92...01b

• Liker 11
Skrevet

Aldri opplevd. Men jeg ville konkludert at det er for lite tiltak i ham, og at han ikke setter meg særlig høyt hvis han synes det er OK å vise meg. At han har lave tanker om meg hvis han tror det skal lede an et fungerende samboerskap. Jeg ville lurt på om han fisker etter en dame som vil "redde" en mann, og kaster seg over vaskebøtta hos ham. Og i fortsettelsen vil ta alt husarbeid og degge for ham i et samboerskap. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at han viser deg svinestien sin. "Til informasjon: Så langt er jeg villig til å strekke meg på husarbeid". Ta den advarselen. Han eier heller ikke skamvett.

Anonymkode: 59c7f...dd0

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Brydde meg ikke at han ikke har utdannelse eller eier leilighet fordi han har jobb og er en snill mann (jeg er høyt utdannet og tjener mye mer enn han), så jeg vil ikke si jeg er overfladisk eller kravstor. Men å se den leiligheten var så skuffende. Vi snakker avføringsrester i do, kjøkkenet så dekket med gamle kartonger og matrester at det ikke var plass til å lage mat der, vond lukt i leiligheten fra den gamle maten, et tårn av skitne klær og undertøy på badet som bare lå slengt rundt, brukt snus lå i sofaen, på gulvet, på bordet. Han var ren og pen i tøyet og er 35 år gammel så hadde ikke sett for meg dette. Kan jo ikke gå videre med han for et samboerskap vil være uaktuelt :( Har du opplevd at noen har bodd sånn og hvordan reagerte du?

men du nevner ikke hvor lenge dere har datet, hvilke felles interesser dere har, og hvordan dere generelt har pratet sammen. 

Klart det er bekymringsfullt om han ikke reagerer selv. Det er også bekymringsfullt at han ikke "gjorde noe med det" når han visste du skulle komme...

Spørsmålet er hvordan vil han være å leve sammen med? klart det er jo godt at du har fått det inntrykket allerede fra hjemmet. 

En annen ting - hvor møttes dere?

Anonymkode: 47f9b...7f4

• Liker 1
Skrevet

Ingen unnskyldning. Skal du ha daten din på besøk så får du gjøre det representabelt først, hvis ikke kan du trekke deg ut av datingmarkedet.

Det som er alarmerende her er ikke at han kanskje har det skittent hjemme, men at han tilsynelatende ikke engang gidder å gjøre en innsats engang når han dater skal gjøre et godt inntrykk. Da er det ILLE.

Ekkelt, skjønner deg godt TS. Løp, fort!!!

Anonymkode: 93e8f...eb0

• Liker 42
Skrevet
Veggdyret skrev (3 minutter siden):

Gjør det slutt, men gjør ham en tjeneste og forklar hvorfor, så han kan forbedre seg.

jeg har ikke forstått at dem er kjærester... er ikke det datingfase?

Skrevet

Dette var å dra det litt langt, jeg ga en sjans til min eks jeg var forelsket i fordi han var ung og bodde i kollektiv, tenkte han sikkert bedrer seg med alderen og hadde ikke tenkt å frelse noe som helst 😛

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette var å dra det litt langt, jeg ga en sjans til min eks jeg var forelsket i fordi han var ung og bodde i kollektiv, tenkte han sikkert bedrer seg med alderen og hadde ikke tenkt å frelse noe som helst 😛

Er du langt eldre enn eksen?

Skrevet

Som sagt, står det så dårlig til at du til og med ikke kan bruke dobørsten (🤢) så er du uansett ikke partnermateriale på det tidspunktet. Det blir en unnskyldning.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som sagt, står det så dårlig til at du til og med ikke kan bruke dobørsten (🤢) så er du uansett ikke partnermateriale på det tidspunktet. Det blir en unnskyldning.

jeg synes det er rart siden vi bor i verdens rikeste land. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

men du nevner ikke hvor lenge dere har datet, hvilke felles interesser dere har, og hvordan dere generelt har pratet sammen. 

Klart det er bekymringsfullt om han ikke reagerer selv. Det er også bekymringsfullt at han ikke "gjorde noe med det" når han visste du skulle komme...

Spørsmålet er hvordan vil han være å leve sammen med? klart det er jo godt at du har fått det inntrykket allerede fra hjemmet. 

En annen ting - hvor møttes dere?

Har møttes flere ganger men bare ute og hos meg frem til siste daten som var hos han. Har ikke blitt forelsket enda men liker han godt og føler meg vel med han, og nå har jeg dårlig samvittighet for har ikke så lyst å treffe han igjen lenger. Tenker mer langsiktig enn da jeg var 20, for eksempel hvordan er det å bo med eller få barn med en som bor sånn? Vi møttes ute gjennom en felles venn.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du langt eldre enn eksen?

Nei, vi var begge 20 den gangen

• Liker 1
Skrevet

Min kjære er slik. Men jeg valgte likevel å gå inn i et forhold med ham, men det er fordi jeg uansett ikke har planer om å bli samboer igjen. Vi bor altså hver for oss, og når vi er sammen så er vi hos meg. 

Men hadde jeg hatt ønske om samboerskap, ekteskap og familie, hadde jeg nok latt ham gå, for det hadde jeg rett og slett ikke hatt tålmodighet til.

Anonymkode: d3bb3...235

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min kjære er slik. Men jeg valgte likevel å gå inn i et forhold med ham, men det er fordi jeg uansett ikke har planer om å bli samboer igjen. Vi bor altså hver for oss, og når vi er sammen så er vi hos meg. 

Men hadde jeg hatt ønske om samboerskap, ekteskap og familie, hadde jeg nok latt ham gå, for det hadde jeg rett og slett ikke hatt tålmodighet til.

Anonymkode: d3bb3...235

Hvordan klarer du å ha respekt for er menneske som er så tafatt og uhygienisk?

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har møttes flere ganger men bare ute og hos meg frem til siste daten som var hos han. Har ikke blitt forelsket enda men liker han godt og føler meg vel med han, og nå har jeg dårlig samvittighet for har ikke så lyst å treffe han igjen lenger. Tenker mer langsiktig enn da jeg var 20, for eksempel hvordan er det å bo med eller få barn med en som bor sånn? Vi møttes ute gjennom en felles venn.

Skjønner deg godt!

Etter å ha vært sammen med et rotehode vil jeg bare si: LØP!!!

Dersom dette ikke er en standard du liker, noe det åpenbart ikke er, så hadde jeg lett droppet han.

Jeg er veldig ryddig av meg og en rotete partner hadde ødelagt meg helt. Rot og skitt skaper kaos i hodet mitt og det å ha det ryddig er viktig for at jeg skal ha det bra. Så enkelt.

Så må du finne ut som det er så viktig for deg. Om du orker å lære han opp. Om du orker å krangle over at sengetøyet enten skiftes av deg eller ikke skiftes (gjelder alt i hele huset hele tiden).

Jeg kan bare si for min egen del, ALDRI IGJEN!

Endret av loveli
Skrevet

Hjelper litt på samvittigheten å lese svarene her 🙂 Har av en eller annen grunn følt meg litt småfæl når jeg tenkte hjemmet hans er en dealbreaker 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...