Gjest Acer Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 (endret) Alder er bare eit tall, og det er ikkje slik at kåtheten / sexbehovet nødvendigvis avtar med alderen. Det finnes nok ikkje noen kartlegging av de eldre sine sexvaner / behover. Det er viktig å minne om at igjennomsnittsalderen øker blandt de eldre, og de er også jevnt over sprekere en tidligere. Det dagen ein kommer på aldershjemmet så er nok kåtheten, og sexbehovet avtatt og å utgått på dato. Ensomheten blandt de eldre, og som savner intimkontakter er urovekkende stor, og det handler om livskvaliteten til mange eldre som har sett føre seg en innholdsrik pensjonistkvardag. Under årets valgkamp vart ikkje den forestående eldrebølgen omtalt med eit eneste ord av noen partier. Endret 30. september 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #2 Skrevet 1. oktober 2021 Da kan de eldre ligge med hverandre foreslår jeg. Det er ingen andres ansvar. Anonymkode: bf77d...bfe 7
Master1 Skrevet 1. oktober 2021 #3 Skrevet 1. oktober 2021 For meg er alder ihvertfall 2 tall....men så er jeg jaggu gammel og... Skratter M@ster 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #4 Skrevet 1. oktober 2021 Haha, er selv i tjueårene, og kjenner til flere som meg som ikke har noe sexbehov eller generell kåthetsfølelse. Alder er bare et tall, ja, og selv en ung person trenger ikke å ha det kategoriserende tankegods du har. Anonymkode: f2476...dee 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5 Skrevet 1. oktober 2021 Før i tiden var jeg ung og vakker, nå er jeg bare vakker. Stort sett bare tallene som har endret seg. Så ja jeg vil si alder er bare et atll. Anonymkode: 389c0...ffb 2
Gjest Lunaris Skrevet 1. oktober 2021 #6 Skrevet 1. oktober 2021 Jo! Alder er mer enn bare et tall! Det er hengemage, det er pondus, det er lite energi, dårligere libido, gammeldags kvinnesyn, grått hår, skallethet, urinsyrestank, gammel gubbe-stank, rynker, slappe muskler og glemsomhet!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #7 Skrevet 1. oktober 2021 Lunaris skrev (1 minutt siden): Jo! Alder er mer enn bare et tall! Det er hengemage, det er pondus, det er lite energi, dårligere libido, gammeldags kvinnesyn, grått hår, skallethet, urinsyrestank, gammel gubbe-stank, rynker, slappe muskler og glemsomhet! Du gleder deg til å bli gammel skjønner jeg Anonymkode: ed78d...eca 1
Gjest Lunaris Skrevet 1. oktober 2021 #8 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du gleder deg til å bli gammel skjønner jeg Anonymkode: ed78d...eca «Alder er bare et tall» sier de perverse fyrene oppi femtiåra som absolutt Skal prøve seg på jenter fra17-25 år. Det er patetisk.
Gjest TheCatLady Skrevet 1. oktober 2021 #9 Skrevet 1. oktober 2021 Alder er bare et tall som i at sexlysten og behovet ikke nødvendigvis forsvinner er jeg enig i, men at alder er bare et tall når det gjelder valg av partner er jeg ikke enig i. De som flagger dette med "alder er bare et tall" er ofte forbausende lite villige til å si det samme når det går feil vei.
Bamseklemmer Skrevet 2. oktober 2021 #10 Skrevet 2. oktober 2021 TheCatLady skrev (3 timer siden): Alder er bare et tall som i at sexlysten og behovet ikke nødvendigvis forsvinner er jeg enig i, men at alder er bare et tall når det gjelder valg av partner er jeg ikke enig i. De som flagger dette med "alder er bare et tall" er ofte forbausende lite villige til å si det samme når det går feil vei. Kloke ord og jeg deler den samme oppfatningen... Jeg vil nok ha en kvinne som er på min alder i forhold, det er nok fordi vi prater bedre sammen. Da tenker jeg på samtaler som omhandler tidsepoker opp gjennom årene, og jeg vil jo gjerne ha noen og bli gammel sammen med... Men jeg mener bestemt at sexlysten ikke bryr seg om tall, mye av fornuften forsvinner når man er kåt. Den kjønnsdriften er faktisk så sterk, at den ikke bryr seg så mye om fasonger og utseende... enten kroppen er ung eller gammel. Jeg vil påstå at det er ikke fordi kvinnen er ung, glatt og vakker jeg har sex med henne. Jeg har like stor lyst og appetitt på eldre kvinner, Så "alder er bare et tall" stemmer nok bedre når det kun er sex og ikke i forhold. Men den setningen blir også brukt i bursdagen til tanten som oppmuntring... "Du ser jo så utrolig vakker og mye yngre ut enn alderen din" 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #11 Skrevet 2. oktober 2021 Lunaris skrev (7 timer siden): Jo! Alder er mer enn bare et tall! Det er hengemage, det er pondus, det er lite energi, dårligere libido, gammeldags kvinnesyn, grått hår, skallethet, urinsyrestank, gammel gubbe-stank, rynker, slappe muskler og glemsomhet! Fy f... for en innstilling.... du er igrunn ferdig med livet du ... Anonymkode: ed4ac...b71 1
Bos43 Skrevet 2. oktober 2021 #12 Skrevet 2. oktober 2021 Før var jeg ung og kåt. Nå er eg fortsatt kåt…..😉
Nymerïa Skrevet 2. oktober 2021 #13 Skrevet 2. oktober 2021 Lunaris skrev (8 timer siden): «Alder er bare et tall» sier de perverse fyrene oppi femtiåra som absolutt Skal prøve seg på jenter fra17-25 år. Det er patetisk. Jeg tenkte på dette sist gang jeg så uttalelsen fra en kjendis som var sammen med en mye yngre kvinne. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke journalisten spurte om det i så fall betydde at neste kjæreste kom til å være 20 år eldre enn han. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #14 Skrevet 2. oktober 2021 Alder er bare et tall. Ligger med mye eldre menn, uansett hva venninnene mine sier om det.. Anonymkode: 07414...80c 3
Gjest Alterego666 Skrevet 2. oktober 2021 #15 Skrevet 2. oktober 2021 Master1 skrev (16 timer siden): For meg er alder ihvertfall 2 tall....men så er jeg jaggu gammel og... Skratter M@ster Du mener kanskje at alder er ett tall med to sifre?
Gjest Alterego666 Skrevet 2. oktober 2021 #16 Skrevet 2. oktober 2021 (endret) Alder er langt mer enn et tall. Det er bare å innse at for mange inntreffer en eller flere av de negative beskrivelsene som er listet her. For enkelte bringer alder også sviktende helse på ett eller flere områder. Men alder bringer også erfaring. Med erfaring kommer oftest modenhet, refleksjon, nysgjerrighet og trygghet. For mange bringer alder også mange år i kjærlighet med samme partner som gir en trygg og utviklende base i livet. De fleste av mine jevnaldrende er mer tilfredse med seg selv i 50-årene enn i 20-årene. Siden man har en erkjennelse av at man er forbi halvveis i livet, føles livet mer intenst og verdifullt, og dette spiller over i alle områder i livet. Svært mange i 50-årene har vært i begravelsen til en jevnaldrende og nær venn. Alder er altså definitivt mer enn et tall. Dersom man er villig til å bruke erfaringer og å fremdeles være i flyt, vil livet bli mer rikt og mangfoldig etterhvert som man modnes. Alder er -isolert sett- ingenting å være redd for. M50+ Endret 2. oktober 2021 av Alterego666
Gjest Trøst Skrevet 2. oktober 2021 #17 Skrevet 2. oktober 2021 Skybe skrev (På 30.9.2021 den 11.28): Det dagen ein kommer på aldershjemmet så er nok kåtheten, og sexbehovet avtatt og å utgått på dato. Ensomheten blandt de eldre, og som savner intimkontakter er urovekkende stor, og det handler om livskvaliteten til mange eldre som har sett føre seg en innholdsrik pensjonistkvardag. Under årets valgkamp vart ikkje den forestående eldrebølgen omtalt med eit eneste ord av noen partier. Sexbehovet blir nok heller erstattet med hudsult, og behovet for det kan ofte komme til uttrykk gjennom upassende seksuell atferd.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #18 Skrevet 2. oktober 2021 Alterego666 skrev (2 timer siden): Alder er langt mer enn et tall. Det er bare å innse at for mange inntreffer en eller flere av de negative beskrivelsene som er listet her. For enkelte bringer alder også sviktende helse på ett eller flere områder. Men alder bringer også erfaring. Med erfaring kommer oftest modenhet, refleksjon, nysgjerrighet og trygghet. For mange bringer alder også mange år i kjærlighet med samme partner som gir en trygg og utviklende base i livet. De fleste av mine jevnaldrende er mer tilfredse med seg selv i 50-årene enn i 20-årene. Siden man har en erkjennelse av at man er forbi halvveis i livet, føles livet mer intenst og verdifullt, og dette spiller over i alle områder i livet. Svært mange i 50-årene har vært i begravelsen til en jevnaldrende og nær venn. Alder er altså definitivt mer enn et tall. Dersom man er villig til å bruke erfaringer og å fremdeles være i flyt, vil livet bli mer rikt og mangfoldig etterhvert som man modnes. Alder er -isolert sett- ingenting å være redd for. M50+ Enig, alder er isolert sett ingenting å være redd for, men de fysiske, mental og -ikke minst - sosiale konsekensene av aldring er det god grunn til å grue seg til. Risikoen for mer eller mindre livhemmende aldersrelatert sykdom øker kraftig når mann passerer 60. Det samme gjør risikoen for å bli sosialt marginalsert; ikke minst på arbeidsplassen, hvis man fortsatt har en. Det er forøvrig et tidstypisk fenomen, at eldre arbeidstakere og borgere i mye mindre grad enn for et par-tre tiår siden har en respektert, statusgivende «rolle» i arbeidslivet og ellers i samfunnet. Det nokså endimensjonale fokuset på ungdommelighet og produktivitet (i snever forstand), skaper mindre rom for erfaring og klokskap. Jeg liker optimismen din, men tror dessverre du romantiserer for mye. Men du har vel ikke passert 60 ennå:)) Anonymkode: d4611...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #19 Skrevet 2. oktober 2021 Skybe skrev (På 30.9.2021 den 11.28): Under årets valgkamp vart ikkje den forestående eldrebølgen omtalt med eit eneste ord av noen partier. Ville du partiene skulle diskutere kåthet hos eldre? Innlegget ditt gir ingen mening. Anonymkode: fac98...794
Gjest Alterego666 Skrevet 2. oktober 2021 #20 Skrevet 2. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg liker optimismen din, men tror dessverre du romantiserer for mye. Men du har vel ikke passert 60 ennå:)) Takk. Jeg har et stykke igjen til 60.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå