Gå til innhold

Når bør en eventuell 3. dose tas? (booster-dose)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle mor har fått tilbud om å ta en 3. dose. Såkalt booster som jeg tror bare er en vanlig dose med lavere konsentrasjon.

Når er det lurt å ta den?

• Så fort som mulig?
  • Vente til nærmere jul når det har gått seks-sju måneder siden 2. dose?

Hva vil gi henne best langvarig beskyttelse slik situasjonen er nå? Nåværende bølge er i ferd med å roe seg om ikke Stordalen&Raja&co svingte den opp igjen med festingen lørdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskning viser vel at man kanskje har mindre beskyttelse etter 6 måneder. Men mye er fortsatt usikkert når det kommer til det.

Jeg hadde gjort som brukeren over og snakket med helsepersonell om det. Det er så mange faktorer som kan spille inn, at det er best å få ordentlig svar på det. Da har man iallefall gjort alt rett, og kan la helsepersonellet ta det ansvaret på sine skuldre. :) 

• Liker 1
Skrevet
On 10/2/2021 at 11:59 AM, PaperFlower said:

Forskning viser vel at man kanskje har mindre beskyttelse etter 6 måneder. Men mye er fortsatt usikkert når det kommer til det.

Jeg hadde gjort som brukeren over og snakket med helsepersonell om det. Det er så mange faktorer som kan spille inn, at det er best å få ordentlig svar på det. Da har man iallefall gjort alt rett, og kan la helsepersonellet ta det ansvaret på sine skuldre. :) 

De helsepersonell jeg har snakket med (privat og på deres jobb) om covid, vaksiner og immunosuppressante medisiner har oftest virket nokså clueless på ting selv mange måneder etter at nye opplysninger har vært bredt omtalt i norske  massemedier. Mulig mange har vært under et sånt press at de har fått lite tid til å oppdatere seg, men neppe alle.

Skrevet
PaperFlower skrev (På 2.10.2021 den 11.59):

De står da uten ansvar om noe skjer.

• Liker 4
  • Opprett ny...