Gå til innhold

Jeg liker ikke gamle damer, nærmest hater dem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever dem som masete, gravete og noen ganger helt utrolig frekke. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men majoriteten er spesielt eldre damer. Jeg var ganske tidlig bestemt på at jeg ikke ville jobbe på sykehjem grunnet dette. For noen år siden leide jeg hos et eldre par, og damen dømte meg nord og ned etter første møte følte jeg, om det var fordi jeg har langt blondt hår, hadde på meg kjole og at hun var livredd for at mannen hennes skulle se på meg, aner jeg ikke. Hun var konstant frekk mot meg, ofte jeg sa hei når jeg så henne i hagen, noen ganger var det såvidt et hei, andre ganger var det bare et muml. Har også vært vitne til en eldre dame på en matbutikk som nærmest skjelte ut en mann bak kassa av utenlandsk opprinnelse. Veldig ubehagelig å se på. Skjønner at de er skeptiske, men de kan for faen oppføre seg selv om! 

Noen andre som deler litt dette synet? Føler alle er så  -de er så søte og hyggelige-....

Jente 24 =P 

Anonymkode: 527cc...99c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen gamle damer er kjipe, andre er veldig hyggelige. De fleste er et sted midt imellom. Som alle andre.

Du har hatt et par skikkelig negative erfaringer, som nok har farget synet ditt på dem.

• Liker 5
Gjest På druen
Skrevet

Dette gjelder da flere damer i alle aldre. 

Skrevet

Jobber i apotek og har omtrent samme erfaring. Misnøyen hos kundegruppen "eldre kvinne" går spesielt ut over mine kollegaer av utenlandsk opprinnelse. Generelt virker det som disse damene vil kverulere og liksom "sette på plass" oss som er yngre enn dem. Jeg er heldigvis trygg på min egen fagkunnskap og lar meg ikke affisere av at Gerd (71) og Gunda (68) er skeptiske til min kompetanse🤷‍♀️ Men jeg blir forbannet når de for eksempel sier de vil ha hjelp av en nordmann og ikke en utlending, slik oppførsel er rett og slett ikke akseptabel.

PS. Har møtt mange hyggelige, eldre damer også, da:)

PPS. Jeg er slank og pen, og kan faktisk oppleve samme type oppførsel fra unge og overvektige damer. Så det er kanskje slik at vi kvinner ofte "hater" dem vi er misunnelige på? Sikkert derfor hun du leide av var sur mot deg? Du er enten mye finere enn hun selv var som ung, eller du minnet henne om hvor flott hun var før og aldri kommer til å bli igjen?;) Håper ikke jeg får den samme bitterheten.

Anonymkode: eb720...663

• Liker 5
Skrevet

Føler litt det samme. Noen middelaldrende damer som er resepsjonister er skikkelig meggete noen ganger. Blir noen ganger sure bare de ser folk som de helst ikke vil ha der.

Anonymkode: b2a64...3ae

• Liker 2
Skrevet

Visst finnes det sure og kjipe gamle damer, akkurat som det finnes sure og kjipe folk i alle aldre og kjønn. Jeg har bl.a. opplevd unge damer være minst like sure og kjipe som de gamle damene du forteller om, men jeg vet da bedre enn å mislike eller hate alle unge damer, eller andre grupper i befolkningen. Folk er folk, både på godt og vondt.

Anonymkode: f482d...f66

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Visst finnes det sure og kjipe gamle damer, akkurat som det finnes sure og kjipe folk i alle aldre og kjønn. Jeg har bl.a. opplevd unge damer være minst like sure og kjipe som de gamle damene du forteller om, men jeg vet da bedre enn å mislike eller hate alle unge damer, eller andre grupper i befolkningen. Folk er folk, både på godt og vondt.

Anonymkode: f482d...f66

Jeg er ikke trådstarter, men.. Eldre damer er altså sure og vanskelige på sin helt egne måte, det kan ikke forklares😆 Det ligner ikke på oppførselen til for eksempel en uoppdragen og frekk UNG dame, selv om begge er irriterende, hehe.

Anonymkode: eb720...663

• Liker 2
Skrevet

Har du en mor som er slik?

Anonymkode: a06f6...32d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du en mor som er slik?

Anonymkode: a06f6...32d

Hvorfor dra inn moren min i dette? Moren min er dessuten ikke gammel, hun er i 40 årene og overhodet ikke meggete som beskrevet i innlegget.

• Liker 1
Skrevet

Spør vel egentlig bare om det er flere som deler dette synet. Nei, det var feil skrevet, jeg skjønner det egentlig faen ikke! Gamle damer er vel redd det meste..

• Liker 1
Skrevet

Får ikke håpe du blir en gammel dame selv da.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om jeg kategoriseres som "gammel", men jeg er uansett godt voksen. 

Jeg opplever mange yngre kvinner som veldig konfliktskye, og jeg var også det selv da jeg var i 20-årene. 

Nå som "godt voksen" er jeg overhodet ikke konfliktsky. Jeg gidder ikke finne meg i å bli behandlet dårlig, og sier i fra veldig tydelig hver gang dette skjer. 

Kanskje dette er en forklaring på hvorfor mange "hater" gamle damer? Fordi de står opp for seg selv og ikke finner seg i alt mulig dritt lenger? 

Anonymkode: f716d...416

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 10.46):

Opplever dem som masete, gravete og noen ganger helt utrolig frekke. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle, men majoriteten er spesielt eldre damer. Jeg var ganske tidlig bestemt på at jeg ikke ville jobbe på sykehjem grunnet dette. For noen år siden leide jeg hos et eldre par, og damen dømte meg nord og ned etter første møte følte jeg, om det var fordi jeg har langt blondt hår, hadde på meg kjole og at hun var livredd for at mannen hennes skulle se på meg, aner jeg ikke. Hun var konstant frekk mot meg, ofte jeg sa hei når jeg så henne i hagen, noen ganger var det såvidt et hei, andre ganger var det bare et muml. Har også vært vitne til en eldre dame på en matbutikk som nærmest skjelte ut en mann bak kassa av utenlandsk opprinnelse. Veldig ubehagelig å se på. Skjønner at de er skeptiske, men de kan for faen oppføre seg selv om! 

Noen andre som deler litt dette synet? Føler alle er så  -de er så søte og hyggelige-....

Jente 24 =P 

De liker sikkert ikke deg heller.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...