AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 Jeg har fått meg Tinder. (Kvinne 25, student) Og i stedet for gøye samtaler med kjekke menn sitter jeg mest igjen med en følelse av at mitt liv må jo være virkelig ræva. Synes jeg har et rikt liv, går i kor, studerer fulltid, trener på treningssenter, er frivillig og møter venner innimellom. Men jeg drar jo ikke på topptur og hyttetur og ut i båt og vannscooter og fallskjerm osv. Trodde jeg hadde et helt normalt liv. Er folk virkelig så aktive? Hvordan har dere tid? Anonymkode: 3a950...6ec 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Nei... De lyver, og viser et manfold av bilder for å se spennende ut. "ingenting er som en fjelltur før frokost", skriver gjerne en som ikke går så mye på fjellet. Anonymkode: aeeeb...dff 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 De som gir inntrykk av dette svært så aktive livet skyter seg litt i foten. Er selv relativt aktiv med fulltidsjobb i aktivt yrke, skogturer, sosial med venner ++ men når jeg ser de profilene får jeg litt hetta og sveiper til venstre. En mellomting mellom sofagrisen og fjelltopper’n hadde jo vært fint. Anonymkode: f20fc...4a4 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Ingenting er som det fremstilles på Internett. Anonymkode: 35c0b...45b 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 Nei. Det er jo et heftig "selection bias". Bildene du ser på Tinder representerer typ de 5 beste bildene tatt de 5 siste årene. Ikke random utvalg fra hverdagen. Anonymkode: dfe6d...f2d 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei. Det er jo et heftig "selection bias". Bildene du ser på Tinder representerer typ de 5 beste bildene tatt de 5 siste årene. Ikke random utvalg fra hverdagen. Anonymkode: dfe6d...f2d Samtidig er det sykt mange som vil dra på date på en fjelltur og skal på jordomseiling og whatnot. Ts Anonymkode: 3a950...6ec 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 Jeg prøver å være autentisk i alle fall. Ikke der for å ligge. Anonymkode: 3a950...6ec 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Samtidig er det sykt mange som vil dra på date på en fjelltur og skal på jordomseiling og whatnot. Ts Anonymkode: 3a950...6ec Ja, mange har sånn «jeg skal reise verden rundt og trenger en partner til å bli med». Hva slags jobber har disse menneskene som har disse mulighetene? Får raskt luket ut de som ikke er en match, da 😅 de hadde vel blitt gal av meg som MÅ være på jobb 5 dager i uka. Anonymkode: f20fc...4a4 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #9 Skrevet 30. september 2021 Lag to manneprofiler på tinder med bilder av en brukbar kjekk mann. Ha friluftsbilder på den ene profilen, mens den andre ikke har det. Da vil du forstå hvorfor menn må ha bilder av ski og toppturer. Uten det får de ingen likes. Anonymkode: 9cf63...dd4 2
Gjest TheCatLady Skrevet 30. september 2021 #10 Skrevet 30. september 2021 Alle prøver vel å fremstille seg som sitt mest attraktive, men jeg synes det er langt fra det og direkte lyve om at man er veldig aktiv. Jeg går for eksempel nesten aldri på fjelltur. Skal jeg da gå en fjelltur og ta bilder og så fremstille det som at det er noe jeg gjør hver dag omtrent? Eller skal jeg heller prøve å gi et mer balansert bilde der jeg skriver at jeg av og til liker å gå tur i skogen for eksempel? Jeg vil heller gå for det siste, men forstod jo at jeg ikke passer inn på datingsider fordi jeg ikke prøver å gi et totalt annet inntrykk av meg selv som topptrent, reiser jorda rundt og har 100 venner og jeg liker heller ikke de som ikke prøver å gi et sånt bilde av seg selv. Så da sitter man igjen med svært få profiler som er interessante.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 Vil no sei at slik TS beskriv seg sjølve så er ho no bra aktiv ho og, men sidan TS ikkje er så aktiv på friluftsliv så får ho vel kanskje inntrykk av at ho ikkje er aktiv på korrekt måte og det er no ikkje rett. Har ikkje inntrykk av at det er så ille på Tinder. Dei fleste damene eg har treft har no passa bra med profilane deira og min profil passar no bra på meg. Og så er det jo slik at ein legg ut dei bileta som er fine eller som får fram sider ved deg som du vil vise fram. Og etter eg starta med Strava så ser eg av det mine vennar på Strava legg ut at JA nokre folk er faktisk veldig aktive Likte god profilen te ho venninna av meg som eg fann Tinder-profilen til der ho skreiv at ho kun var interessert i å finne ein kar som var med på lange turar og masse springing. For ho spring og går langt heile tida så den profilen stemmer på ein prikk 😁 Anonymkode: 92271...357
Gjest ABM Skrevet 30. september 2021 #12 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har fått meg Tinder. (Kvinne 25, student) Og i stedet for gøye samtaler med kjekke menn sitter jeg mest igjen med en følelse av at mitt liv må jo være virkelig ræva. Synes jeg har et rikt liv, går i kor, studerer fulltid, trener på treningssenter, er frivillig og møter venner innimellom. Men jeg drar jo ikke på topptur og hyttetur og ut i båt og vannscooter og fallskjerm osv. Trodde jeg hadde et helt normalt liv. Er folk virkelig så aktive? Hvordan har dere tid? Anonymkode: 3a950...6ec Nææ det er fallskjerm, jordomseilinger og Birken annhver dag det...🙄...resten av tida går med på 10 på topp, karriere og treningsstudio...en får såvva når en har dødd tenker je...
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #13 Skrevet 30. september 2021 ABM skrev (56 minutter siden): Nææ det er fallskjerm, jordomseilinger og Birken annhver dag det...🙄...resten av tida går med på 10 på topp, karriere og treningsstudio...en får såvva når en har dødd tenker je... Ja, det er jammen sånn det virker. Jeg fatter ikke hvor folk finner energien eller tiden. I dag har jeg hatt fri, og ikke forlatt huset. Men burde sikkert gått på et fjell og møtt 3 venninner på kafé i løpet av dagen. Anonymkode: 3a950...6ec 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #14 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil no sei at slik TS beskriv seg sjølve så er ho no bra aktiv ho og, men sidan TS ikkje er så aktiv på friluftsliv så får ho vel kanskje inntrykk av at ho ikkje er aktiv på korrekt måte og det er no ikkje rett. Har ikkje inntrykk av at det er så ille på Tinder. Dei fleste damene eg har treft har no passa bra med profilane deira og min profil passar no bra på meg. Og så er det jo slik at ein legg ut dei bileta som er fine eller som får fram sider ved deg som du vil vise fram. Og etter eg starta med Strava så ser eg av det mine vennar på Strava legg ut at JA nokre folk er faktisk veldig aktive Likte god profilen te ho venninna av meg som eg fann Tinder-profilen til der ho skreiv at ho kun var interessert i å finne ein kar som var med på lange turar og masse springing. For ho spring og går langt heile tida så den profilen stemmer på ein prikk 😁 Anonymkode: 92271...357 Hm, du har et godt poeng. Kanskje det bare handler mye om andre interesser som ikke like lett dokumenteres. Frivillighetsarbeid og kor ser ikke like bra ut på bilder. 😅 Ts Anonymkode: 3a950...6ec 1
Gjest ABM Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er jammen sånn det virker. Jeg fatter ikke hvor folk finner energien eller tiden. I dag har jeg hatt fri, og ikke forlatt huset. Men burde sikkert gått på et fjell og møtt 3 venninner på kafé i løpet av dagen. Anonymkode: 3a950...6ec Ja i tillegg til en joggetur i parken..🙈..folk som kan bruke så mye krefter på egotripper burde holdt seg unna datingapper spør du meg ...de har ikke plass til en partner i livet sitt uansett.. Hvis jeg kommer meg på 1 tur i uka synes jeg jeg har vært sprek jeg..🙈😂
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #16 Skrevet 1. oktober 2021 Menn ville hatt større mulighet for match med meg om de droppet rafting bildene, eller fjellklatring bildene. Ja, til rolige og litt kjedelige hverdager. Hadde blitt svett om vi hver helg måtte gjøre noe som ga adrenalin kick. Anonymkode: 36d8f...c36 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #17 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Menn ville hatt større mulighet for match med meg om de droppet rafting bildene, eller fjellklatring bildene. Ja, til rolige og litt kjedelige hverdager. Hadde blitt svett om vi hver helg måtte gjøre noe som ga adrenalin kick. Anonymkode: 36d8f...c36 Ikkje om ein ikkje vil ha ein sofapotet til kjærast. Det har ikkje falt deg inn at dei kanskje vil ha ei energisk dame som dei kan reise på eventyr med og ikkje ei joggebuksesofadeigedame? Anonymkode: 92271...357
Engel Skrevet 1. oktober 2021 #18 Skrevet 1. oktober 2021 (endret) Det er litt begge deler, noen fremstiller seg absolutt som mer aktive enn de er ja. Selv er jeg faktisk ganske så aktiv, og forventer en partner som er lik, så det blir noen nedturer når toppturbildet var den ene turen for 3 år siden... Trene 2-3 dager i uka og dra på tur en helg i mnd er da ikke noe problem å ha tid til? Jeg gjør det i tillegg til å ha 3 barn 50%, 100% jobb og er hånballtrener. Rekker likevel å se flere serier på Nettflix og ha vinkveld med venninner.😉 Og jeg har tid til å date, men selvføgelig forutsetter jeg at en date vil være med på aktive dater innimellom. At det ligger 3 turbilder ute betyr ikke at man er på topptur hver helg, men det betyr at dette er aktiviteter man liker å gjøre (eller det burde bety det). Altså om noen av dere blir svette av aktive profiler så velg dem bort da, da er de jo en dårlig match! Jeg velger bort alle profiler som ikke angir at de er interessert aktivitet og friluftsliv, fordi en mann som heller vil være hjemme i sofaen eller fly ute på byen overhodet ikke vil passe med meg. Og jeg har null behov for interesse fra disse mennene. Jeg syns det er supert med informasjon som gjør det enklere å sortere bort de jeg tenker ikke passer. Hva skal man med en haug av matcher som ikke har de samme interessene og ønsker samme type liv som meg? Og om noen selger seg inn på feil grunnlag så synd for dem. De blir jo gjerne fort avslørt, i tillegg til at de går glipp av de matchene de kunne passet godt med. kanskje også greit å påpeke at friluftsliv er veldig in om dagen? interessen har eksplodert under corona. Det vil sikkert roe seg litt igjen nå, men det ER faktisk mange mennesker som driver med dettee, og liker det.😉 Endret 1. oktober 2021 av Engel 1
Gjest ABM Skrevet 1. oktober 2021 #19 Skrevet 1. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Menn ville hatt større mulighet for match med meg om de droppet rafting bildene, eller fjellklatring bildene. Ja, til rolige og litt kjedelige hverdager. Hadde blitt svett om vi hver helg måtte gjøre noe som ga adrenalin kick. Anonymkode: 36d8f...c36 Kanskje bilder av mannen foran tv'n med beina på bordet hadde vært noe...😂...En diger pizza der og kanskje?
Gjest TheCatLady Skrevet 1. oktober 2021 #20 Skrevet 1. oktober 2021 Engel skrev (1 time siden): Det er litt begge deler, noen fremstiller seg absolutt som mer aktive enn de er ja. Selv er jeg faktisk ganske så aktiv, og forventer en partner som er lik, så det blir noen nedturer når toppturbildet var den ene turen for 3 år siden... Trene 2-3 dager i uka og dra på tur en helg i mnd er da ikke noe problem å ha tid til? Jeg gjør det i tillegg til å ha 3 barn 50%, 100% jobb og er hånballtrener. Rekker likevel å se flere serier på Nettflix og ha vinkveld med venninner.😉 Og jeg har tid til å date, men selvføgelig forutsetter jeg at en date vil være med på aktive dater innimellom. At det ligger 3 turbilder ute betyr ikke at man er på topptur hver helg, men det betyr at dette er aktiviteter man liker å gjøre (eller det burde bety det). Altså om noen av dere blir svette av aktive profiler så velg dem bort da, da er de jo en dårlig match! Jeg velger bort alle profiler som ikke angir at de er interessert aktivitet og friluftsliv, fordi en mann som heller vil være hjemme i sofaen eller fly ute på byen overhodet ikke vil passe med meg. Og jeg har null behov for interesse fra disse mennene. Jeg syns det er supert med informasjon som gjør det enklere å sortere bort de jeg tenker ikke passer. Hva skal man med en haug av matcher som ikke har de samme interessene og ønsker samme type liv som meg? Og om noen selger seg inn på feil grunnlag så synd for dem. De blir jo gjerne fort avslørt, i tillegg til at de går glipp av de matchene de kunne passet godt med. kanskje også greit å påpeke at friluftsliv er veldig in om dagen? interessen har eksplodert under corona. Det vil sikkert roe seg litt igjen nå, men det ER faktisk mange mennesker som driver med dettee, og liker det.😉 For min del er det ikke sånn at jeg vil ha en sofagris, men veldig mange fremstiller seg som det jeg ser på som ekstremt aktive og skriver ting som "trives best ute". Det er gjerne bilder fra høye fjelltopper, skiturer i fjellet og alt mulig. De skriver heller ingenting som indikerer at de liker å ta det med ro. Jeg synes det er utrolig mange av disse som er helt ekstreme og jeg passer ikke inn i en sånn livsstil. Er nok mer på det nivået at jeg trener to ganger i uken og kan være med på tur en gang i måneden, men opplever at mange på Tinder er på et helt annet nivå enn det. Det er liksom ikke måte på hvor aktive de er, men jeg blir litt avskremt av sånne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå