Gå til innhold

Hva skjedde med meg da jeg gikk på barneskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk i rundt 3.klasse husker jeg at en sosiallærer tok ut meg og en gruppe på rundt fem andre elever fra trinnet på rundt 80 barn for å ha leker og aktiviteter i gymsalen. Dette skjedde en gang i uken, og var i helt ordinær undervisningstimer. Jeg husker at meg og ei annen jente bare var den omtrent en måned, men de andre var der lengre. 

Hva kan være årsaken til dette, jeg er i dag 20 år og studerer, har heller ingen diagnoser om det skulle ha noe å si. På barneskolen var jeg gjennomsnittlig flink på skolen, men veldig sjenert sosialt. Tenkte i første omgang at opplegget kunne være en et sosialiseringsprosjekt, men kan ikke huske at noen av de andre barna var sjenerte, heller omvendt.

Anonymkode: c9071...3e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen ble noen barn tatt ut da vi hadde kristendom, ettersom foreldrene ikke ville de skulle lære om det på skolen, men dere hadde vel ikke noe som het kristendom den gangen? Men kan det ha vært noe lignende?

Anonymkode: 37892...c20

• Liker 1
Skrevet

Spør foreldrene dine, man blir ikke tatt ut av undervisningen uten at det er klarert med foresatte.

Anonymkode: c38d2...1f2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da jeg gikk på barneskolen ble noen barn tatt ut da vi hadde kristendom, ettersom foreldrene ikke ville de skulle lære om det på skolen, men dere hadde vel ikke noe som het kristendom den gangen? Men kan det ha vært noe lignende?

Hei. Takk for svar, jeg tror ikke det. Moren er selv troende, og jeg kan huske KRL undervisning på skolen. Jeg var også med på skolegudstjenester, så sang vi alltid for maten også i starten av barneskolen, noe jeg var en del av (religiøse sanger).

Skrevet

Hvis ikke foreldrene dine er et alternativ så kan du kanskje få tak i skolemappa di.

Anonymkode: db97f...7fa

Skrevet

Kan du ha vært et lett overvektig barn? 

Anonymkode: da0b8...5d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spør foreldrene dine, man blir ikke tatt ut av undervisningen uten at det er klarert med foresatte.

Anonymkode: c38d2...1f2

Min mor kjenner ikke til at dette i det hele tatt skjedde, har dessverre ikke særlig kontakt med faren min, men tviler på han ville vært informert mer enn henne

Skrevet

Hei, TS, jeg ble selv tatt ut av undervisningen et par ganger i måneden, og ble med læreren å handle inn til heimkunnskap, være nede i bomberommet (som det ble kalt) og leke med forskjellige ting, gå en tur ut osv. Vet ikke hvorfor det ble gjort, men jeg hadde ikke en god oppvekst hjemme, så kan hende skolen så mer enn jeg visste, og prøvde å hjelpe til noe i så måte. Vet ikke hvordan det var hjemme hos deg? Har senere nå også fått diagnosen ADHD, og det har sikkert innvirket på hva skolen gjorde det også

Skrevet

Sønnen min har vært med helsesykepleier på aktiviteter på grunn av usikkerhet og angst. I samarbeid med oss foreldre såklart. Han vet ikke grunnen selv, og synes det bare er gøy. 

Anonymkode: 7aa60...5ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du ha vært et lett overvektig barn? 

Anonymkode: da0b8...5d6

Jeg var ikke det, de andre barna heller var det slik jeg kan huske

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sønnen min har vært med helsesykepleier på aktiviteter på grunn av usikkerhet og angst. I samarbeid med oss foreldre såklart. Han vet ikke grunnen selv, og synes det bare er gøy. 

Anonymkode: 7aa60...5ac

Jeg har tenkt litt på det, om det eventuelt kunne ha sammenheng med at jeg var så rolig. Det eneste merkelige er at jeg husker flere av de andre barna var svært utadvendte igjen, men kjenner likevel ikke til at noen av de har noe ADHD diagnose eller lignende.

Skrevet

Det kan være at de i utgangspunktet så deg som er ressurs for de andre elevene i gruppa?

At de tenkte at du som sjenert og med "bare" en mamma hjemme kunne ha godt av å delta, men at det handlet like mye om de andre, at de skulle dra nytte av deg. Sannsynligvis var det sånn. 

Anonymkode: 0979a...a02

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts er 20år gammel, så selvfølgelig hadde hen kristendom som fag på skolen i form for krle eller andre sammensetninger av kristendom og annen religion!

Anonymkode: 64912...35f

• Liker 3
Skrevet

Ts, dra til byarkivet der du vokste opp og be om innsyn i elevmappen din.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts, dra til byarkivet der du vokste opp og be om innsyn i elevmappen din.

Har tenkt litt på det, men av en eller annen grunn er jeg «redd» for at det kan stå noe jeg ikke vil lese. Tenk om jeg finner ut at de mistenkte noe alvorlig.

Skrevet

Tipper de andre hadde en eller annen form for smågruppeundervisning/tilrettelagt undervisning, og så tok de ut enkelte andre etter tur og orden.

Anonymkode: 95d29...6a2

• Liker 1
Skrevet

Har du tilfeldigvis kontakt med noen av de andre fra gruppen, å kunne spurt dem om de husker dette?

Anonymkode: c60ac...7f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tilfeldigvis kontakt med noen av de andre fra gruppen, å kunne spurt dem om de husker dette?

Anonymkode: c60ac...7f1

Nei, men er så nysgjerrig at jeg har vurdert å ta kontakt. Haha!

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

På barneskolen var jeg gjennomsnittlig flink på skolen, men veldig sjenert sosialt.

Det høres ut som et overivrig ppt- prosjekt. Om du var sjenert og stille, og du mener de andre på denne gruppa ikke var det, så har det lite å si. Poenget er at dere avvek fra gjennomsnittet.

(Nå mener jeg ikke noe vondt egentlig om ppt, det går i beste mening og grunntankene er gode og de beste. De får inn de sakene de får og må arbeide med det. Så spørs det hvor ivrige de er de som sender inn sakene.)

Men det er som flere påpeker: saksbehandling er arkivert og du kan be om innsyn.

• Liker 1
Skrevet
draug 75 skrev (6 minutter siden):

Det høres ut som et overivrig ppt- prosjekt. Om du var sjenert og stille, og du mener de andre på denne gruppa ikke var det, så har det lite å si. Poenget er at dere avvek fra gjennomsnittet.

(Nå mener jeg ikke noe vondt egentlig om ppt, det går i beste mening og grunntankene er gode og de beste. De får inn de sakene de får og må arbeide med det. Så spørs det hvor ivrige de er de som sender inn sakene.)

Men det er som flere påpeker: saksbehandling er arkivert og du kan be om innsyn.

Aha skjønner! Men da er jo et litt dumt om det går ut over det faglige i ordinær undervisning egentlig.

Skrevet

Dette høres ut som et sosialiseringsprosjekt. PPT er ikke nødvendigvis inne i bildet, da ville foreldrene dine visst det. Hvis du var stille og sjenert kan skolen ha forsøkt å hjelpe deg med relasjoner. De ande på gruppa kan ha vært sterke sosiale for å "dra deg med".. 

Jobber i skolen og vet dette skjer. MEN: foreldrene skal jo informeres!! 

Anonymkode: 688d7...103

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...