Gjest Linda Marie75 Skrevet 30. september 2005 #1 Skrevet 30. september 2005 Hei Jeg fikk dessverre ikke sett del 2 på det showet Dr. Phil hadde om han fyren på 18 år som utvikla seg til å bli et "seksuelt rovdyr"( husker ikke helt når det gikk. (Tror det var onsdag). I del to skulle de bla teste han ut i løgndetektor for finne ut om han hadde antasta søstra si og alle de andre jentene ( som han nekta for). Noen som så dette showet og kan gi meg en liten oppdatering? Hvordan gikk det? Hvordan gikk testen? osv. Setter pris på svar
Gjest Hel Skrevet 30. september 2005 #2 Skrevet 30. september 2005 Jeg så disse episodene da jeg var i USA for en stund siden men fra det jeg husker så løy han på testen.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2005 #3 Skrevet 30. september 2005 Han innrømte å ha gjort tingene og tenkt på å gjøre noe med søsteren, men at han ikke hadde gjort noe. også sa han at han ikke husket mye av det som ble sagt at han hadde gjort fordi han løy for seg selv og glemte det. Testen viste at han hadde forgrepet seg på søsteren.
Gjest Hippopotamus Skrevet 30. september 2005 #4 Skrevet 30. september 2005 Var det bare jeg som fikk følelsen av at han satt og løy seg gjennom HELE programmet? Jeg mener, at han løy om mye var jo opplagt, men at han hele tida satt og sa det han trodde dr Phil ville høre? At han først sa at han ikke hadde gjort noenting fordi han trodde det var det de ville høre, og at han så sa at han hadde gjort alt fordi det var det han ble bedt om å si...? Sånn at når dr Phil spurte strengt: Did you do it, så sa han nei, mens når dr Phil sa: If you did it, just say so, så sa han ja, og forandra det igjen etterpå. Jeg fikk i hvertfall følelsen av at Mikai var temmelig forvirra både på hva han hadde gjort, og hvor galt det var, og på hva han selv hadde blitt utsatt for, og at han bare satt og snakka dr Phil etter munnen, uansett om det var positivt for ham selv eller ikke... Jeg syntes også at han så oppriktig forvirra og sjokkert ut når han fikk beskjed om at han hadde løyet om overgrep på søstra. Bare for å ha sagt det, så mener jeg ikke å forsvare de overgrepene han nesten sikkert hadde begått, men jeg lurer fortsatt litt på om de faktisk fikk fram sannheten eller ikke... Forøvrig synes jeg det er tvilsomt at det brukes løyndetektortester på slike programmer og i slike saker, uten at det opplyses om at resultatene faktisk bare er 90% sikre... Det betyr 10% tvil.
Gjest allium Skrevet 30. september 2005 #5 Skrevet 30. september 2005 Var det bare jeg som fikk følelsen av at han satt og løy seg gjennom HELE programmet? Nei. Jeg tror nok han snakket sant da han til slutt tilsto - men jeg tror ikke han var oppriktig da han ba om hjelp. Han sa det han skjønte at han måtte si. Han minner meg om en jeg kjenner... og jeg har ikke særlig håp for noen av dem.
Gjest Hippopotamus Skrevet 30. september 2005 #6 Skrevet 30. september 2005 Nei. Jeg tror nok han snakket sant da han til slutt tilsto - men jeg tror ikke han var oppriktig da han ba om hjelp. Han sa det han skjønte at han måtte si. ← Jeg tror ikke at han sa det han skjønte han måtte si. Jeg tror han sa det han trodde de ville høre.
Gjest allium Skrevet 30. september 2005 #7 Skrevet 30. september 2005 Jeg tror ikke at han sa det han skjønte han måtte si. Jeg tror han sa det han trodde de ville høre. ← Ja, det var en bedre formulering.
Gjest 1111 Skrevet 30. september 2005 #8 Skrevet 30. september 2005 Jeg så det når jeg var i USA i vår. Han hadde rørt borti søsteren sin en gang ja, og faren hans sa "you're dead in my eyes" eller noe slikt noe. Moren ble ganske så fortvila, men hun sa at han fortsatt var sønnen hennes og at hun fortsatt var glad i ham og slikt.
Rusjenten Skrevet 30. september 2005 #9 Skrevet 30. september 2005 Jeg så også dette programmet, og det var ganske sterke greier!
Gjest gjest1 Skrevet 6. oktober 2005 #10 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg så første episoden og sånn halvveis den andre, fordi telefonen ringer her i huset når det passer aller minst (og jeg ikke har vett på å ikke ta den). Skyldig eller ikke, det som forundrer meg mer enn noe er at familien hans dro denne saken inn for millioner av Tv-seere.... FOR EN STYGG TING Å GJØRE!! Gutten trenger klart hjelp - han trenger vel for pokker ikke å henges ut i full offentlighet. Makan. Og hadde det vært noe tak i teamet rundt dette showet ville de avvist dette tilfellet.
Sky Diva Skrevet 6. oktober 2005 #11 Skrevet 6. oktober 2005 Bare for å ha sagt det, så mener jeg ikke å forsvare de overgrepene han NESTEN SIKKERT hadde begått, men jeg lurer fortsatt litt på om de faktisk fikk fram sannheten eller ikke... ← Unnskyld meg, men jeg blir faktsik litt overrasket av denne diskusjonen her... For det første anser jeg Dr. Phil for å være et fryktelig spekulativt program. Det er rett og slett grusomt dårlig husmor tv! For det andre... det der løgndetektor greiene er minst like spekulativt! Hvem får ikke økt puls og svetter i pannen når man vet noen kan dømme deg for noe du ikke har gjort eller sagt på grunnlag av en sånn test. Det er selvsagt helt forferdelig med mennesker som begår seksuelle overgrep mot barn, men jeg blir bare litt overrasket over at dere bruker tid på seriøst å diskutere sannhetsgestalten i historien til han guttungen i det programmet. I mine øyne er han blitt offer for et overgrep ved å bli dratt med på et sånt program, og spurte noen om HANS historie? Mon tro hvordan faren hans hadde behandlet han... Nei, sånne program er til å spy av! Mysan, jeg er helt enig med deg når du sier: "Skyldig eller ikke, det som forundrer meg mer enn noe er at familien hans dro denne saken inn for millioner av Tv-seere.... FOR EN STYGG TING Å GJØRE!!" Dr Phil er også til å bli dårlig av syns jeg! Han har en særlig spekulativ vinkling på sex syns jeg, i et USA som er totalt fordreid i sine holdninger til hud, nakenhet, sex og religion.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå