Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først; jeg mener ikke noe vondt med dette. Men dette er irrasjonelle tanker. Jeg har alltid mislikt disse to landene. Får frysninger av å høre de tv-damene fra nord-Korea snakke HARDT og STRENGT. En i familien har begynt å se SquidGame nå, og bare grøss. Det ekle språket, alle er jo klin like, og alt er helt sprøtt. Det må jo være et mareritt å flytte dit.. til Korea.

Og Japan; de der fæle samuraiene altså. Skjærer opp sin egen mage liksom. De der klin gærne kamikazepilotene under krigen. At de drev og trente på halshugginger på den kinesiske lokalbefolkningen under krigen, bare sånn likavel. Har på insta sett et bilde av en død amerikansk soldat fra krigen hvor det ene benet var blotta helt inn til skjelettet. Japanerne hadde spist av beinet hans helt til han døde av blodtapet. 

Vet at andre kulturer har gjort mye fælt de også, men som sagt er dette noe jeg ikke kan forklare. Jeg tenker virkelig aldri å dra dit. Jeg vet dette er høyteknologiske land, gitt oss sushi, osv. Jeg har ikke noe imot personene derifra. Har ei nydelig venninne adoptert fra sør Korea. Men rare tanker sikkert..

Anonymkode: c25f6...860

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye rart og uforklarlig der ute. Her i Norge hadde vi vikinger som plyndret og voldtok. De var vel ikke noe bedre. Men det har jo skjedd en utvikling i andre land også. Samuraier er jo ikke i drift lenger, annet enn som symbol og som en del av historien. 

Anonymkode: c93cb...14e

• Liker 5
Skrevet

Altså. Nord-Korea og Sør-Korea er helt forskjellig. Sør-Korea er veldig moderne nå. Vil anbefale deg å se James May i Japan for å få litt innblikk i hvordan det er nå heller. 

Anonymkode: abb51...480

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Først; jeg mener ikke noe vondt med dette. Men dette er irrasjonelle tanker. Jeg har alltid mislikt disse to landene. Får frysninger av å høre de tv-damene fra nord-Korea snakke HARDT og STRENGT. En i familien har begynt å se SquidGame nå, og bare grøss. Det ekle språket, alle er jo klin like, og alt er helt sprøtt. Det må jo være et mareritt å flytte dit.. til Korea.

Og Japan; de der fæle samuraiene altså. Skjærer opp sin egen mage liksom. De der klin gærne kamikazepilotene under krigen. At de drev og trente på halshugginger på den kinesiske lokalbefolkningen under krigen, bare sånn likavel. Har på insta sett et bilde av en død amerikansk soldat fra krigen hvor det ene benet var blotta helt inn til skjelettet. Japanerne hadde spist av beinet hans helt til han døde av blodtapet. 

Vet at andre kulturer har gjort mye fælt de også, men som sagt er dette noe jeg ikke kan forklare. Jeg tenker virkelig aldri å dra dit. Jeg vet dette er høyteknologiske land, gitt oss sushi, osv. Jeg har ikke noe imot personene derifra. Har ei nydelig venninne adoptert fra sør Korea. Men rare tanker sikkert..

Kulturer endrer seg

Japan har en flott kultur og et vakkert språk. Kina og Japan er i evig krig, og vi skal være glad Japan finnes. Er ikke helt uten grunn at Kina er mislikt så sterkt av sine naboland

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (26 minutter siden):

Kulturer endrer seg

Japan har en flott kultur og et vakkert språk. Kina og Japan er i evig krig, og vi skal være glad Japan finnes. Er ikke helt uten grunn at Kina er mislikt så sterkt av sine naboland

Mja man skal ikke glemme at Japan og Italia var aksemaktene sammen med Tyskland, ikke bare Tyskland som utrydda folk og hadde konsentrasjonsleir, Japan skulle ta de andre asiatiske landene for de var ikke rene nok, hmm hvem andre hadde en sånn ideologi 

Anonymkode: cfafe...7d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mja man skal ikke glemme at Japan og Italia var aksemaktene sammen med Tyskland, ikke bare Tyskland som utrydda folk og hadde konsentrasjonsleir, Japan skulle ta de andre asiatiske landene for de var ikke rene nok, hmm hvem andre hadde en sånn ideologi 

Kina mener de er overfolk, ellers er det myyye rasisme i de fleste, om ikke alle, asiatiske landene og blanding blir ofte sett ned på. 

Skrevet

Haha, du høres veldig ignorant og dum ut. 

Anonymkode: e364b...a59

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, du høres veldig ignorant og dum ut. 

Anonymkode: e364b...a59

Haha ja, sikkert.

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (48 minutter siden):

Kina mener de er overfolk, ellers er det myyye rasisme i de fleste, om ikke alle, asiatiske landene og blanding blir ofte sett ned på. 

Japan drev og ryddet ut Kina og andre asiatiske land under andre verdenskrig som Tyskland ryddet ut jøder

Skrevet

Du høres ikke helt god ut...

Anonymkode: 97a7d...50e

• Liker 4
Skrevet

Japan begikk mye ekstrem djevelskap under krigen. Var like ille som tyskerne, og slapp billig unna.

Men det er 80 år siden, kan ikke dømme moderne japanere for det. Jeg mener, det blir som å gå rundt og hate tyskere. Bare tull.

• Liker 4
Skrevet
Entern skrev (1 time siden):

Japan begikk mye ekstrem djevelskap under krigen. Var like ille som tyskerne, og slapp billig unna.

Men det er 80 år siden, kan ikke dømme moderne japanere for det. Jeg mener, det blir som å gå rundt og hate tyskere. Bare tull.

Jeg er litt enig, men samtidig som du sa selv, Japan slapp billig unna, Italia også

Skrevet

Omg, er det mulig...:rolleyes:

Anonymkode: 55178...2db

• Liker 6
Skrevet

Hvis du leser litt mer historie om andre land, også ditt eget, skal du se at fellesnevneren er faktisk mennesker. Vi er like onde og destruktive hele gjengen.

Anonymkode: 9e51b...a70

• Liker 5
Skrevet

Aldri opplevd så høflige og forsiktige mennesker som i Japan. Det er også et virkelig rent og velstelt land. Et fantastisk land! 

Anonymkode: fa3ee...5b4

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Omg, er det mulig...:rolleyes:

Anonymkode: 55178...2db

Leste du at det var irrasjonelle tanker? 🤓

Skrevet

Jeg regner med at du tenker det samme om Tyskland i dag?

Japan gjorde absolutt mye fryktelig under krigen. Det er også problemer med overarbeid og et samfunn som ikke tar godt nok vare på enkeltmenneskers mentale helse. Men det er et nydelig land å besøke. Alt er veldig annerledes, men ofte på en spennende og positiv måte. De gjør mye galt, men også mye riktig.

Sør-Korea synes jeg bare er ekkelt fordi det luktet kål 😂 Neida, fint land det også, men jeg har en forkjærlighet for Japan.

Anonymkode: 6c1c0...3e6

• Liker 2
Skrevet

Les om arabernes invasjon av India. Der har du jævelskap.

Anonymkode: c5345...01d

• Liker 1
Skrevet

Bodde fem og et halvt år i Japan. Lite samuraier og kamikazepiloter i hverdagen 😂

Anonymkode: fa6aa...de4

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mye rart og uforklarlig der ute. Her i Norge hadde vi vikinger som plyndret og voldtok. De var vel ikke noe bedre. Men det har jo skjedd en utvikling i andre land også. Samuraier er jo ikke i drift lenger, annet enn som symbol og som en del av historien. 

Anonymkode: c93cb...14e

Ja, vi hadde vikinger som var sprø. Men det er 1000 år siden. Kina, Korea og Japan holder på med syke ting enda. Spiser altmulig greier, ikke fordi det er godt men fordi det gir status eller rettåslett bare er jævli dyrt. Gameshow i Japan er jo syke som fy. Skjult kamera der folk blir blottet midt blant folk. Kineserne som helt opp i våre dager dreper og dumper jentebarn, bare fordi de er jenter. Kan sikkert ramse opp enda mer, men tror alle forstår poenget. Jeg er enig med ts. De der landene der er helt skrudd i hodet. 

Anonymkode: 96461...c76

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...