Gå til innhold

Vann og vindtette votter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt regnvotter til mine barn. Så praktisk når det bøtter ned eller det er mye vann å leke i. Jeg sliter med då finne store nok votter til min 5.klassing, pluss at barnet ikke er så keen pp å bruke det.  Barnet elsker å være ute, og Jan være ute i timesvis uansett vær. Finnes det gode, varme vind og vanntette votter for store barn(jr) som ikke koster skjorta og som ikke er laget for polekspedisjoner eller for helgetur på fjellet en god vinter. Barnet er god på å få med seg klær og utstyr hjem,  men må ta høyde for at slikt  kan bli borte.  

Anonymkode: af984...226

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har alltid hatt regnvotter til mine barn. Så praktisk når det bøtter ned eller det er mye vann å leke i. Jeg sliter med då finne store nok votter til min 5.klassing, pluss at barnet ikke er så keen pp å bruke det.  Barnet elsker å være ute, og Jan være ute i timesvis uansett vær. Finnes det gode, varme vind og vanntette votter for store barn(jr) som ikke koster skjorta og som ikke er laget for polekspedisjoner eller for helgetur på fjellet en god vinter. Barnet er god på å få med seg klær og utstyr hjem,  men må ta høyde for at slikt  kan bli borte.  

Regnvotter til en 5.klassing???

Er det veldig kaldt der du bor? Er de så mye ute?

Det fins goretex vintervotter pp sportsbutikkene. Hestra har en del gode med ullfor inni. Regnvotter sluttet vi med lenge før 5.klasse så forstår gutten din! Er det skoletur en dag er det greit, men ellers er det virkelig ikke behov for det i 5.klasse!

Anonymkode: 7ff47...6ed

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hestra

Anonymkode: a70a3...273

de der skjønte vi ikke helt, det ytterste laget er jo på ingen måte vanntett etter noen vask? det er bare tett bomull, virker det som. Uten "coating". Må de kanskje impregneres med noe. Helt oppriktig spørsmål, fordi jeg vet at mange er fornøyde med de hanskene, men jeg får de ikke til å funke hos oss. 

Anonymkode: 190d9...0d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det fins goretex vintervotter pp sportsbutikkene. Hestra har en del gode med ullfor inni. Regnvotter sluttet vi med lenge før 5.klasse så forstår gutten din! Er det skoletur en dag er det greit, men ellers er det virkelig ikke behov for det i 5.klasse!

Min 5.klassing leker gjerne med hender i vannpytter i friminutt,  da blir det kaldt når temp kryper under 10 grader. De har turdag 1 dag pr uke hvor de enten går tur i nærmiljøet eller er ute på skolens området. Har du forsøkt å rote i kald og vår jord med bare fingre i oktober?Greit med regnvotter når de jobber i skolehagen.  Barnet går til og fra skolen uansett vær....synes fortsatt regnvotter er gull jeg, i en alder av snart 45😉

Ts

• Liker 1
Skrevet

Kan Kattnakken sine i XS kanskje passe?

Anonymkode: 2d168...3a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg som voksen har fra Kattnakken, det er gode votter 👏

Anonymkode: c1129...c1e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg som voksen har fra Kattnakken, det er gode votter 👏

Anonymkode: c1129...c1e

Jeg også. Elsker dem 👍 Tette og varme. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg visste ikke at regnvotter eksisterer før jeg fikk barn. Hadde jeg visst dette ville jeg absolutt valgt regnvotter hele barndommen/ungdommen. Ekstra store på vinter med skikkelige ullvotter inni 

Anonymkode: 68f13...69a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min 5.klassing leker gjerne med hender i vannpytter i friminutt,  da blir det kaldt når temp kryper under 10 grader. De har turdag 1 dag pr uke hvor de enten går tur i nærmiljøet eller er ute på skolens området. Har du forsøkt å rote i kald og vår jord med bare fingre i oktober?Greit med regnvotter når de jobber i skolehagen.  Barnet går til og fra skolen uansett vær....synes fortsatt regnvotter er gull jeg, i en alder av snart 45😉

Ts

Ja kanskje det.Har bare ikke sett noen barn på barneskolen etter 1.klasse med det. Veldig få der og. Helst i barnehagen! Ikke mange som leker i dammer i 4 eller 5.  Men er vel forskjell fra sted til sted :)  Håper du finner noen da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...