AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #1 Skrevet 30. september 2021 De kvinnene som har en normal, snill og omsorgsfull mann, fyfader så heldige dere er.. Skulle ønske jeg også hadde en slik mann😔 Jeg har mest sannsynlig havnet i narsissist fella igjen.. Var sammen med en narsissist for noen år tilbake. Slet mye både under forholdet og etterpå. Traff etterhvert en ny mann, som jeg trodde var verdens beste og snilleste. Overrøste meg med kjærlighet og komplimenter i begynnelsen. Så ble han plutselig helt forandret over natten og ble totalt omvendt av hvem jeg trodde han var. Jeg var også veldig åpen om mitt tidligere forhold, så han visste hvor "ødelagt" jeg var/hadde vært. Husker jeg sa til meg selv etter eksen at jeg aldri skulle inn i et forhold med en narsissist igjen, da det var noe av det jævligste jeg har opplevd. Jeg som følte meg så sterk for å ha kommet meg utav det og depresjonen forsvant i tillegg. Nå er jeg tilbake til der jeg var for noen år tilbake. Jeg som hadde lest og lest meg opp om narsissisme etter eksen min, jeg trodde jeg visste så mye om dette, men det jeg ikke hadde lest meg opp på var de skjulte narsissistene blant oss, og nå sitter jeg her i den jævla narsissist fella igjen😞 Knust, såret og ødelagt pga psykisk mishandling, nedtrykking og manipulering. De skjulte narsissistene er de verste. Han som jeg trodde var min drømmemann ble til et jævla mareritt. Han som blir likt av alle, er rolig, avslappet og sjenert foran andre, mens med meg her hjemme blir han det totalt omvendte blant 4 vegger. Så jævla feil kan man ta.. Fyfaen så jeg angrer på at jeg utleverte hele livshistorien min til han i begynnelsen, som han dermed fant ut at han kunne utnytte denne gangen siden jeg var et svakt menneske med mye empati. Jeg trodde eksen min var den verste sorten narsissist, men de skjulte narsissiste er mye værre!! Trodde aldri jeg skulle havne i sånn situasjon igjen. Hvordan finner jeg igjen den kvinnen jeg var etter eksen min? Jeg følte meg så sterk og bra da jeg endelig hadde kommet meg ut, jeg har jo klart det før😔 Jeg hadde et nettverk da det ble slutt med meg og eksen så jeg tenker at det hjalp nok en del på, nå har jeg så og si 0 nettverk så det er så mye vanskeligere i tillegg til traumebåndet som vi som er offer av narsissistene får i forholdet.. Hvordan skal jeg komme meg ut og klare meg når jeg har 0 nettverk igjen..? Anonymkode: e26d8...fe1 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Så trist I denne tråden (om du ønsker å lese og skrive der) kan du få råd og støtte og hjelp Anonymkode: 39a57...3fb
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 Hørr på kjærlighetsmønster podcast og gå i deg selv, for det er nemlig oss selv som lar andre behandle oss dårlig pga vi ikke setter grenser eller respekterer oss selv.... Anonymkode: 72021...f95
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hørr på kjærlighetsmønster podcast og gå i deg selv, for det er nemlig oss selv som lar andre behandle oss dårlig pga vi ikke setter grenser eller respekterer oss selv.... Anonymkode: 72021...f95 Ikke i møte med narcissister,psykopater og sosiopater nei. I en relasjon med dem kan den mest rasjonelle og kloke bli manipulert til å tro at han/hun er håpløs og full av mangler. Disse menneskene kan til og med manipulere ofrene sine til å tro at de fortjener slag. Alt blir lagt på dem. Jeg har vært rundt en psykopat. Da han skrek og skremte barnet mitt med noen helt umenneskelige sinneutbrudd fikk jeg skylden. Det var jeg som gjorde han slik. Jeg stilte han til pers,om ikke da han kunne vente til barnet lå og sov og angripe meg etterpå. Jeg gikk til fysisk kamp med han til slutt, etter han slo meg for siste gang. Jeg hadde så mye vrede i meg at jeg klarte å banke han gul og blå, selv om jeg er mindre enn han. Jeg angrer ikke ett sekund. Anonymkode: d73eb...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2021 #5 Skrevet 2. oktober 2021 Det høres ut som du beskriver livet mitt… wooow. Føler så med deg. Anonymkode: 35ebb...c74
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #6 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg går til psykolog pga var gift med en skjult narsissist,ingen fysisk vold,men psyket meg ned,lystløgner,var vanskelig å gjennomskue da han hadde flere på "sin side".søk hjelp,det hjelper iallefall meg.Du har min dypeste medfølelse ❤️mist ikke motet❤️å det er IKKE din skyld!!!!!!!at noen velger å være så jåvlig som de er,er KUN den sin feil,skammen ligger hos han. Anonymkode: 68ca2...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #7 Skrevet 3. oktober 2021 Er i samme båt som deg Ts... send pm om du vil ♥️ Anonymkode: ffcb0...477
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #8 Skrevet 3. oktober 2021 Du har klart det én gang, du KLARER DET IGJEN! ❤️❤️❤️ Anonymkode: 6192a...5c0
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #9 Skrevet 3. oktober 2021 Jo lengre du blir, jo vanskeligere blir det. Du har klart det før og klarer det helt klart igjen, eller rettere sagt, du har ikke store valget. Et lite tips til neste gang man møter en mann. Ikke velg den mest frempå mannen som gjør og sier alt riktig. Det er som oftes et faresignal. Anonymkode: 58d4a...be0 1
Perleblomst Skrevet 3. oktober 2021 #10 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 10.38): Hørr på kjærlighetsmønster podcast og gå i deg selv, for det er nemlig oss selv som lar andre behandle oss dårlig pga vi ikke setter grenser eller respekterer oss selv.... Anonymkode: 72021...f95 Men først må man i så fall lære seg å sette grenser og respektere seg selv. Det er ikke gjort over natten. Og man vet ofte ikke hvordan man reagerer på slik behandling. Også er det en grunn for at de som er i forhold med narsissister ender opp for å få hjelp på f.eks krisesenter. Krisesenter hadde aldri finnes dersom det ikke var behov for det. Så det sier sitt egentlig om hvor mange som blir utsatt for slik å trenger hjelp. Og det er OVERHODET ikke deres feil. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #11 Skrevet 3. oktober 2021 Jeg trenger hjelp til å diagnostisere eks-mannen og lurer på hvilke diagnosekriterier dere bruker? Synes det er vanskelig å skille diagnosene fra hverandre. Hvordan vet dere at det ikke er snakk om depresjon eller en annen diagnose en det dere har kommet fram til? Håper noen kan hjelpe. Anonymkode: 7413f...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #12 Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger hjelp til å diagnostisere eks-mannen og lurer på hvilke diagnosekriterier dere bruker? Synes det er vanskelig å skille diagnosene fra hverandre. Hvordan vet dere at det ikke er snakk om depresjon eller en annen diagnose en det dere har kommet fram til? Håper noen kan hjelpe. Anonymkode: 7413f...ebf De fleste har flere diagnoser. Anonymkode: fec6f...c4d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #13 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 2.40): De kvinnene som har en normal, snill og omsorgsfull mann, fyfader så heldige dere er.. Skulle ønske jeg også hadde en slik mann😔 Jeg har mest sannsynlig havnet i narsissist fella igjen.. Var sammen med en narsissist for noen år tilbake. Slet mye både under forholdet og etterpå. Traff etterhvert en ny mann, som jeg trodde var verdens beste og snilleste. Overrøste meg med kjærlighet og komplimenter i begynnelsen. Så ble han plutselig helt forandret over natten og ble totalt omvendt av hvem jeg trodde han var. Jeg var også veldig åpen om mitt tidligere forhold, så han visste hvor "ødelagt" jeg var/hadde vært. Husker jeg sa til meg selv etter eksen at jeg aldri skulle inn i et forhold med en narsissist igjen, da det var noe av det jævligste jeg har opplevd. Jeg som følte meg så sterk for å ha kommet meg utav det og depresjonen forsvant i tillegg. Nå er jeg tilbake til der jeg var for noen år tilbake. Jeg som hadde lest og lest meg opp om narsissisme etter eksen min, jeg trodde jeg visste så mye om dette, men det jeg ikke hadde lest meg opp på var de skjulte narsissistene blant oss, og nå sitter jeg her i den jævla narsissist fella igjen😞 Knust, såret og ødelagt pga psykisk mishandling, nedtrykking og manipulering. De skjulte narsissistene er de verste. Han som jeg trodde var min drømmemann ble til et jævla mareritt. Han som blir likt av alle, er rolig, avslappet og sjenert foran andre, mens med meg her hjemme blir han det totalt omvendte blant 4 vegger. Så jævla feil kan man ta.. Fyfaen så jeg angrer på at jeg utleverte hele livshistorien min til han i begynnelsen, som han dermed fant ut at han kunne utnytte denne gangen siden jeg var et svakt menneske med mye empati. Jeg trodde eksen min var den verste sorten narsissist, men de skjulte narsissiste er mye værre!! Trodde aldri jeg skulle havne i sånn situasjon igjen. Hvordan finner jeg igjen den kvinnen jeg var etter eksen min? Jeg følte meg så sterk og bra da jeg endelig hadde kommet meg ut, jeg har jo klart det før😔 Jeg hadde et nettverk da det ble slutt med meg og eksen så jeg tenker at det hjalp nok en del på, nå har jeg så og si 0 nettverk så det er så mye vanskeligere i tillegg til traumebåndet som vi som er offer av narsissistene får i forholdet.. Hvordan skal jeg komme meg ut og klare meg når jeg har 0 nettverk igjen..? Anonymkode: e26d8...fe1 Hvor gammel er du? Hvor lenge har dere vært sammen? Er det noen barn i bildet? Er det noen du kan snakke med? Eller støtte deg på? Ring krisesenteret?? Du trenger å komme deg vekk no, ikke vent. Det kan bli mye verre. Og han vil nok prøve å snurre deg rundt fingeren eller verre. Gå mens du kan!! Han vil aldri forandre seg! Han vil ødelegge deg! Desverre så er det ofte ett mønster og de finner sine ofre som gjerne har vært igjenom dette før. Så de vet hvor de skal trykke! Søk hjelp. Vær så snill! Anonymkode: 0605e...02c 1
Kaisada Skrevet 4. oktober 2021 #14 Skrevet 4. oktober 2021 https://www.ark.no/boker/Harald-Vestgote-Kirsebom-Uelskbar-9788202692865 Denne bør nok leses av de som strever med narsissist-tiltrekning. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #15 Skrevet 4. oktober 2021 Er du sikker på at du har mistet nettverket ditt sa? Langvarige vennskap tåler veldig ofte lange perioder uten særlig kontakt. Hva med å forsøke å ta opp igjen kontakten litt forsiktig? Og, du, du greier det, denne gangen virker mye verre, eller forrige gang virker lettere. Alt er lettere når det er over, og den Værste kampen er som regel sen du kjemper akkurat nå. Har et 15 år langt av og på, samboer, slutt og kjærester igjen til en skjult narsissistist bak meg. Under et år siden det ble helt slutt, er langt ifra kommet til hektene igjen, for hver gang det ble slutt tok det lenger tid før depresjon letnet og jeg begynte å bli glad igjen. Denne gangen har det tatt mnd før jeg i det hele tatt orket å være sosial, men nå begynner det å komme sakte men sikkert. Er du i jobb? Du kan bruke den for å holde seg opptatt, kanskje videreutdanning? Oppskriften er omtrent den samme som ved alle andre brudd egentlig, vær snill med deg selv, gi deg tid, prøv å legge opp til noen positive opplevelser. Og så bør du kanskje søke behandling, endte selv opp med ptsd, tror det er umulig å ikke ta skade av slike forhold. Anonymkode: 84ed0...fb8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #16 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 30.9.2021 den 2.40): De kvinnene som har en normal, snill og omsorgsfull mann, fyfader så heldige dere er.. Skulle ønske jeg også hadde en slik mann😔 Jeg har mest sannsynlig havnet i narsissist fella igjen.. Var sammen med en narsissist for noen år tilbake. Slet mye både under forholdet og etterpå. Traff etterhvert en ny mann, som jeg trodde var verdens beste og snilleste. Overrøste meg med kjærlighet og komplimenter i begynnelsen. Så ble han plutselig helt forandret over natten og ble totalt omvendt av hvem jeg trodde han var. Jeg var også veldig åpen om mitt tidligere forhold, så han visste hvor "ødelagt" jeg var/hadde vært. Husker jeg sa til meg selv etter eksen at jeg aldri skulle inn i et forhold med en narsissist igjen, da det var noe av det jævligste jeg har opplevd. Jeg som følte meg så sterk for å ha kommet meg utav det og depresjonen forsvant i tillegg. Nå er jeg tilbake til der jeg var for noen år tilbake. Jeg som hadde lest og lest meg opp om narsissisme etter eksen min, jeg trodde jeg visste så mye om dette, men det jeg ikke hadde lest meg opp på var de skjulte narsissistene blant oss, og nå sitter jeg her i den jævla narsissist fella igjen😞 Knust, såret og ødelagt pga psykisk mishandling, nedtrykking og manipulering. De skjulte narsissistene er de verste. Han som jeg trodde var min drømmemann ble til et jævla mareritt. Han som blir likt av alle, er rolig, avslappet og sjenert foran andre, mens med meg her hjemme blir han det totalt omvendte blant 4 vegger. Så jævla feil kan man ta.. Fyfaen så jeg angrer på at jeg utleverte hele livshistorien min til han i begynnelsen, som han dermed fant ut at han kunne utnytte denne gangen siden jeg var et svakt menneske med mye empati. Jeg trodde eksen min var den verste sorten narsissist, men de skjulte narsissiste er mye værre!! Trodde aldri jeg skulle havne i sånn situasjon igjen. Hvordan finner jeg igjen den kvinnen jeg var etter eksen min? Jeg følte meg så sterk og bra da jeg endelig hadde kommet meg ut, jeg har jo klart det før😔 Jeg hadde et nettverk da det ble slutt med meg og eksen så jeg tenker at det hjalp nok en del på, nå har jeg så og si 0 nettverk så det er så mye vanskeligere i tillegg til traumebåndet som vi som er offer av narsissistene får i forholdet.. Hvordan skal jeg komme meg ut og klare meg når jeg har 0 nettverk igjen..? Anonymkode: e26d8...fe1 Jeg kunne skrevet dette selv sist gang jeg ble fanget. Ble fanget totalt 3 ganger i mitt liv, flere om man teller de som prøvde seg men som jeg klarte å unngå. Nå sliter jeg med å ha noe av de samme trekkene innad i familien jeg ble født inn i, så selv om de andre jeg møter blir borte, så sitter jeg fortsatt stuck i en evigvarende situasjon... Anonymkode: 10cd3...aa2
Michaelhe Skrevet 4. oktober 2021 #17 Skrevet 4. oktober 2021 (endret) Narssisist er et slags moteord etter Trump? Det betyr veldig lite, om du ikke sier hvorfor du mener at han er dette? Og burde du egentlig utlevere slike ting i et forum? Det er visse ting vi ikke kan ha en folkeavstemning om, diagnoser og juridiske begreper, for eksempel. Etter min mening har slike termer lite verdi om du ikke legger kjøtt på beina. Hvis du ikke gjør det, så blir det bare skjellsord? Kanskje du heller burde sagt at mannen din var en drittsekk, og så skrevet hvorfor? (Jeg er da ikke mannen din, eller har noen anelse om hvem du er. Jeg ser tonen var litt unødvendig krass. Beklager) Endret 4. oktober 2021 av Michaelhe
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #18 Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 3.10.2021 den 5.59): Jeg trenger hjelp til å diagnostisere eks-mannen og lurer på hvilke diagnosekriterier dere bruker? Synes det er vanskelig å skille diagnosene fra hverandre. Hvordan vet dere at det ikke er snakk om depresjon eller en annen diagnose en det dere har kommet fram til? Håper noen kan hjelpe. Anonymkode: 7413f...ebf Hvorfor trenger du det? Har du barn med han og må samarbeide og må motstå manipulasjon? Hvis ikke, så bare stemple han som drittsekk, og slett han fra livet ditt. Ikke kast bort tid og krefter på å gi han en diagnose. Du er uansett ikke en psykolog, og du kan ikke kurere han. Anonymkode: c5970...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå