Gå til innhold

Detaljerte innlegg - ikke så veldig anonymt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Leser mange innlegg her som er veldig detaljerte og ofte spesielle situasjoner. Tenker det er lett for folk som kjenner deg/de eller den du skriver om å forstå hvem som har skrevet innlegget om de dumper borti det.

Tanker?

Anonymkode: b91bb...225

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei!

Leser mange innlegg her som er veldig detaljerte og ofte spesielle situasjoner. Tenker det er lett for folk som kjenner deg/de eller den du skriver om å forstå hvem som har skrevet innlegget om de dumper borti det.

Tanker?

Det du skriver er en veldig viktig påminnelse! :) De fleste endrer forhåpentligvis på mange detaljer slik at det ikke blir gjenkjennbart.

Anonymkode: 7cc5b...797

• Liker 7
Skrevet

Jeg har gjenkjent en pasient fra jobben bare av en bitteliten detalj. Vedkommende oppga så få detaljer at den sikkert tror den er helt anonym, men så var det en liten ting der som gjorde at jeg skjønte hvem det var. 

Har også gjenkjent ei barndomsvenninne på skrivemåte. Var et ord som gjorde meg mistenksom, og da jeg sjekka flere ting samme bruker hadde skrevet, fikk jeg bekrefta at det var henne. 

Jeg tør ikke lage egne innlegg her etter det, iallefall ikke med bruker. :P

Og jeg lurer på om alle de lange trådene der trådstarter endrer eller kommer på nye ting underveis er fordi de har endra på detaljer og blir forvirra av det. 

Anonymkode: 4e4aa...e98

• Liker 5
Skrevet

Jeg endrer alltid på detaljer, og regner med de fleste gjør det samme. Derfor jeg heller aldri henger meg opp i at noen endrer kjønn, alder eller andre ubetydelige detaljer underveis i tråden.

Anonymkode: e21ad...597

• Liker 4
Skrevet

Absolutt ikke. Har ingen anelse hvem noen er. 

Verden er liten og mange deler samme problemstilling. 

• Liker 6
Skrevet

Innlegg hvor jeg starter setninger med "jeg er...", "jeg har..." eller andre "jeg..."-innlegg, altså hvor jeg eksemplifiserer eller kommer med detaljer fra mitt eget liv, så kjører jeg innlegget som AB.

Jeg gjorde det ikke i min forrige profil. Der rablet jeg i vei om det meste om meg selv, og etter vel 4000 innlegg fant jeg ut at jeg egentlig hadde blottlagt meg selv såpass at jeg var mulig å kjenne igjen. Så jeg slettet profilen, og startet en ny. 

Tror jeg hittil har latt være å bruke setninger som "jeg er/har.." under mitt "nye" nick. Men jeg skriver fortsatt en del om meg selv under AB. 

Anonymkode: e9a32...83d

• Liker 3
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Tanker?

Ikke så farlig er mine tanker, og vi har sett på forumet her maaange ganger at folk tror de kjenner igjen noen basert på en beskrivelse, men tar feil (i følge TS i hvert fall).

For min del bruker jeg AB mye fordi jeg ikke vil assosiere det med mitt brukernavn her inne, ikke fordi jeg nødvendigvis er redd for at noen skal kjenne igjen den og den situasjonen. Det er mer helheten av alt man kan se i løpet av mange tråder/innlegg som jeg ikke har sansen for.

Anonymkode: 056dd...098

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg endrer alltid på detaljer, og regner med de fleste gjør det samme. Derfor jeg heller aldri henger meg opp i at noen endrer kjønn, alder eller andre ubetydelige detaljer underveis i tråden.

Anonymkode: e21ad...597

Samme her. Kjønn og alder på barn.

Anonymkode: 7ceaa...ff5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tenkt det samme, men samtidig så er det jo mange som opplever og lurer på de samme tingene. Jeg har kommet over innlegg jeg tenker jeg kunne ha skrevet selv, blir nesten litt nervøs for at noen skal tenke at det er jeg som har skrevet og. 

Anonymkode: a2725...8a5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blitt gjenkjent en gang. Jeg opplevde en ganske spesiell ting, som jeg trengte synspunkter på og jeg endret ikke nok til at det ble ugjenkjennelig🙈 Allikevel protesterte jeg og sa det var i en annen landsdel og litt sånn, men aner ikke om vedkommende trodde på meg, og jeg aner ikke hvem det var som gjenkjente meg, eller historien da.

Anonymkode: 725dc...5c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg endrer alltid på detaljer. Hvilken relasjon, kjønn, alder, yrke osv..

Anonymkode: 571eb...66c

Skrevet

Har aldri gjenkjent noen her inne….. tenker at mye av det som vi opplever gjennom livet er likt - gravide har mye opplevelser som er like, de som er uføre (stigmatisering osv), utroskap blant partnere er mye like opplevelser osv. Er kanskje derfor enkelte hevder å gjenkjenne nabo eller slekt her inne?

Anonymkode: a305c...0e0

Skrevet

Sletter meg selv hele tiden jeg, så det ikke finnes noen historikk å lete i. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...