Gå til innhold

Kollega gikk over streken - fortelle samboer om det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Trenger sårt noen råd.
Var på en jobbfest i helgen, og opplevde noe veldig ubehagelig med en mannlig kollega. 

Han grafset på meg, jeg sa nei flere ganger. Han gav seg ikke, tok meg på rumpa og dro meg på fanget. Jeg sa tydelig nei og flyttet meg, men lo litt brydd og prøvde å ikke lage en scene foran alle. Han spurte «litt sånn her må vell være greit?» jeg svarte at nei det er det ikke.
På et tidspunkt dro han toppen min til side (vi satt i en badestamp ute med mange andre der) og sa «oioo er det sånn de ser ut» da han sa ene brystet mitt fra siden. Tilslutt tok jeg kveld og forlot, da det ble veldig ubehagelig hele greia. Usikker på om noen andre fikk meg seg noe da det var mørkt og alle var fulle. Vedkommende var nok også veldig full.

Nå sitter jeg med en følelse at jeg ikke sa nok ifra! Gjør meg forbannet at jeg tenker sånn. Men sånn er det. Hvorfor var jeg så redd for å lage en scene liksom, var ikke jeg som gjorde noe galt.

Det som kompliserer ting litt er at denne mannen og samboeren min er venner på fritiden. Vi jobber alle i samme bedrift, men ulike avdelinger. 

Jeg er veldig usikker på om jeg skal fortelle samboeren min om dette. Vet han kommer til å ta det opp med vedkommende. Kan legge til at vi har er utrolig fint forhold med full tillit. Jeg kunne aldri gjort noe med vilje for å såre han. Merker jeg er litt redd for at kollegaen min skal komme med en annen versjon for å stille seg selv i bedre lys, og at det skal føre til at samboeren min føler tvil. Selv om jeg ikke tror det. Vi stoler 100% på hverandre. Og hvis jeg snur om på situasjonen vet jeg at jeg ville trodd på han.

Om jeg forteller dette vil det skape konflikter og vanskelige situasjoner på jobb. Jeg jobber tettest med mannen som gjorde dette. I den bransjen jeg er i jobber vi veldig tett på hverandre, så dette blir problematisk. 

Faen altså. Hva gjør jeg?

Anonymkode: fc2a5...c77

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vært utsatt for overgrep. Ikke din skyld. Ville fortalt samboer og anmeldt. 

• Liker 46
Skrevet

Jeg ville tatt kollegaen til side og sagt at dette IKKE er greit, fremfor å si det til min mann. 

• Liker 16
Skrevet
Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Du har vært utsatt for overgrep. Ikke din skyld. Ville fortalt samboer og anmeldt. 

Anmeldt?? Det er nok litt drøyt. 

Jeg hadde sagt fra til samboer at jeg ikke ønsker å ha så mye med personen å gjør pga han var så ufyselig på festen. Om han var full så var det fortsatt ubehagelig for deg. Så om han ikke legger seg langflat og beklager seg så kan han bare holde seg vekke. 

Anonymkode: b6932...f64

• Liker 35
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei! 

Trenger sårt noen råd.
Var på en jobbfest i helgen, og opplevde noe veldig ubehagelig med en mannlig kollega. 

Han grafset på meg, jeg sa nei flere ganger. Han gav seg ikke, tok meg på rumpa og dro meg på fanget. Jeg sa tydelig nei og flyttet meg, men lo litt brydd og prøvde å ikke lage en scene foran alle. Han spurte «litt sånn her må vell være greit?» jeg svarte at nei det er det ikke.
På et tidspunkt dro han toppen min til side (vi satt i en badestamp ute med mange andre der) og sa «oioo er det sånn de ser ut» da han sa ene brystet mitt fra siden. Tilslutt tok jeg kveld og forlot, da det ble veldig ubehagelig hele greia. Usikker på om noen andre fikk meg seg noe da det var mørkt og alle var fulle. Vedkommende var nok også veldig full.

Nå sitter jeg med en følelse at jeg ikke sa nok ifra! Gjør meg forbannet at jeg tenker sånn. Men sånn er det. Hvorfor var jeg så redd for å lage en scene liksom, var ikke jeg som gjorde noe galt.

Det som kompliserer ting litt er at denne mannen og samboeren min er venner på fritiden. Vi jobber alle i samme bedrift, men ulike avdelinger. 

Jeg er veldig usikker på om jeg skal fortelle samboeren min om dette. Vet han kommer til å ta det opp med vedkommende. Kan legge til at vi har er utrolig fint forhold med full tillit. Jeg kunne aldri gjort noe med vilje for å såre han. Merker jeg er litt redd for at kollegaen min skal komme med en annen versjon for å stille seg selv i bedre lys, og at det skal føre til at samboeren min føler tvil. Selv om jeg ikke tror det. Vi stoler 100% på hverandre. Og hvis jeg snur om på situasjonen vet jeg at jeg ville trodd på han.

Om jeg forteller dette vil det skape konflikter og vanskelige situasjoner på jobb. Jeg jobber tettest med mannen som gjorde dette. I den bransjen jeg er i jobber vi veldig tett på hverandre, så dette blir problematisk. 

Jeg har mer eller mindre vært i akkurat samme situasjon. Jeg jobber i et mannsdominert yrke ig en kollega klappet meg på rumpa og tok meg på puppene noen ganger. Fortalte vedkommende hva han hadde gjort dagen etter og han husket ingen ting av det.

Jeg var ikke i tvil. Sa det når jeg kom hjem. Fortalte hvordan ting skjedde, at han var full, at vi hadde snakket om det osv. 

Det er bedre at det kommer fra deg enn noen andre. Du kan evt spørre denne kollegaen om han vil si det selv eller om du skal gjøre det. 

Du har ikke gjort noe galt! 

#metoo

Anonymkode: fc90c...dfb

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mer eller mindre vært i akkurat samme situasjon. Jeg jobber i et mannsdominert yrke ig en kollega klappet meg på rumpa og tok meg på puppene noen ganger. Fortalte vedkommende hva han hadde gjort dagen etter og han husket ingen ting av det.

Jeg var ikke i tvil. Sa det når jeg kom hjem. Fortalte hvordan ting skjedde, at han var full, at vi hadde snakket om det osv. 

Det er bedre at det kommer fra deg enn noen andre. Du kan evt spørre denne kollegaen om han vil si det selv eller om du skal gjøre det. 

Du har ikke gjort noe galt! 

#metoo

Anonymkode: fc90c...dfb

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 4eea2...48b

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville fortalt det. Det handler om å være åpen med partner, og det handler om at du ikke skal gå og bære på dette alene. Skjønner det er kjipt å lage dårlig stemning på jobb, men det er jo denne fyren som har gjort det, ikke du. 

Anonymkode: 06cfc...5c1

• Liker 16
Skrevet

Så kjipt at du måtte oppleve dette :( 

Synes du kan snakke med samboeren din om det. Ikke fordi du har gjort noe galt som han må få høre om, men for å få hans støtte. 

Tenker at om du tør så burde du snakke med kollegaen din når dere er edru, heller enn at samboeren din skal snakke med ham. Og kollegaen din bør legge seg flat. Har han gjort noe sånt før eller har du sett ham gjøre det mot andre? Er det gjentagende og/eller han ikke ser problemet ville jeg vurdert å snakke med sjef/HR faktisk, sånn skal ikke folk oppføre seg mot kollegaer (men skjønner om det sitter langt inne, og selv hadde jeg nok ikke gjort det for en engangshendelse, jobber også i mannsdominert yrke)

Anonymkode: 75180...2b9

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei! 

Trenger sårt noen råd.

1) Fortell til sambo

2) Ta kontakt med din overordnede på jobb, dette er en metoo sak

• Liker 44
Skrevet

Hadde fortalt med en gang at han oppførte seg som en idiot. Hvorfor ikke, liksom. Forteller vel hverandre fra hverdag og fest, liksom

Anonymkode: 947c4...ab5

• Liker 10
Skrevet

Fortelle samboer, fortelle sjefen. Definitivt. 

• Liker 32
Skrevet

Dette er drittsekk oppførsel som helt sikkert vedkommende tillater seg fordi ingen tør å si fra. Fyll er ikke en unnskyldning. Ingen går slik over streken i fylla uten at det ligger en manglende respekt der fra før. Du bør si fra til din kollega når han er edru og gi ham mulighet til å rydde opp etter seg. Først med å si fra om sin oppførsel til sjefen og deretter si fra til din samboer. Så går du også og sier fra til rette vedkommende i bedriften. Du sier også fra til din samboer slik at han kan bestemme selv om han vil være venn med en som tillater seg å seksuelt trakassere dama til kompisen sin.  

Anonymkode: 9791d...cc7

• Liker 22
Skrevet

Hadde definitivt fortalt det til samboeren. Fortelle hvor idiotisk kompisen hans oppførte seg. Og at du syntes det var veldig ubehagelig.  

• Liker 16
Skrevet

Han dro toppen din til side liksom? Jeg ville fortalt det til både samboer og sjef 

• Liker 26
Skrevet

Si fra til sjefen din hva som skjedde og be om at vedkommende får en advarsel slik at andre  forhåpentligvis slipper oppleve det samme seinere. Om sjefen din ikke tar tak i det så anmeld vedkommende for seksuell trakassering. Saken kommer jo til å bli henlagt selvfølgelig, men om vedkommende skulle gjøre det igjen med andre så er denne saken i arkivet.

Anonymkode: 0cc2d...f80

• Liker 16
Skrevet

Takk for alle svar og meninger! Setter stor pris på støtte og råd.
Vet dere, bare ved å skrive ned dette så så jeg hvor jævla idiotisk det er. Føltes hele tiden helt feil å holde dette fra samboeren min. Fortalte han det like etter jeg postet innlegget. Han tok det veldig fint, hadde såklart merket på meg at det var noe, var han som startet hele samtalen med å spørre hva jeg går å tenker på.
Han var sjokkert og trist for at jeg måtte oppleve det der, og skuffet over «vennen» sin.

Jeg ønsker å snakke med kollegaen min først. Også gir vi han en sjans til å snakke med samboeren min/kompisen sin, før han evt tar det opp med han.

Tar med meg rådene her om å ta det videre til sjef/HR. Må tenker litt på det. Som sagt et lite og tett miljø. Hvis han legger seg flat kan jeg tenke på å ikke ta det videre, hvis han oppfører seg som en prick når jeg snakker med han, tror jeg ikke jeg klarer la det være.

Takker igjen for råd, støtte og innspill! Dere gjorde meg helt helt sikker på at han er den store kødden her. Det lille fnugget av tvil jeg hadde, om jeg kanskje bare overreagerte, er borte.

TS

• Liker 45
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):
Magika_fra_Fyll skrev (17 minutter siden):

Han dro toppen din til side liksom? Jeg ville fortalt det til både samboer og sjef 

Jepp. Jeg reiste meg fra jacuzzien for å hente noe ved siden. Rettet litt på ene stroppen bak før jeg skulle sette meg, og da dro han toppen til side/lettet på den og kom med den kommentaren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for alle svar og meninger! Setter stor pris på støtte og råd.
Vet dere, bare ved å skrive ned dette så så jeg hvor jævla idiotisk det er. Føltes hele tiden helt feil å holde dette fra samboeren min. Fortalte han det like etter jeg postet innlegget. Han tok det veldig fint, hadde såklart merket på meg at det var noe, var han som startet hele samtalen med å spørre hva jeg går å tenker på.
Han var sjokkert og trist for at jeg måtte oppleve det der, og skuffet over «vennen» sin.

Jeg ønsker å snakke med kollegaen min først. Også gir vi han en sjans til å snakke med samboeren min/kompisen sin, før han evt tar det opp med han.

Tar med meg rådene her om å ta det videre til sjef/HR. Må tenker litt på det. Som sagt et lite og tett miljø. Hvis han legger seg flat kan jeg tenke på å ikke ta det videre, hvis han oppfører seg som en prick når jeg snakker med han, tror jeg ikke jeg klarer la det være.

Takker igjen for råd, støtte og innspill! Dere gjorde meg helt helt sikker på at han er den store kødden her. Det lille fnugget av tvil jeg hadde, om jeg kanskje bare overreagerte, er borte.

TS

Jamen du. Slik du skriver her i tråden så virker det som om du føler denne kollegaen har gjort din samboer urett. Liksom trampa innenfor kompisen sitt område. Men det er jo DEG han har gjort urett! Du bør rapportere han på jobb.

Anonymkode: 8cd6d...7e5

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...