AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Noen som har erfaring med dette? Går det greit for seg? Er det noen problemer som kan oppstå etter sterilisering? Mtp mensen osv? Anonymkode: fdce9...a88
jaromei Skrevet 30. september 2021 #2 Skrevet 30. september 2021 Jeg har en erfaring på at det ikke alltid fysisk går an å sterilisere under keisersnitt. Jeg hadde planlagt keisersnitt for en måneds tid siden, og ba om å bli sterilisert i samme slengen. De sa de skulle gjøre sitt beste for å få det gjort. Jeg forventet jo at det ble utført mens jeg lå der og ble lappet sammen igjen etterpå, men siden jeg har hatt keisersnitt tidligere og hadde noe muskelknuter og arrvev rundt livmoren, så hadde de kun kunnet sterilisere på den ene siden, og da var det ikke noe vits i å utføre inngrepet. Må innrømme jeg ble veldig skuffet. Jeg hadde håpet å slippe å gå på prevensjon noen gang igjen..
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #3 Skrevet 30. september 2021 jaromei skrev (6 timer siden): Jeg har en erfaring på at det ikke alltid fysisk går an å sterilisere under keisersnitt. Jeg hadde planlagt keisersnitt for en måneds tid siden, og ba om å bli sterilisert i samme slengen. De sa de skulle gjøre sitt beste for å få det gjort. Jeg forventet jo at det ble utført mens jeg lå der og ble lappet sammen igjen etterpå, men siden jeg har hatt keisersnitt tidligere og hadde noe muskelknuter og arrvev rundt livmoren, så hadde de kun kunnet sterilisere på den ene siden, og da var det ikke noe vits i å utføre inngrepet. Må innrømme jeg ble veldig skuffet. Jeg hadde håpet å slippe å gå på prevensjon noen gang igjen.. Søren og. To ks bak meg, så blir vel kanskje samme for meg da🥺 Anonymkode: fdce9...a88
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 Jeg ble sterilisert etter mitt andre ks. Måtte kutte vekk noe arrvev, men gikk helt fint å få det gjort. Litt økt smerte i etterkant av KS da, pga fjerning av arrvev og sterilisering. Anonymkode: fea94...acc
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 Var ikke noe problem med inngrepet, lå bare noen minutter ekstra på operasjonsbordet. Hadde også hatt KS noen år tidligere, men dette hadde ikke noe å si på steriliseringen. Anonymkode: a4dcd...6b0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søren og. To ks bak meg, så blir vel kanskje samme for meg da🥺 Anonymkode: fdce9...a88 Har jobbet på operasjon i 15 år. Aldri vært med på at de ikke har fått det til, så her må kirurgen hatt det travelt eller dårlig til jobben sin. Anonymkode: aa348...75e 1
jaromei Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Har jobbet på operasjon i 15 år. Aldri vært med på at de ikke har fått det til, så her må kirurgen hatt det travelt eller dårlig til jobben sin. Anonymkode: aa348...75e Det er jo utrolig kjedelig å lese for min del.. det virket ikke som om de hadde dårlig tid den dagen jeg ønsket å sterilisere meg. Får håpe andre slipper å oppleve det samme som meg da.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 Gikk helt fint for min del. Noen minutter ekstra på operasjonsbordet. Du vil fremdeles ha menstruasjonen som vanlig, da en sterilisering ikke fjerner livmor, men kutter egglederen slik at eggene ikke når frem og kan bli befruktet. Så hormonene vil nok fremdeles være de samme Anonymkode: 1f445...f6c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #9 Skrevet 30. september 2021 Her gikk det kjempefint. Ikke hatt ks tidligere da. Tok bare noen ekstra minutter. Ikke fått tilbake mensen enda (6 mnd etterpå), men vil tro den blir helt normal. Den skal jo i utgangspunktet ikke påvirkes. Anonymkode: ec87f...0ec
Ishavsrøya Skrevet 30. september 2021 #10 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var ikke noe problem med inngrepet, lå bare noen minutter ekstra på operasjonsbordet. Hadde også hatt KS noen år tidligere, men dette hadde ikke noe å si på steriliseringen. Anonymkode: a4dcd...6b0 Samme her. Og mensen er som vanlig hver måned
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var ikke noe problem med inngrepet, lå bare noen minutter ekstra på operasjonsbordet. Hadde også hatt KS noen år tidligere, men dette hadde ikke noe å si på steriliseringen. Anonymkode: a4dcd...6b0 Samme. Fikk helt regelmessig mens for første gang i mitt liv etterpå og null pms - fantastisk. Anonymkode: 63cf8...442
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #12 Skrevet 30. september 2021 Gikk helt fint, bare noen minutter ekstra på operasjonsbordet. Tiden etterpå er akkurat som ved et keisersnitt uten sterilisering (har tatt tre ks). Det er noen som opplever endringer i mensen etterpå, men det er nok som regel fordi de tidligere har brukt hormonell prevensjon. For eksempel at de er vant med 100% regelmessig og sparsom mens pga at de har gått på p-piller. Etter steriliseringen er man i naturlig syklus uten påvirkning av hormoner utenfra. Under sterilisering fjernes eller kuttes egglederne, man gjør ikke noe med eggstokkene eller livmor. Så alt er som før, bare at man ikke blir gravid. Anonymkode: b08f9...6c0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #13 Skrevet 30. september 2021 Jeg har to akutte keisersnitt bak meg, og hadde planlagt keisersnitt med sterilisering for to uker siden - gikk veldig bra, det 😊 når de skulle utføre steriliseringen, så måtte de gjøre det på "gamle måten" ved å brenne av i stedenfor den nyere måten jeg ikke fikk med meg 😅 dette var visst fordi jeg hadde store blodkar der, og de var redd for blødning - i og med jeg har mistet mye blod ved alle operasjoner. Men steriliseringen gikk helt fint 👌 Anonymkode: 7e8de...897
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå