AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Hvis en mann får en dårlig/trist beskjed om at en person veldig nærme han har fått kreft og etterpå slår han hull i veggen fordi han ble så sint, er det et tegn på at han kan være voldelig i et samboerskap da? Denne mannen har også en fortid med mye slåssing, selv om han har sluttet med det for lenge siden. Hva er faresignalene for en voldelig mann? Skjønner at det med kreft er en veldig vond å vanskelig beskjed å få, men hvis vi ser bort fra det. Denne mannen blir også veldig raskt sint og har problemer med å kontrollere sinnet sitt. Han har også trust issues og tar ting veldig bokstavelig, I tillegg til mye overtenking. Har aldri hørt fra noen om at han har vært voldelig mot sine tidlige ekser. Anonymkode: bee13...65b
Fireflies Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Sinneproblemer og trust issues er en dårlig kombinasjon, uavhengig om han slår eller ikke. Å gå i frykt for at partner skal bli sint er ikke noe jeg unner noen. 16
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Han har hvert fall problemer med å regulere og kontrollere følelsene sine. Og med tanke på historikken, så er det ikke utenkelig med framtidige voldelige handlinger. Du har tydeligvis en magefølelse. Mange vil si at du må stole på den. Jeg sier ikke mot de. Anonymkode: 83d8b...34a 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #4 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis en mann får en dårlig/trist beskjed om at en person veldig nærme han har fått kreft og etterpå slår han hull i veggen fordi han ble så sint, er det et tegn på at han kan være voldelig i et samboerskap da? Ja. Fordi han blir sint når han egentlig er trist og viser at han har problemer med impulskontroll. Anonymkode: 30b4d...231 11
Gjest ABM Skrevet 30. september 2021 #5 Skrevet 30. september 2021 River han huset hvis noen dør da? Herregud for en dust!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #6 Skrevet 30. september 2021 Materiell vold er på min liste over røde flagg som er såpass store at jeg går umiddelbart, før forholdet blir seriøst. Anonymkode: bce98...688 10
Isambard Skrevet 30. september 2021 #7 Skrevet 30. september 2021 Jeg vil si det er høyere risiko for at han klikker og bruker vold når han reagerer sånn, men det er forskjell på å slå i veggen og å slå en partner. 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #8 Skrevet 30. september 2021 Materiell vold er et faresignal, ja, men ikke alle krysser grensen fra materiell til fysisk vold. Det tyder likevel på sinneproblemer og vansker med å regulere følelser. Dessuten er det veldig skremmende å være vitne til en voksen person som er materielt voldelig. Anonymkode: e6421...890 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #10 Skrevet 30. september 2021 Du kan jo teste han i neste krangel. Der du er urimelig høylytt og tar pekefinger opp i ansiktet og skriker. Så ser du hvordan han takler det? Anonymkode: 1b431...c7e
Fireflies Skrevet 30. september 2021 #11 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan jo teste han i neste krangel. Der du er urimelig høylytt og tar pekefinger opp i ansiktet og skriker. Så ser du hvordan han takler det? Anonymkode: 1b431...c7e Hvis man frykter en partner kan være voldelig så er ditt forslag å fremprovosere vold? 9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #12 Skrevet 30. september 2021 Isambard skrev (4 timer siden): Jeg vil si det er høyere risiko for at han klikker og bruker vold når han reagerer sånn, men det er forskjell på å slå i veggen og å slå en partner. Det er en forskjell, men siden du påpeker det og er mann så er jeg nysgjerrig på hva du anser som forskjellen? Hva er det som skiller de her to typene vold fra hverandre? Anonymkode: e99b2...0a1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #13 Skrevet 30. september 2021 Har man ikke selvkontroll har man ingenting. Anonymkode: ea245...02b 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #14 Skrevet 30. september 2021 Nei, det synes jeg ikke. Jeg kan selv få sånne "raseriutbrudd", og slå i veggen, døren, bordet, eller lignende, men jeg har aldri, i løpet av mine snart 50 år, slått et menneske. Ikke en gang etter å ha først blitt slått selv. Anonymkode: 56362...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det synes jeg ikke. Jeg kan selv få sånne "raseriutbrudd", og slå i veggen, døren, bordet, eller lignende, men jeg har aldri, i løpet av mine snart 50 år, slått et menneske. Ikke en gang etter å ha først blitt slått selv. Anonymkode: 56362...6ef Men får du sånne utbrudd om for eksempel noen du er glad i blir alvorlig syk? Anonymkode: 30b4d...231
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #16 Skrevet 30. september 2021 Skummelt med folk som reagerer med sinne på alle vonde følelser. Og som har problemer med å kontrollere sinnet sitt. Mye lettere å avslutte før det blir seriøst, om man har muligheten til det. Da tror jeg ta får et lettere liv. Umulig å si om han blir fysisk voldelig. Men enkel å leve med blir han neppe. Anonymkode: 6a4eb...641 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #17 Skrevet 30. september 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Men får du sånne utbrudd om for eksempel noen du er glad i blir alvorlig syk? Anonymkode: 30b4d...231 Akkurat det har jeg ingen erfaring med, men jeg gjorde det når jeg selv trodde at jeg snart skulle dø. Var gjennom lange og uutholdelige utredninger, og levde i 1,5 år med en, for meg, veldig reell frykt for at jeg skulle dø snart. Det gjorde at jeg hatet verden, samfunnet og livet, ganske intenst, ganske lenge. Men for meg er det å skulle skade andre mennesker utenkelig. Selv om de slår meg først, så forlater jeg heller situasjonen enn å respondere med samme mynt. Anonymkode: 56362...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #18 Skrevet 30. september 2021 Voldelig er han allerede. Dette er materiell vold. Og han har sinneproblemer. Om han kan gå over til fysisk vold, vet jeg ikke. Jeg var sammen med en som drev med materiell og psykisk vold i 17 år. Han hadde et eksplosivt sinne. Han gikk aldri over til fysisk vold,men hadde ingen fortid med slossing i ungdommen. Jeg tenker at det har litt å si. Anonymkode: dbfde...dff 3
Dollyen Skrevet 30. september 2021 #19 Skrevet 30. september 2021 Det du skriver selv, gir vel egentlig svaret. Trenger du egentlig spørre her? 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #20 Skrevet 30. september 2021 Hvordan er selvinnsikten hans? Klarer han selv å reflektere over sin oppførsel? Har han til vanlig god selvkontroll? Er han normalt en som kjenner sitt eget følelsesliv godt, og som klarer å identifisere egne følelser? Anonymkode: 55a1f...2a8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå