AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Jeg har begynt å se menn som bruker kjole og sminke i sosiale medier, og synes dette setter et unaturlig press på gutter til å oppføre seg feminint. Jeg sier til sønnen min at jeg vil støtte ham i hva enn han velger å gjøre med livet sitt, men hvis han hadde begynt med slik etter å ha sett det i media vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Menn i kvinneklær virker jo helt tåpelig. Hva er poenget? Dette er noe som har irritert meg i en liten stund 😕 Anonymkode: 43598...1c7 7
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Nei, og atter nei. Anonymkode: 1f418...483 12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har begynt å se menn som bruker kjole og sminke i sosiale medier, og synes dette setter et unaturlig press på gutter til å oppføre seg feminint. Jeg sier til sønnen min at jeg vil støtte ham i hva enn han velger å gjøre med livet sitt, men hvis han hadde begynt med slik etter å ha sett det i media vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Menn i kvinneklær virker jo helt tåpelig. Hva er poenget? Dette er noe som har irritert meg i en liten stund 😕 Anonymkode: 43598...1c7 Det er ikke du til å avgjøre. Han er sin egen person. Kan ikke nekte sønnen din å gå med dameklær eller sminke seg hvis han ønsker det. Anonymkode: eccb5...ce6 46
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Nei. Lat forøvrig ikke datteren min bruke sminke heller. Når de blir store, typ videregående, ser jeg ikke helt at jeg har noe med om de sminker seg eller ikke. Jeg kan jo komme med input om hva jeg synes ser ok ut, men det er ting som er vanskelig å kontrollere. Pick your battles… Anonymkode: 20798...d1d 9
Blod Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Hva er galt med å være feminin? Du har rett til å mene hva du vil om det, men du vil vel ikke nekte noen å gjøre noe de ønsker å gjøre bare fordi du selv ikke liker det? 29
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Dette har jeg svart på tidligere og noen kg folk klikka helt og mente at jeg ikke fortjente barn. Nei er svaret. Vare mainstream piss. Anonymkode: 6b7f8...ef1 8
Lava Anne Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Så du skal heller utøve et unaturlig press på å få ham til å oppføre seg ikke-feminint? Ok. Hva med å la ungen din male seg i fjeset hvis han vil og heller hjelpe ham mot noen gode verdier i stedet, som godhet, toleranse og disiplin? Kanskje prøve å unngå å overføre din egen irritasjon over småtterier også? 24
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 Når de er gamle nok, så har det ikke noe å si om det er gutt eller jente som vil bruke sminke. De får selvsagt avgjøre det selv. Anonymkode: 8b903...cca 18
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 Hvorfor liker du det ikke? Er det på grunn av hva andre vil tenke om barnet ditt? Hvorfor er du så brydd med det Anonymkode: eccb5...ce6 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 Du kan jo veilede han inn på en litt mer maskulin sminke-retning om du vil hegne om kjønnsroller og dyrke homofobien din. Tøff kar dette her: https://metalinsider.net/site/wp-content/uploads/2019/03/abbathwinterbanevid_638.jpg Anonymkode: e5e4b...b01 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 Kommer an på alder. Verken min sønn eller datter får lov til å bruke noe sminke før de er begynt på ungdomsskolen. Etter det er det opp til dem. Er ikke ulike regler for kjønn her i huset. Anonymkode: 112f0...77a 22
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 4 minutter siden, Lava Anne said: Så du skal heller utøve et unaturlig press på å få ham til å oppføre seg ikke-feminint? Ok. Hva med å la ungen din male seg i fjeset hvis han vil og heller hjelpe ham mot noen gode verdier i stedet, som godhet, toleranse og disiplin? Kanskje prøve å unngå å overføre din egen irritasjon over småtterier også? Helt enig i dette. Og for å svare på spørsmålet: ja, absolutt, det har jeg overhodet ingen problemer med! (Som for meg burde være en selvfølge for alle foreldre.. Dessverre er det ikke det enda) Anonymkode: a945f...9b6 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 Såklart, å bruke sminke og kvinneklær er absolutt ikke det værste man kan gjøre 🤷♀️ Jobba i en barnehage for en god del år sidrn. Var en gutt der som kledde seg i kjole og storkoste seg. Når mammarn kom og hentet ble hun sint for at han hadde på det. Grusomt syntes jeg, man må da la barna få gå i det de ønsker selv 💖 Anonymkode: 65f86...616 17
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Ja. Og datteren min skinna hue uten å få kjeft. Anonymkode: c2cdb...015 8
ElectricScum Skrevet 29. september 2021 #15 Skrevet 29. september 2021 Glad jeg ikke er gutt. Som jente fikk jeg lov til å kle på meg cowboy-buksa mi med frynser og følte meg som barnehagens kuleste kid. 14
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #16 Skrevet 29. september 2021 Hadde ledd av det, så hadde han nok følt seg dum. Anonymkode: 054ad...858 2
Blod Skrevet 29. september 2021 #17 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde ledd av det, så hadde han nok følt seg dum. Anonymkode: 054ad...858 Eller tenkt han har en dum forelder 🤷♀️ 25
Boblerone Skrevet 29. september 2021 #18 Skrevet 29. september 2021 Ja han hadde selvfølgelig fått gå med sminke, akkurat som min datter. Å se mangfold i media skaper ikke press. Men foreldre som ikke lar barna sine velge selv kan være ganske skadelig. 13
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #19 Skrevet 29. september 2021 Blod skrev (Akkurat nå): Eller tenkt han har en dum forelder 🤷♀️ Null problem. Det tenker alle tenåringer uansett. Anonymkode: 054ad...858 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #20 Skrevet 29. september 2021 Jeg driter i om barnet mitt er «for» feminint/maskulin. Jenteklær, gutteklær sminke ikke sminke. Så lenge barnet mitt er lykkelig og trygg i seg selv så er det alt jeg ønsker. Hva andre måtte mene om mitt barn får være deres problem. Holdningene til foreldrene smitter over på barn og det skal ikke være mindre aksept for de som ønsker å være «annerledes». Det skal jeg heller ikke lære barna mine. Og jeg skjønner meg heller ikke på foreldre som tror de eier barna sine, og kan bestemme hva de skal gå med eller være. Bare aksepter de som de er selv om du kanskje ikke liker det Anonymkode: eccb5...ce6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå