Gå til innhold

Anser du pt som en ordentlig jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du kommer over en tinderprofil der det står at vedkommende er utdannet og jobber som personlig trener, anser du dette som en tulleutdannelse og bi-intekt?

Anonymkode: 0b982...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bi- inntekt...vurderte å bli instruktør på den største kjeden selv men det lønnes ikke bra. Må øve inn programmer uten lønn og delta på opplæringssamlinger i Oslo hvor man selv må skaffe overnatting...så anser det som nesten frivillig ubetalt arbeid. Sikkert bra arbeidsmiljø og greit å kunne trene gratis, men ikke en lønn man kan leve av. Snakket med ei som jobbet der, hun var student og jobbet på Kiwi i tillegg.

Anonymkode: a409e...077

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bi- inntekt...vurderte å bli instruktør på den største kjeden selv men det lønnes ikke bra. Må øve inn programmer uten lønn og delta på opplæringssamlinger i Oslo hvor man selv må skaffe overnatting...så anser det som nesten frivillig ubetalt arbeid. Sikkert bra arbeidsmiljø og greit å kunne trene gratis, men ikke en lønn man kan leve av. Snakket med ei som jobbet der, hun var student og jobbet på Kiwi i tillegg.

Men anser det ikke som tulleutdannelse, sikkert mye kult å lære om ernæring og riktig trening, kanskje også skadeforebygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må få gjøre hva de vil, ja. Men nei, jeg anser ikke PT som en "ordentlig jobb" 🙄🙈 Burde skamme meg, men det blir altså rett til venstre her. 

Endret av Poision-Ivy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at noe skal være en bi-inntekt, så må vedkommende også ha en annen inntekt. Det er nok sjelden vare hvis man jobber fulltid som trener.

At det er så mye til utdanning er jeg nok mer skeptisk til, men det er jo klart en "ordentlig" jobb, i den grad at det er lønnet arbeid.

Anonymkode: 6d0fb...453

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja PT er like mye jobb som ca 80-90% av alle andre jobber (er vel bare 10-20% av yrker vi grunnleggende trenger)

Anonymkode: 85077...a33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes pt er bedre enn influencer.

Anonymkode: d0067...608

Jeg føler dette er fort kan gå hånd-i-hånd. De jeg kjenner til som er PT er typisk av den litt overfladiske sorten som liker å synes, poster flaue bilder med "life goals" på SoMe og tilsvarende. Jeg tror kanskje det var litt mer tyngde PT-rolle tidligere. Nå har jeg inntrykk av at det har gått inflasjon "yrket" og at det er samme type mennesker som trekkes mot PT som Influenser.

Anonymkode: 55822...4e8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pt er vel ikke en fulltidsjobb? Og ikke en jobb man har frem til pensjonistalderen vil jeg tro. Så sånn sett er det vel ikke det mest fremtidsrettede med tanke på inntekt over et livsløp.

Leste at pt er det yrket som er mest populært på tinder, menn som er pt gjør det veldig mye bedre enn snittet. Så de har det nok greit selv om de ikke blir rike.

Anonymkode: 7fbe6...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke på det som en god utdannelse nei. 3 måneder på Bali og så ferdig. Har inntrykk av at de selv tror de har veldig god utdanning og skal komme med gode råd på lik linje med en fysioterapeut…..

De tjener dårlig da de ofte jobber ut i fra hvor mange kunder de har. Ser PT’ene byttes ut relativt hyppig i treningskjedene og det er vel med god grunn. Vanskelig å leve av lønna der.

Anonymkode: 83788...9fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvis en fyr på tinder skriver i bioen sin at han er PT, så er det ikke særlig attraktivt for meg altså og jeg swiper venstre... hvis det er bi-jobben hans så er det jo en bra bi-jobb. 

Anonymkode: 6f708...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pt utdannelse. , det er et kurs. Å være pt er en hobby, ikke skikkelig jobb. 

Anonymkode: ae95a...318

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser det som en jobb, men ville nok vurdert hva de  har av utdannelse. Noen som jobber som PT har utdannelse fra idrettshøgskolen, det er noe helt annet enn et PT kurs. Nå har jeg selv "jobbet" som instruktør på treningssenter (ikke PT, jeg kjørte gruppetimer), hvor eneste betalingen var kursing og gratis medlemsskap, men det er noe helt annet enn å være ansatt som PT på fulltid. Om jeg ville datet en som jobber som PT og ikke noe annet er en annen sak. Tviler vel på det.

Anonymkode: 5cb6e...f25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...