AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Abort? Beholdt? Gjerne forklar hvorfor 😊 Går på prevensjon, men har jo tenkt tanken at det kan skje, Og er så usikker på hva jeg da ville gjort. Tar gjerne i mot råd til å lede meg til en riktig beslutning. Eller gi meg born spørsmål som kan gjøre avgjørelsen min enklere å ta (uansett hva utfallet blir) Anonymkode: 9e57b...a13
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Jeg er 15 uker på vei i et uplanlagt svangerskap. Jeg og samboer kom fram til at vi ville beholde, rett og slett fordi det ikke var noen god grunn til å ta abort. Ideelt sett skulle vi gjerne ventet litt lenger, men alt ligger egentlig til rette for det, så da falt valget på å beholde. Vi gleder oss begge veldig nå 😊 Anonymkode: 79088...f79
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Ble uventet gravid i januar, etter å kun ha vært sammen med nåværende samboer i 8 mnd. Møtte han i tillegg mens han var gift. Vi valgte å beholde og har termin om bare noen uker. Anonymkode: 04393...672
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Ble uventet og uønsket gravid når jeg var 18 år. Ung, dum og uforsiktig slurvet jeg nok mer med p.piller enn jeg selv trodde. Oppdaget graviditeten tidlig, gikk (som seg hør og bør) dypt ned i tenkeboksen. Kunne det la seg gjøre? Hvordan og hva blir konsekvensene. Lange og gode samtaler med kjæreste og min familie, samt fastlege. Jeg var hele tiden «sikker» på abort, men ønsket å undersøke hva som var tilgjengelig av hjelpemidler, mulighet for utdannelse osv før jeg fattet valget. Når jeg var 7 uker på vei valgte jeg å avslutte svangerskapet. Var forberedt på at det kunne bli emosjonelt krevende, men for min del ble det aldri det. Jeg var trygg og komfortabel med min avgjørelse, og selve aborten var, etter min mening, veldig udramatisk. Nå er jeg 15 år eldre, ferdig utdannet, godt gift (ikke med samme fyr), hus, bil osv + to fabelaktige barn. Anonymkode: e00e4...e5f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Tror man aldri vet hvilken avgjørelse en tar før man står oppi situasjonen. Jeg hadde alltid sagt at ved uplanlagt graviditet ville jeg tatt abort, særlig hvis jeg ikke var sammen med barnefar. Så sto jeg der med en positiv test, singel og 26 år gammel og kjente at dette barnet vil jeg ha❤ Barnefar stilte opp for barnet heldigvis. 4 år senere skjedde det på nytt (byttet prevensjon etter dette), da var jeg 30 og alenemor til én, og kjente at jeg har verken kapasitet, økonomi eller ønske om å være alenemor til to med to forskjellige så da ble det abort. Aldri angret på noen av valgene❤ Anonymkode: 13a64...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå