lady90 Skrevet 29. september 2021 #1 Del Skrevet 29. september 2021 Vi skal reise med dfds til København neste uke. Det var fullt med forhåndsbooking på alle restaurantene, også frokost så vi må stå i kø for å få bord. Er det noen som vet om det da er vanskelig å få bord til middag? Må man stå en evighet i kø og risikere å ikke få bord i det hele tatt? Særdeles upraktisk med 2 barn på slep isåfall, og mat må vi jo ha. Har alltid hatt reservert bord tidligere når vi har reist,så kjedelig at det var fullt. Når det gjelder frokost, når lønner det seg evt å stille seg i kø? Båten er inne i København kl 0915. Men vet ikke om man MÅ gå i land umiddelbart eller om man kan drøye den litt? Båten ligger vel der noen timer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Del Skrevet 29. september 2021 Buffeten er et mareritt (slik jeg husker det før covid), unngå den. Det enkleste er sikkert å få bord på pizzarestauranten eller en av de andre enklere stedene, men siden det er fullbooket bør dere jo belage dere på ugunstige tider (tidlig/sent). Møt opp når dere kommer om bord og forhør dere. Frokost har jeg aldri spist ombord, men dere MÅ ut av båten på et tidspunkt. Jeg har opplevd at kapteinen selv banket på døren på lugaren (var bakfull). Kanskje dere heller kan dra rett til f.eks Nyhavn og spise frokost der? Eller søk på nett (VisitCopenhagen er gull), blås i den bussen og ta taxi (gå litt bort fra køen, så får dere stoppet en på gaten) og dra rett til en kafe med god frokost. Jeg tror ikke jeg hadde orket å stå opp i otta, stå i kø i evigheter med barn for frokostbuffet ombord. Båten ligger vel i land i 7-8 timer, men du må møte opp til returen en stund før avgang. Anonymkode: 447a1...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 29. september 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Buffeten er et mareritt (slik jeg husker det før covid), unngå den. Det enkleste er sikkert å få bord på pizzarestauranten eller en av de andre enklere stedene, men siden det er fullbooket bør dere jo belage dere på ugunstige tider (tidlig/sent). Møt opp når dere kommer om bord og forhør dere. Frokost har jeg aldri spist ombord, men dere MÅ ut av båten på et tidspunkt. Jeg har opplevd at kapteinen selv banket på døren på lugaren (var bakfull). Kanskje dere heller kan dra rett til f.eks Nyhavn og spise frokost der? Eller søk på nett (VisitCopenhagen er gull), blås i den bussen og ta taxi (gå litt bort fra køen, så får dere stoppet en på gaten) og dra rett til en kafe med god frokost. Jeg tror ikke jeg hadde orket å stå opp i otta, stå i kø i evigheter med barn for frokostbuffet ombord. Båten ligger vel i land i 7-8 timer, men du må møte opp til returen en stund før avgang. Anonymkode: 447a1...8be Vi har i tillegg en sønn med cøliaki så pleier ikke være så mye alternativer på buffet. Men de skal ha en steakhouse restaurant der og pizzeria, omuligens en a la carte og? Tror man kan stille seg i kø, også der det er forhåndsbooket, spørsmålet er hvor lenge man må vente. Frokost kan vi selvfølgelig ta i København, men krever at vi finner et sted med glutenfritt brød og det er ikke alltid lett. Har i tillegg veldig kresne barn, så kombinasjonen er max uheldig 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Del Skrevet 29. september 2021 lady90 skrev (1 minutt siden): Vi har i tillegg en sønn med cøliaki så pleier ikke være så mye alternativer på buffet. Men de skal ha en steakhouse restaurant der og pizzeria, omuligens en a la carte og? Tror man kan stille seg i kø, også der det er forhåndsbooket, spørsmålet er hvor lenge man må vente. Frokost kan vi selvfølgelig ta i København, men krever at vi finner et sted med glutenfritt brød og det er ikke alltid lett. Har i tillegg veldig kresne barn, så kombinasjonen er max uheldig 😬 Jeg tror som sagt jeg hadde oppsøkt den restauranten om bord som dere tenker er mest aktuell for middag med en gang dere kommer ombord. Da kan de kanskje booke dere inn eller tipse dere om når det er lurest å komme. Med cøliaki og kresenhet må dere jo tenke ut frokostalternativer uansett? Hva spiser dere vanligvis? Det er helt sikkert mulig å finne steder med frukt, eggerøre og bacon, for eksempel. Om ikke annet et hotell… Men dere kan jo høre med de ansatte om dette også når dere kommer om bord, dvs om kø etc. Min ene erfaring med bufetene på den båten var sterkt preget av hundrevis av japanere i flokk, men de er vel ikke kommet ennå. Anonymkode: 447a1...8be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 29. september 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror som sagt jeg hadde oppsøkt den restauranten om bord som dere tenker er mest aktuell for middag med en gang dere kommer ombord. Da kan de kanskje booke dere inn eller tipse dere om når det er lurest å komme. Med cøliaki og kresenhet må dere jo tenke ut frokostalternativer uansett? Hva spiser dere vanligvis? Det er helt sikkert mulig å finne steder med frukt, eggerøre og bacon, for eksempel. Om ikke annet et hotell… Men dere kan jo høre med de ansatte om dette også når dere kommer om bord, dvs om kø etc. Min ene erfaring med bufetene på den båten var sterkt preget av hundrevis av japanere i flokk, men de er vel ikke kommet ennå. Anonymkode: 447a1...8be Takk, tenker vi da går rett til restauranten og spør 😀 Tar nok med et brød og syltetøy på turen i tilfelle. Smoothies funker jo og det bør uansett være mulig å finne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Del Skrevet 29. september 2021 Barnet mitt skal ikke ha gluten eller laktose. Bare har med egne brød eller knekkebrød så kan han forskyne seg med pålegg Anonymkode: ab63d...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå