AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Nå som Norge åpner opp igjen, ser jeg for meg at dating kanskje kan bli litt annerledes for meg. På en sjekke-app kan man jo være så tydelig som man vil: "Har ikke barn og har ingen planer om barn" el.l. Men hva nå om jeg møter noen på byen, fritiden osv. Når ville du, som mann, bli fortalt at hun du er interessert i og/eller dater, ikke ønsker seg barn? Når er for tidlig, når er for sent, når er det beste tidspunktet å snakke om dette? Jeg er 37. Kvinne. Er veldig glad i barn og kunne fint blitt sammen med en mann som har barn fra før. Men, og jeg føler det er et stort men, jeg ønsker meg ikke barn selv. Jeg ønsker ikke at noen skal oppgi drømmen sin om barn for å bli sammen med meg. Har stor tro på ærlighet og åpen kommunikasjon, men vet ikke helt når det er ok å ta opp et så stort tema som barn er. Anonymkode: 2bff7...8c6 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Både mannen min og jeg var midt i 30-årene da vi møttes. Jeg har alltid visst at jeg ikke ønsket meg barn, så jeg fortalte om det så snart jeg forsto at det kom til å bli seriøst mellom oss, noe som i vårt tilfelle var ganske fort. Jeg har tatt det opp mens jeg har vært på "useriøs dating-stadiet", også. I ett tilfelle var det den direkte grunnen til at det ikke ble noe mer. Det synes jeg er helt i orden, for barn/ikke barn er en av de viktigste tingene man kan ta stilling til, etter min mening. Anonymkode: c5fd3...427 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Han jeg datet før min nåværende tok opp spørsmål om barn på 2. date. Han som jeg nå tror er blitt min kjæreste, spurte jeg selv på 3 eller 4 date. Han svarte klokkeklart nei på flere barn, og på spørsmål fra han svarte jeg like klokkeklart ja. Så gikk vi hjem og bollet og for alt jeg vet er jeg gravid i skrivende stund. Såeh..! Menn Anonymkode: 42464...93a 1
Equinox Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Jeg ville ha foretrukket å vite det på første eller andre date. Skal selv ikke ha barn så for min del hadde det ikke vært aktuelt å være med en kvinne som vil ha det. 4
Fireflies Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Første eller andre. Barn er et tema det er viktig å snakke om tidlig slik at ingen går inn med falske forventninger. 4
CorvusCorax Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Første eller andre date, tenker jeg. Ønsker ikke å "føre noen bak lyset", så er åpen om det tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 Det er det jo bare å ta opp på første date! Når kjemien er der så sitter man jo ikke og snakker om favorittfargen hele kvelden, men går jo rett på det som betyr noe. Jeg er som deg TS, vil ikke ha barn, aldri hatt lyst på det. Så jeg passer jo på å ta det opp for og forsikre meg om at han er på samme plan. En ulempe er at jeg har møtt menn som bare jatter med og egentlig ikke tror på meg, eller de tror jeg kommer til å ombestemme meg engang, til og med endt opp i forhold med et par som har innbilt seg at det kom til å skje. Men nå er jeg 37 år selv, og jeg opplever vel omtrent for første gang i mitt liv at menn faktisk tror på meg når jeg sier jeg ikke vil ha barn. Anonymkode: 3ff64...0af 1
robot91 Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 M30.Ønsker ikke barn selv. Det blir uaktuelt å date videre hvis daten vil ha barn.
Silva Pluvialis Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 (endret) Fireflies skrev (På 30.9.2021 den 0.22): Første eller andre. Barn er et tema det er viktig å snakke om tidlig slik at ingen går inn med falske forventninger. Bør man vite helt sikkert om man vil ha barn før man dater? Endret 5. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Bør man vite helt sikkert om man vil ha barn før man dater? Jeg vet ikke om jeg vil ha barn. Kanskje, kanskje ikke. Jeg føler det avhenger av så mye. Du er jo incel uansett. Anonymkode: 4c6fc...be2 2
Fireflies Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Bør man vite helt sikkert om man vil ha barn før man dater? Jeg vet ikke om jeg vil ha barn. Kanskje, kanskje ikke. Jeg føler det avhenger av så mye. Nei, det synes jeg ikke. Jeg er selv usikker og måtte tatt den diskusjonen med en eventuell partner. Men synes det bør sies like tidlig slik at den andre parten er klar over det. For noen som har bestemt seg så er det greit å vite hvor man har den man dater. 1
Silva Pluvialis Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er jo incel uansett. Anonymkode: 4c6fc...be2 Incel? Hvorfor og hvordan er jeg det? Fireflies skrev (1 minutt siden): Nei, det synes jeg ikke. Jeg er selv usikker og måtte tatt den diskusjonen med en eventuell partner. Men synes det bør sies like tidlig slik at den andre parten er klar over det. For noen som har bestemt seg så er det greit å vite hvor man har den man dater. Enig i det.
Mooza Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Det lå ikke i kortene at jeg skulle ha flere barn, men det var liksom ikke noe jeg tok opp de første datene, ei heller mannen. Hadde jeg møtt mannen i mitt liv hvis største ønske var å få et barn- så hadde jeg gitt han et. Så følte jeg at det var en fordel at det ikke var en nødvendighet for han. Men et barn til eller fra...det går helt fint det er et stort ønske. Vet man det ved første date? Men nå er jo jeg dame da.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 Så fort som mulig. Anonymkode: 741d1...cd6 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #16 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå som Norge åpner opp igjen, ser jeg for meg at dating kanskje kan bli litt annerledes for meg. På en sjekke-app kan man jo være så tydelig som man vil: "Har ikke barn og har ingen planer om barn" el.l. Men hva nå om jeg møter noen på byen, fritiden osv. Når ville du, som mann, bli fortalt at hun du er interessert i og/eller dater, ikke ønsker seg barn? Når er for tidlig, når er for sent, når er det beste tidspunktet å snakke om dette? Jeg er 37. Kvinne. Er veldig glad i barn og kunne fint blitt sammen med en mann som har barn fra før. Men, og jeg føler det er et stort men, jeg ønsker meg ikke barn selv. Jeg ønsker ikke at noen skal oppgi drømmen sin om barn for å bli sammen med meg. Har stor tro på ærlighet og åpen kommunikasjon, men vet ikke helt når det er ok å ta opp et så stort tema som barn er. Anonymkode: 2bff7...8c6 Vil si andre date? Første er litt for å sjekke kjemien, men dette er et stort og viktig tema for de fleste. Og ja, de aller fleste menn ønsker barn på ett eller annet tidspunkt. Dater du menn som allerede har barn så tror jeg dette blir veldig godt mottatt! Jeg (for eksempel) har to barn og ønsker ikke å starte ett nytt kull i begynnelsen av 40 årene. Du hadde vært perfekt for meg på dette punktet. Anonymkode: df22a...597
Kristin70 Skrevet 30. september 2021 #17 Skrevet 30. september 2021 Det er mange som skfifter mening når det gjelder ønske om barn. En 27 åring som alltid har tenkt at han ikke skal ha barn kan ombestemme seg når han kommer i et seriøst forhold og passerer 30 år. Det å få lyst på barn når man passerer 30 år betyr ikke at man har ført noen bak lyset. 1
Tvist Skrevet 30. september 2021 #18 Skrevet 30. september 2021 Jeg vil ikke ha barn og har dermed ikke et tidspress, eller stress med å ta det opp. Det må en eventuell partner gjøre. Jeg bare er nøye med prevansjon.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #19 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så fort som mulig. Anonymkode: 741d1...cd6 Nå er ikke jeg mann, men jeg er sammen med en mann. Og han tenkte som deg. Han vil gjerne ha barn i fremtiden, så det var noe han ville vite relativt fort, så vi evt ikke kastet bort hverandres tid. Anonymkode: b36d8...5a4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #20 Skrevet 30. september 2021 Tanker om barn/fremtid/bosted kan like gjerne tas så tidlig som mulig, gjerne på første eller andre date slik at man ikke går i lang tid med uavklarte forventninger. Anonymkode: d7ed2...afe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå