AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Ser at det er anbefalt å ha med fagfolk på visning, men hva slags fagfolk og hvordan? Har ringt et par byggfirma men de visste ikke. Skal se på et oppussingsobjekt og tilstandsrapporten er som vanlig ubrukelig "pga alder må utbedring påregnes på sikt", "tak besiktiget fra bakken", "kan ikke undersøkes" helgardert mot alt. Jeg vil vite hva som haster, hva som må gjøres før innflytting og hva som kan vente noen år. Blir veldig dyrt om man skal ha med rørlegger, snekker, taktekker osv så hvordan går man frem? Ser også at det er oppført to utvendige boder uten at det er søkt om, det verste som kan skje er vel at de må rives? Anonymkode: 1ca83...23c
A-hunter Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Takstmenn blir ofte brukt til dette. Boder kan være unntatt søknadsplikt under gitte forhold.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Ikke så dumt! Flere av mine håndverker-venner har tatt eiendomsmeglere i ren løgn om boligens tekniske stand. Anonymkode: f9107...800
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke så dumt! Flere av mine håndverker-venner har tatt eiendomsmeglere i ren løgn om boligens tekniske stand. Anonymkode: f9107...800 Hva skjer da? Ingen konsekvens regner jeg med Må si at alle takstrapportene jeg har lest det siste halvåret er skremmende mangelfulle. Sier som oftest ikke noe som helst utover det vanlige folk kan se. "Vinduer/dører/ytterkledning/takrenner/sett inn hva som helst av eldre årgang må byttes på sikt pga. alder/forventet levetid" Overraskende at ingenting varer evig altså. Vi har totalrenovert en liten enebolig tidligere, men ønsker nå et middels oppussingsobjekt da vi har to små barn. 45 minutter siden, A-hunter said: Takstmenn blir ofte brukt til dette. Boder kan være unntatt søknadsplikt under gitte forhold. Takstmenn har jeg ikke helt troen på lenger! Anonymkode: 1ca83...23c
A-hunter Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takstmenn har jeg ikke helt troen på lenger! Nja, det er nok en viss forskjell mellom de i bransjen som løper rundt og gjør tilstandsrapport på boliger for salg og de som ikke gjør det. Førstnevnte gruppe er veldig presset på tid/pris og lever av å sjekke minst mulig (penest mulig rapporter) slik at de får flere oppdrag fra megleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå