AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Er det nå sturent å spørre bedriften om hva slags politikk de har for hjemmekontor? Pandemien har gjort det uaktuelt for meg å jobbe for en bedrift som ikke strekker seg svært langt for å legge til rette for hjemmekontor. Jeg har ganske ettertraktet kompetanse, så jeg er ikke redd for å ikke få jobb. Dette er noe jeg kommer til å undersøke uansett, lurer bare på om det vil bli møtt med overraskelse eller motstand. Anonymkode: 62ebd...85b
missmcbeal Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 (endret) Det kan du gjøre på intervju, men ville ikke lagt det frem som et krav på daværende tidspunkt. Omformuler det heller som du er nysgjerrig på hvordan de arbeider i bedriften, hvordan er arbeidshverdagen, er det bruk av hjemmekontor fortsatt eller er man tilbake til normalen med folk på kontoret etc.? Da kan du få en pekepinn. Så endelig forhandling om hjemmekontor gjør du når du eventuelt får et jobbtilbud. Endret 29. september 2021 av missmcbeal 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Tenker du fint kan stille det som et spørsmål på intervju eller ringe ansvarlig for stillingen i forkant. Men still spørsmålet nøytralt - noen bedrifter pålegger jo hjemmekontor-turnus fremover (for å spare kontorkostnader) og det er ikke alle som ønsker det heller 😆 Anonymkode: 92394...01b
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Det er svært vanlig å spørre om muligheter for hjemmekontor og hvilke kontorløsninger bedriften har under intervju. Anonymkode: f3e29...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå