Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stillesittende kontorjobb og sliter veldig med ryggsmerter.

Har hatt foreldrepermisjon i 10 måneder, og ryggsmertene har vært helt borte i den perioden. Startet i jobb igjen for 3 måneder siden, og nå er ryggsmertene tilbake verre enn aldri før. 

Jeg pleier å bevege på meg, rusle rundt på kontoret og strekke på meg ila arbeidsdagen, men det hjelper lite. Tok opp problemet mitt med sjefen og hun sa jeg kunne gå til innkjøp av annet kontorutstyr dersom jeg ønsket. 

Jeg har allerede en ergonomisk kontorstol og hev og senk pult. Mulig en enda bedre stol vil hjelpe, jeg vet ikke. 

Noen som har noen tips? Er ganske desperat etter en løsning. 

Anonymkode: dad48...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått til fysio / kiropraktor eller lignende for tips til hva du kan gjøre. Kanskje du må gjøre noen øvelser.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes flere lette treningsfilmer på youtube for oss kontorfolk. Kjenner det godt selv i rygg og nakke. 

Anonymkode: 1fb55...333

Skrevet

Hvor ofte skifter du mellom å sitte og stå?

Anonymkode: 2bd4f...e92

Skrevet

Holdt på som deg i årevis før jeg til slutt innså at det er bare en løsning: finne en annen jobb. Helsen kommer før penger.

Anonymkode: 08fb6...83a

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nylig fått meg backapp-stol. Den gjør at jeg nærmest «trener» mens jeg sitter. Vet ikke hva slags ergonomisk stol du har, men jeg ville forsøkt noe sånt. Prøv gjerne også et balansebrett som du kan stå på når du står og jobber.

Anonymkode: 715f8...5cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...