AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid. Har to små barn fra før av (2 og 3,5 år). Mannen har sagt flere ganger at han ikke vil ha flere barn, eller kanskje senere, men i hvert fall ikke nå. Jeg har ikke fortalt at jeg er gravid enda, og er rett og slett redd for hvordan han skal reagere. Vi har brukt prevensjon hele tiden (spiral), men for ca. 1mnd siden tok jeg den ut pga. bivirkninger og jeg må ha blitt gravid da. Vi har brukt kondom i etterkant, men leste at man skal bruke kondom også én uke før fjerning av spiral pga. sædceller som holder seg til eggløsningen som ofte kommer etter fjerning. altså hjeeelp. Jeg er redd han skal tro at jeg har lurt han eller noe og bli sur og be om at jeg tar abort. Anonymkode: a7841...f94
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Dere må snakke sammen. Men du har gått bak hans rygg, dette er et enormt svik. Det er ditt ansvar å lese deg opp på prevensjonen du går på. Personlig hadde jeg tatt abort. Anonymkode: 20140...93b 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dere må snakke sammen. Men du har gått bak hans rygg, dette er et enormt svik. Det er ditt ansvar å lese deg opp på prevensjonen du går på. Personlig hadde jeg tatt abort. Anonymkode: 20140...93b Et enormt svik å bli uplanlagt gravid? Kunne ikke mannen lest seg opp, det er vel han som benytter prevansjon nå? Anonymkode: e1aac...ad4 53
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dere må snakke sammen. Men du har gått bak hans rygg, dette er et enormt svik. Det er ditt ansvar å lese deg opp på prevensjonen du går på. Personlig hadde jeg tatt abort. Anonymkode: 20140...93b Det er ikke bare kvinnens ansvar! Anonymkode: f6819...ddb 33
Gjest ABM Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg har nylig funnet ut at jeg er gravid. Har to små barn fra før av (2 og 3,5 år). Mannen har sagt flere ganger at han ikke vil ha flere barn, eller kanskje senere, men i hvert fall ikke nå. Jeg har ikke fortalt at jeg er gravid enda, og er rett og slett redd for hvordan han skal reagere. Vi har brukt prevensjon hele tiden (spiral), men for ca. 1mnd siden tok jeg den ut pga. bivirkninger og jeg må ha blitt gravid da. Vi har brukt kondom i etterkant, men leste at man skal bruke kondom også én uke før fjerning av spiral pga. sædceller som holder seg til eggløsningen som ofte kommer etter fjerning. altså hjeeelp. Jeg er redd han skal tro at jeg har lurt han eller noe og bli sur og be om at jeg tar abort. Anonymkode: a7841...f94 Du er gravid med mannen...etter et hendelig uhell..? Hva er egentlig problemet? Hadde det vært med den 15 år gamle sønn til naboen hadde det vært et problem...mannen har jo tross alt satt 2 barn på deg frivillig.. Livet skjer..sånn er det bare..snakk med mannen nå!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Vi var i samme situasjon her, ble gravid med prevensjon, jeg informerte han, han vet hvor jeg står, og jeg visste jo hvor han stod. Når det hadde gått litt tid og han fikk fordøyd det litt så kunne vi snakke mer saklig om det, vi snakket en del om hvilken påkjenning en abort vil være for min del, særlig også siden jeg ønsket et barn til, og ettersom vi har de ressurser som trengs, begge har fast jobb og vi har et stort hus, de utfordringene han så ble mer bagatellisert etter som ukene gikk, og nå tror jeg han faktisk gleder seg litt Anonymkode: cbe06...8d1 10
kathan Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 (endret) Svaret du fikk over her synes jeg er helt flåsete. Absolutt ikke bare din oppgave å lese deg opp på prevensjon. Han har like mye ansvar for og prøve å unngå et svangerskap. Dere er jo to om det. Jeg håper mannen din har forståelse for at dette ikke er noe du har gjort med vilje. Når du først har blitt uventet gravid, så håper jeg du finner støtte i mannen din. Men du må nesten prate med han for å finne ut av det. Lykke til, og gratulerer med graviditeten ❤ Endret 29. september 2021 av kathan 12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dere må snakke sammen. Men du har gått bak hans rygg, dette er et enormt svik. Det er ditt ansvar å lese deg opp på prevensjonen du går på. Personlig hadde jeg tatt abort. Anonymkode: 20140...93b Hvor har ts gått bak hans rygg? Anonymkode: ec0b6...1f4 8
Vera Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dere må snakke sammen. Men du har gått bak hans rygg, dette er et enormt svik. Det er ditt ansvar å lese deg opp på prevensjonen du går på. Personlig hadde jeg tatt abort. Anonymkode: 20140...93b 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 TS her! Takk for alle svar. Dette var absolutt ikke planlagt fra min side, men siden han vet at jeg ønsker meg flere barn, er jeg redd for at han tror det. Skal snakke med han om det neste uke siden vi har familiebesøk nå. Vil absolutt ikke ha en høylytt diskusjon angående det. Jeg tror jeg skal si at jeg er villig til å ta abort dersom han insisterer, men at det vil bli tøft for meg både under aborten og i ettertid. Så får vi se. Det siste jeg vi er at det skal bli dårlig stemning mellom oss, for nå er vi egentlig inne i en god perioden. Derfor vi hadde så mye sex….. Anonymkode: a7841...f94
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 Her må dere rett og slett snakke sammen om hva dere vil. Personlig hadde jeg tatt abort. Tre små er knalltøft, spesielt om mannen ikke vil. Anonymkode: 3515e...516 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Du må bare ALDRI la deg presse til en abort du ikke ønsker selv. Hvis mannen din ikke takler dette, er han ikke verdt det. Anonymkode: c8ad5...a86 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 Det er jo ikke din skyld! Og hvordan kan han tro det, han vet jo når dere tok ut spiralen og han vet jo at han har brukt kondom etterpå. Uhell skjer, sånn er livet når man er seksuelt aktiv. Jeg synes du skal snakke med ham men jeg synes ikke du skal si at du vil ta abort hvis du ikke vil ta abort. Dette er ikke bare hans valg! Du skal også tenke over og få si hva du vil, og helt ærlig tenker jeg at kvinnen som må gå gjennom det må få bestemme til syvende og sist. Anonymkode: 3eb88...302 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Du må ikke finne på å ta abort fordi mannen eventuelt insisterer. Dette er din kropp og tilsyvende og sist ditt valg TS. Uhell skjer og dere har faktisk to barn fra før.. er ikke som at dette er en random fyr du møtte på byn. Og du er redd for at det blir dårlig stemning? Du skal fjerne barnet ditt fordi du er konfliktsky? Det blir for dumt. Ønsker du å beholde det? ja, da gjør du det. Og begge er ansvarlig for prevensjon. Du sier at det må ha skjedd i mellomfasen og det var ikke planlagt. Hvis han ikke tror deg og krever abort er han jo ikke verdt det. Anonymkode: 78726...99b 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #15 Skrevet 30. september 2021 Takk for gode betraktninger. Vil jo ikke ta abort. Skal fortelle han det, så tar vi det derfra. Anonymkode: a7841...f94 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #16 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dere må snakke sammen. Men du har gått bak hans rygg, dette er et enormt svik. Det er ditt ansvar å lese deg opp på prevensjonen du går på. Personlig hadde jeg tatt abort. Anonymkode: 20140...93b GAH. Mannen er fruktbar 31 dager i måneden, kvinnen 3-5 og hun aner ikke alltid når. MANNENS ANSVAR!!! Anonymkode: d3dc3...a5b 15
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #17 Skrevet 30. september 2021 Dere er to voksne i et stabilt forhold, og har man samleie kan dette skje. Dere har til og med vurdert et barn til, ellers regner jeg med han hadde kuttet strengen etter nummer to og tatt ansvar på den måten. Oppsummert, det er ikke en overraskelse at dette kan skje. Og abort er etter min mening en veldig dårlig løsning når man har alle forutsetninger for å gi barnet et godt liv. Så om mannen reagerer veldig negativt er han en idiot. Anonymkode: 14252...214 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #18 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): GAH. Mannen er fruktbar 31 dager i måneden, kvinnen 3-5 og hun aner ikke alltid når. MANNENS ANSVAR!!! Anonymkode: d3dc3...a5b AMEN!!!! Anonymkode: bcd73...254 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #19 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS her! Takk for alle svar. Dette var absolutt ikke planlagt fra min side, men siden han vet at jeg ønsker meg flere barn, er jeg redd for at han tror det. Skal snakke med han om det neste uke siden vi har familiebesøk nå. Vil absolutt ikke ha en høylytt diskusjon angående det. Jeg tror jeg skal si at jeg er villig til å ta abort dersom han insisterer, men at det vil bli tøft for meg både under aborten og i ettertid. Så får vi se. Det siste jeg vi er at det skal bli dårlig stemning mellom oss, for nå er vi egentlig inne i en god perioden. Derfor vi hadde så mye sex….. Anonymkode: a7841...f94 Huff❤ Jeg tenker at å presse seg igjennom en abort man egentlig ikke ønsker er i alle fall ikke noe det blir god stemning av. Anonymkode: e9b37...57a 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #20 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Et enormt svik å bli uplanlagt gravid? Kunne ikke mannen lest seg opp, det er vel han som benytter prevansjon nå? Anonymkode: e1aac...ad4 Uplanlagt? Alle kvinner bør vite at man må bruke ekstra prevensjon én uke før spiraluttak. Det står også tydelig de fleste steder, om man bare evner å lese litt. Så at ts ikke visste dette, er tvilsomt. Beholder hun, er det et svik mot mannen. Abort er det eneste riktige, eventuelt bli halvveis alene med 3 barn Anonymkode: 20140...93b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå