AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Altså jeg er ikke tilhenger av Cancel culture og den slags tøv. Og at folk liker Dirty Dancing er selvfølgelig helt fint. Men er det ikke litt pussig at voksen mann holder på med en tenåring? Anonymkode: 0fa23...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Hvor gammel skulle han forestille å være da? Anonymkode: de074...a25 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Jeg trodde de var jevngamle Anonymkode: 0594c...92a 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 The movie is set in 1963, and Baby is 18, while Jonny is 24. Anonymkode: 3d8fb...f3e 15
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gammel skulle han forestille å være da? Anonymkode: de074...a25 Hun 17, han 25 Anonymkode: 92fb1...cce 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun 17, han 25 Anonymkode: 92fb1...cce https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/11613719/dirty-dancing-baby-age-facts/ Anonymkode: 3d8fb...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Han skulle ikke forestille så mye eldre i filmen. Sikkert ett år eller rundt samme alder. Hun «baby» ser så ung ut fordi hun skal kle rollen «baby» .. og disse andre ungdommene var dansete og mye kulere. Anonymkode: ea6bc...6b4 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/11613719/dirty-dancing-baby-age-facts/ Anonymkode: 3d8fb...f3e https://www.google.com/amp/s/screenrant.com/dirty-dancing-baby-johnny-ages-how-old-difference/amp/ In Dirty Dancing, Johnny's 1938 birth date makes him 25 years old. it seems that Baby was presumably born in 1946 and is supposed to be 17 years old. Anonymkode: 92fb1...cce 4
Zoey Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 (endret) Gå hva som helst i sømmene som er mer enn 10ish år gammelt, så hadde du funnet nok å lage feite overskrifter i VG om. Vi så Alien Ressurection igjen forrige helg. Intern drikkelek - uansett. I starten kommer en kommentar fra en mannlig kaptein til en kvinnelig pilot ved roret "There's just something about a woman strapped down like that" og mannen min kommenterte at scriptet trolig ikke hadde sett sånn ut i dag. Det har han rett i, men samtidig trenger vi ikke å viske ut all fortid for å ha en nåtid vi trives i. Ofte er det viktig å huske fortiden for å nyte nåtiden. Når det er sagt, så var ikke aldersforskjellen i Dirty Dancing så voldsom akkurat. Det er endel mer ting å reagere på i den filmen sånn samfunnskritisk sett enn aldersforskjellen. Kjønnsroller, rasisme, abort osv. Endret 29. september 2021 av Zoey 12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 1 minutt siden, Zoey said: Når det er sagt, så var ikke aldersforskjellen i Dirty Dancing så voldsom akkurat. Det er endel mer ting å reagere på i den filmen sånn samfunnskritisk sett enn aldersforskjellen. Kjønnsroller, rasisme, abort osv. Jeg er helt enig i innlegget ditt, men har du et eksempel på rasisme? Det husker jeg ikke var i filmen. Det gikk mer på klasseforskjeller. Anonymkode: 513a8...8c0 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 17 og 25 var det nødvendigvis så ille🙈 Anonymkode: de074...a25 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Zoey skrev (1 minutt siden): Når det er sagt, så var ikke aldersforskjellen i Dirty Dancing så voldsom akkurat. Det er endel mer ting å reagere på i den filmen sånn samfunnskritisk sett enn aldersforskjellen. Kjønnsroller, rasisme, abort osv. Men så var handlingen satt til 60-tallet, da. Synet på abort og kjønnsroller var jo ikke ment å reflektere 80-tallet. Anonymkode: 589f4...cc7 6
Zoey Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er helt enig i innlegget ditt, men har du et eksempel på rasisme? Det husker jeg ikke var i filmen. Det gikk mer på klasseforskjeller. Anonymkode: 513a8...8c0 Det var vel heller bare at det var blendahvitt samt noe underforstått at den jødiske familien ikke skulle menge seg med de ikke=jødiske ansatte? Herregud det er lenge siden jeg har sett filmen. Rasisme har vel ca null plass i handlingen sånn rent bort fra tidspunktet handlingen er lagt til og tidspunktet den er filmet på reflekteres. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men så var handlingen satt til 60-tallet, da. Synet på abort og kjønnsroller var jo ikke ment å reflektere 80-tallet. Anonymkode: 589f4...cc7 Familiestrukturen, musikk, mote, syn på abort, kjønnsroller og aldersforskjeller er ganske tidsriktig, ja. Nettopp. Og personlig synes jeg ikke aldersforskjellen er noe å single ut som gjør filmen "sus". 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 1 minutt siden, Zoey said: Det var vel heller bare at det var blendahvitt samt noe underforstått at den jødiske familien ikke skulle menge seg med de ikke=jødiske ansatte? Herregud det er lenge siden jeg har sett filmen. Rasisme har vel ca null plass i handlingen sånn rent bort fra tidspunktet handlingen er lagt til og tidspunktet den er filmet på reflekteres. Jeg er ikke helt enig med deg her. De rike papaguttene som hadde sommerjobb som kelnere ble oppmuntret til å menge seg med gjestene. Den "lavere klassen" av dansere ble sett ned på og fikk ikke lov til det samme. Det var heller ikke helt blendahvitt - orkesterlederen/dirigenten var svart og det ene paret som danser "dirty dancing" var også svarte. Uten at det gjøres noe nummer ut av det eller at noen reagerer på det i filmen. Og, ja, jeg har sett filmen mange ganger. Og nylig. 😁 Anonymkode: 513a8...8c0 11
Zoey Skrevet 29. september 2021 #15 Skrevet 29. september 2021 Det har du nok helt rett i, tror det er tosifret antall år siden jeg så den. Så det var nok mye mer om klasse. Uansett, jeg fortsetter å ruge på konklusjonen min. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #16 Skrevet 29. september 2021 Tenkte på det samme her om dagen, faktisk! Og tenkt på hvor skadelig det potensielt har vært at flere generasjoner jenter er blitt oppfostret på sånne filmer der alders-/modenhetsforskjell fremstilles som noe sexy og ettertraktet. Anonymkode: 2f73e...e91 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #17 Skrevet 29. september 2021 Men Jennifer Gray som spilte Baby var 27 da filmen kom ut. Og Swayze er 8 år eldre enn henne, da. Anonymkode: 5a7d5...bdd 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #18 Skrevet 29. september 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tenkte på det samme her om dagen, faktisk! Og tenkt på hvor skadelig det potensielt har vært at flere generasjoner jenter er blitt oppfostret på sånne filmer der alders-/modenhetsforskjell fremstilles som noe sexy og ettertraktet. Anonymkode: 2f73e...e91 Vet nå ikke, jeg. Jeg elsker den filmen og har sett den flere ganger enn jeg kan telle. Fant meg likevel en fyr som var to år yngre enn meg og vi har vært sammen i årevis. Jeg tror folk flest klarer å skille mellom film og virkelighet. Anonymkode: 513a8...8c0 10
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #19 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenkte på det samme her om dagen, faktisk! Og tenkt på hvor skadelig det potensielt har vært at flere generasjoner jenter er blitt oppfostret på sånne filmer der alders-/modenhetsforskjell fremstilles som noe sexy og ettertraktet. Anonymkode: 2f73e...e91 Jeg var 13 da den filmen kom, kan ikke si at det har skadet meg på noe vis. Hverken jeg eller mine venninner har på noe tidspunkt strebet etter å finne noen som var 6 år eldre. Anonymkode: 589f4...cc7 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #20 Skrevet 29. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var 13 da den filmen kom, kan ikke si at det har skadet meg på noe vis. Hverken jeg eller mine venninner har på noe tidspunkt strebet etter å finne noen som var 6 år eldre. Anonymkode: 589f4...cc7 Aldri tenkt på det selv heller. Alltid trodd de var jevngamle, og 6 år eldre er ikke så mye eldre. 😊 Anonymkode: ea6bc...6b4 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå