AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Dette er tungt å skrive men min sønn sliter når han skal til far. Er det sånn at man bør forandre omsorgsprosent om man ser at barnet sliter? Han er veldig knyttet til meg og savner meg gjerne bare etter tre dager..vondt at det skal være sånn. Han gråter ikke etter far. Anonymkode: b2a01...c3d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Hvor lenge er det siden bruddet? Hvor gammelt er barnet? Hva sier det når det gråter? Er far en god omsorgsperson? Hvor mye bor barnet hos hver? Hvordan er samarbeidet? Kan hende far bør ha mer samvær da, kanskje det hadde hjulpet. Umulig å vite når man ikke vet noe om situasjonen. Anonymkode: 26c2f...53f 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Stakkars barn😢 Anonymkode: 21c09...c60
RockyRose Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Prøvd å facetime eller liknande? Evt at du kjem på besøk dei dagane det er verst? Dumt om far skal få mindre dagar med sonen (så lenge han er ein god omsorgsperson). Sonen vil bli vant med det etter kvart, men viktig med ein god og trygg overgangsfase 1
Gjest GulSol Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 Samvær skal være det beste for barnet. Det beste for barnet er ikke nødvendigvis rettferdig likestilt fordeling mellom omsorgspersoner.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 Vi har 50% nå ja, men han var ekstra med meg i noen dager nå, og da tok han det veldig tungt å dra fra meg. Far er ikke en eksemplarisk god far, men jeg er ikke det selv som mor heller. Men jeg og barnet er veldig knyttet da han var mest med meg som baby og liten. Han er 9. Anonymkode: b2a01...c3d
Gjest Chroma Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Hva med å prøve en mildere overgang? Hvis han er vant til å være med deg hele tiden kan det bli mye å plutselig være vekke fra deg mange dager i strekk.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 Dere bør ha fokus på hva som er bra for 9-åringen her. 50-50 trenger f.eks ikke bety annenhver uke, om det blir for lenge for gutten uten å se den andre foreldren. En kan bytte etter 2-3 dager f.eks. Eller dere kan legge opp til et løp der gutten over tid øker samværet med far. Så det får dannes en god tilknytning. Men det er ikke greit at gutten sliter slik, stakkar ❤️ Anonymkode: 5a0a4...c2c 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 Eller bare fast hjem hos deg og så er barnet ofte på besøk hos far, og far kan komme på besøk/ta med barnet ut når han vil. Så sover barnet fast hos deg og av og til hos far Anonymkode: 3ea40...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå