Gå til innhold

Er det få barn mer rynkefremkallende/aldrende enn soling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså indirekte konsekvenser av å få barn. Stress, og dårlig søvn over tid. 

Anonymkode: 36a0d...b6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp. Blitt 10 år eldre på 6 måneder. Men verdt det ! 

Anonymkode: de827...5f4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jepp. Blitt 10 år eldre på 6 måneder. Men verdt det ! 

Ja jeg skjønner det. Det finnes viktigere ting i livet enn å se ung ut😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja jeg skjønner det. Det finnes viktigere ting i livet enn å se ung ut😂

Jeg er 35, har ikke hatt en eneste rynke før jeg ble gravid. Men etter måneder med lite søvn, sovnet med sminke på flere kvelder pga er helt skutt, og ja intense dager, så har jeg fått ganske mye rynker rundt øynene. Ble spurt konstant om ID før, nå spør de aldri he he. Kan hende dette hadde skjedd uansett fordi jeg jo er litt oppi årene, og ikke sikkert forskjellen hadde blitt så synlig hvis jeg var 25, men jeg er overbevist om at det sliter på allmenntilstanden på flere måter. For det er ekstremt intenst. Men det er bare betraktninger fra min side. Kan hende som sagt at de rynkene var på vei uansett 🤭 men jeg ble mor sent og angrer nå på at jeg ikke ble det tidligere. Det er så magisk, så rynker blir liksom helt ubetydelige. ❤️

• Liker 3
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 35, jeg ble mor sent og angrer nå på at jeg ikke ble det tidligere.

Du ble ikke mor «sent». 35 år er ingen alder i dag. 

Anonymkode: 68329...45e

• Liker 2
Skrevet

Nja.... jeg tror ikke det?
Jeg har ikke barn og det året jeg fylte 33 gikk jeg fra å se ut som en evig 25-åring til en 40-åring. Ingen store endringer i livet. Skylder på genetikk. Kanskje også en hektisk jobb.
Min mor hadde 4 barn i en alder av 40 og så ung og vakker ut.

Jeg tror mange mødre gjerne er slitne. Mangel på søvn og egenpleie. F.eks å sovne med sminke på eller glemme å bruke fuktighetskrem + ikke drikke nok vann over en viss periode, kan føre til ekstra linjer fordi huden er dehydrert. Som oftest går de bort når man begynner å pleie seg selv igjen.

Anonymkode: f69b0...da2

Skrevet

Stress og mangel på søvn er mye mer rynkefremkallende enn soling. Jeg snakker ikke om soling der man steker seg solbrent  stadig vekk, men om det å få litt fin brunfarge-soling.

Anonymkode: 2585a...b41

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stress og mangel på søvn er mye mer rynkefremkallende enn soling. Jeg snakker ikke om soling der man steker seg solbrent  stadig vekk, men om det å få litt fin brunfarge-soling.

Anonymkode: 2585a...b41

"Litt fin brunfarge" er likevel solskadet hud, og det er ikke slik at huden må bli brent for at man skal få rynker av solen. Det er en grunn til at kvinner i eksempelvis Asia, ikke soler seg brune og unngår solen som om det var pesten selv. En av grunnene er et vanvittig jag etter ungdommelighet og mye fokus på utseende. En annen grunn er at sol, i alle former for eksponering, vil påvirke huden din negativt. I Norge blir man sett på som velstående, sunn og rik når man har en brunfarge. I andre deler av verdenen stemmer ikke dette så godt, og brun hud blir sett på som ødelagt og skadet hud. 

Og ja da, jeg vet at vår største kilde til D-vitamin, er nettopp solen. Men den kilden er kun tilgjengelig fra mai til august, og det er lite sol som skal til for å få dekket behovet kroppen har.

Endret av Trøst
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2021 den 17.49):

Ja! Ihvertfall å få barn med diagnoser! 

Anonymkode: bd770...1ff

• Liker 1
Skrevet

Ja! Det er vanskelig å bevise men jeg tror nok man med mye mindre søvn, mer stress og bekymringer + mindre tid til egenpleie gjør at man raskt får aldrende hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...