AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #1 Skrevet 29. september 2021 Kan dere beskrive følelsen, og hva liker du best? Jeg er jomfru. Anonymkode: 564b9...984
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #2 Skrevet 29. september 2021 Hva har jomfru med saken å gjøre? Kjøp deg en dildo, så kan du finne ut selv Anonymkode: 6c068...014 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #3 Skrevet 29. september 2021 Aner ikke, aldri hatt vaginal orgasme. Vært seksuelt aktiv i 17 år. Anonymkode: 26a86...658 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #4 Skrevet 29. september 2021 Hva er forskjellen på runking og analsex med utløsning grunnet stilmulering? Yikes Anonymkode: b8474...d68
tjuva Skrevet 29. september 2021 #5 Skrevet 29. september 2021 En vaginal orgasme er ofte en "dypere" orgasme, hvis du skjønner. Litt som å sammenligne hard stryking på huden, og en massasje. Massasjen kjenner du dypere og lenger I hele kroppen. Jeg blir og mer fysisk utmattet av en vaginal orgasme. Pleier å få 4-5 klitoris orgasmer og 1-2 vaginale orgasmer igjennom en akt. 2
GeanJenie Skrevet 29. september 2021 #6 Skrevet 29. september 2021 https://www.vice.com/en/article/neepb8/the-science-of-female-pleasure-still-needs-more-attention Artikkel, stor studie om kvinnelig orgasme. Sitat: "Nearly 37 percent of women responded that they needed clitoral stimulation to come, and another 36 percent responded that while they didn't require clitoral stimulation to orgasm, it did enhance the experience. Eighteen percent of respondents said vaginal penetration alone was sufficient for orgasm, and 9 percent reported that they didn't have orgasms during intercourse, or achieved orgasm in other ways, such as oral sex." Ut fra denne studien er ikke kun vaginal orgasme så vanlig. Det vanligste er at man trenger noen form for stimulering av klitoris. Sex-stillinger som stimulerer klitoris kan hjelpe (dvs lettere med misjonær/sitte oppå enn bakfra). 1
tjuva Skrevet 29. september 2021 #7 Skrevet 29. september 2021 Just now, GeanJenie said: Ut fra denne studien er ikke kun vaginal orgasme så vanlig. Det vanligste er at man trenger noen form for stimulering av klitoris. Sex-stillinger som stimulerer klitoris kan hjelpe (dvs lettere med misjonær/sitte oppå enn bakfra). Jeg er heldig vis (for meg) ei av di som får vaginal orgasme uten att noe som helst er borti klitten min. Og kan bekrefte att eneste gangene jeg får det er når jeg sitter på kuken hans, tar meg bakfra eller jeg ligger på ryggen og han ligger på siden I 90 grader for meg, så får jeg vaginal orgasme vær gang. Og jeg mener, hver eneste gang i en av disse stillingene, så kommer jeg som ett uvær. 3
GeanJenie Skrevet 29. september 2021 #8 Skrevet 29. september 2021 tjuva skrev (2 minutter siden): Jeg er heldig vis (for meg) ei av di som får vaginal orgasme uten att noe som helst er borti klitten min. Og kan bekrefte att eneste gangene jeg får det er når jeg sitter på kuken hans, tar meg bakfra eller jeg ligger på ryggen og han ligger på siden I 90 grader for meg, så får jeg vaginal orgasme vær gang. Og jeg mener, hver eneste gang i en av disse stillingene, så kommer jeg som ett uvær. Så fint for deg! Alle er forskjellige, så man må prøve seg frem tenker jeg. 3
Resignert Skrevet 29. september 2021 #9 Skrevet 29. september 2021 6 minutter siden, tjuva said: Jeg er heldig vis (for meg) ei av di som får vaginal orgasme uten att noe som helst er borti klitten min. Og kan bekrefte att eneste gangene jeg får det er når jeg sitter på kuken hans, tar meg bakfra eller jeg ligger på ryggen og han ligger på siden I 90 grader for meg, så får jeg vaginal orgasme vær gang. Og jeg mener, hver eneste gang i en av disse stillingene, så kommer jeg som ett uvær. 3 minutter siden, GeanJenie said: Så fint for deg! Alle er forskjellige, så man må prøve seg frem tenker jeg. Fint for henne, og minst like fint for hennes mannlige partner (e) 3
tjuva Skrevet 29. september 2021 #10 Skrevet 29. september 2021 12 minutter siden, GeanJenie said: Så fint for deg! Alle er forskjellige, så man må prøve seg frem tenker jeg. Har jeg sagt noe annet? Stått opp med beina på feil side? Jeg fortalte hva som funker for meg! Det håpte jeg gir en pekepinn for flere om hva som kanskje kan funke. Slutt å vær så sur, vær så snill. Det hjelper hvertfall ikke for noen som helst orgasme! 2
GeanJenie Skrevet 29. september 2021 #11 Skrevet 29. september 2021 tjuva skrev (1 minutt siden): Har jeg sagt noe annet? Stått opp med beina på feil side? Jeg fortalte hva som funker for meg! Det håpte jeg gir en pekepinn for flere om hva som kanskje kan funke. Slutt å vær så sur, vær så snill. Det hjelper hvertfall ikke for noen som helst orgasme! Jeg ser at jeg burde satt smilefjes etter "Så fint for deg" for å unngå misforståelser...jaja 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #12 Skrevet 29. september 2021 Det er klitorisorgasme begge deler, nyere forskning har kommet fram til at klitoris er mye større enn man tror. Dvs at klitoris strekker seg også til innsiden av skjeden, altså det man tidligere trodde var g-punktet🤓 Her er en veldig bra podcast om emnet: https://pod.space/femihelse/orgasme Anonymkode: 3d98d...a90 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #13 Skrevet 29. september 2021 tjuva skrev (56 minutter siden): Har jeg sagt noe annet? Stått opp med beina på feil side? Jeg fortalte hva som funker for meg! Det håpte jeg gir en pekepinn for flere om hva som kanskje kan funke. Slutt å vær så sur, vær så snill. Det hjelper hvertfall ikke for noen som helst orgasme! Tok du det negativt? 😅 Men ja, klitoris og vaginal er det samme. Jeg kjenner jo forskjell på orgasmer, men kan ikke si jeg opplever det som skille sånn sett. Tenker bare noen er mer dype og kraftfulle, andre er mer «lokale». Og analplay i tillegg gir amazing orgasmer. Anonymkode: dd37b...1c4 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2021 #14 Skrevet 29. september 2021 Jeg synes de er kliss like. Men noen ganger er det en liten orgasme og noen gabænger veldig sterk. Noen er små blaff noengæ ganger og noen vedvarer ti ganger så lenge føles det ut som. Det virker litt tilfeldig når og hvor de sterke kommer. Som oftest er det sterkest når hodet mitt er helt med i gamet. Anonymkode: 9a465...4b9
Resignert Skrevet 29. september 2021 #15 Skrevet 29. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er klitorisorgasme begge deler, nyere forskning har kommet fram til at klitoris er mye større enn man tror. Dvs at klitoris strekker seg også til innsiden av skjeden, altså det man tidligere trodde var g-punktet🤓 Her er en veldig bra podcast om emnet: https://pod.space/femihelse/orgasme Anonymkode: 3d98d...a90 Jo, det stemmer nok stort sett. Det er muligens mere nyttig å dele inn kvinnelige orgasmer etter hva som må til for å utløse dem. Da kan man vel fort ende opp med mellom 5 og 10 kategorier, fra dem som kun klarer å komme når de er alene, og bruker vibrator eller Womanizer. Altså de orgasmene som sitter rimelig langt inne, og sjelden eller aldri ko mer sammen med en partner. Og det andre ytterpunktet, kvinner som lett kommer ved kun penetrering, uten at noe direkte stimulering av klitorishode eller skaft er påkrevd. Disse er jo kjekke for partneren også........
Bamseklemmer Skrevet 30. september 2021 #16 Skrevet 30. september 2021 Jeg tror ikke så mye på hvor man stimulerer, som er årsaken av styrken på orgasmen. Jeg tror faktisk mere på dagsform, og hvor flink kvinnen er å holde igjen orgasmen som avgjør styrken. Så kåthetskalaen har også stor betydning... Det er jo egentlig hvor lenge og antallet sammentrekninger som gir det beste svaret. Om det er fra klitthodet eller fra den indre klitten, er jo også forbindet med hvor mye man kjenner av stimuleringen. Vanligvis får ikke kvinner så ofte orgasme i piv, det er jo fordi det ikke er så følbart. Klitthodet blir jo noe annet, der er det jo direkte kontakt og ikke noe vev som stenger for følelsen av stimuleringen... Kvinner som bruker knipeøvelser har jo større sjanse for vaginal orgasme, pga større blodsirkulasjon. Noen har den blodsirkulasjon helt naturlig... Og hva med de kvinnene som får orgasme av tankekraft og nipple orgasme? De er jo ikke i kontakt med klitten i det hele tatt, likevel får de ogasme som gir sterke sammentrekninger. Jeg tror de fleste opplever sammentrekningene som orgasme, og ikke kjenner det direkte i klitoris. Tar jeg feil, så gi meg gjerne ei skikkelig forklaring... bare husk at orgasmen sitter i hodet, og ikke i klitten🙄 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #17 Skrevet 30. september 2021 Ikke så stor forskjell for meg. Er jo bare at man stimulerer litt annet sted. Men etter klitorisorgasme er jeg ofte litt overfølsom. Anonymkode: 62851...3e3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #18 Skrevet 30. september 2021 Jeg tror det er forskjell, men også kanskje ikke. Jeg onanerer kun ved bruk av klitoris, så da får jeg «klitoris-orgasmer», men de er dype, hele vulva trekkes nesten in over i vagina, for så å dyttes ut, og slik pulserer det en hel del. Men jeg har opplevd en «annen» orgasme, når jeg brukte et leketøy, Lelo Enigma Dual Action. Den suger på klitten, samtidig som den stimulerer G-punktet. Og den orgasmen var noe helt annet. Det ble squirting, og ga en helt annen følelse, det kjentes ut som den kunne var en halv evighet. Jeg har fått til denne orgasme-følelsen, uten squirt i ettertid, ved å gå på toalettet og tisse etter jeg allerede har hatt 2-3 orgasmer (ikke enkelt å få det til, da alt er oppsvulmet), men etter å ha tisser kjører jeg på videre, kun klitoris stimulering, og får da den samme orgasmen som med leketøyet, men da minus væske som kommer ut. Jeg tror det finnes ulike orgasmer i forhold til hvordan de kjennes på kroppen, men de sier at vaginal og klitoris orgasme begge deler kommer fra klitoris, da klitoris stikker dypt, og stimuleres av penetrering. Har aldri opplevd orgasme via brystvortene ol. men det skal være mulig, og kan se for meg at det gir en annen type følelse i kroppen igjen enn de to jeg beskriver ovenfor. Selv om du er jomfru kan du oppleve orgasmer. Alle mine orgasmer er oppnådd alene. Anonymkode: 6c30a...bc1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #19 Skrevet 30. september 2021 Skulle så ønske jeg klarte å få orgasme av kun penetrering Føler meg som et tungt ligg. Anonymkode: 5c4dd...4a3
Bamseklemmer Skrevet 30. september 2021 #20 Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skulle så ønske jeg klarte å få orgasme av kun penetrering Føler meg som et tungt ligg. Anonymkode: 5c4dd...4a3 Please, ikke føl deg som et tungt ligg... Det er en naturlig årsak at du ikke kommer i PIV, menn har generelt for lite kompetanse når det gjelder kvinnens orgasme. Så ikke la deg bli påvirket av ulærte menn uten skamvett. Her er en link du kan lese litt på hvis du vil trene på dette: https://www.klikk.no/helse/har-du-hort-om-coregasme-4415206 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå