Gå til innhold

Baby tar ikke smokk eller flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 7 uker og har ennå ikke villet ha smokk eller flaske. Dette er ganske slitsomt da puppen også brukes til trøst og kos. 
Jeg har forsøkt å gi både smokk og flaske, men det fungerer ikke.

Har andre opplevd dette og hva gjorde dere for å tilvenne smokk ig flaske?

Anonymkode: 55216...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sønnen min er 7 uker og har ennå ikke villet ha smokk eller flaske. Dette er ganske slitsomt da puppen også brukes til trøst og kos. 

Mine to gjorde heller ikke det. 

Begynte ikke å drikke noe fra flaske før rundt 6 mnd, og da kun vann. Smokk tok dem aldri. Jeg prøvde "alt" med første, prøvde med andre, men ga opp ganske kjapt.

Anonymkode: 2628c...cb8

Skrevet

Det er helt normalt at babyen ønsker å bruke brystet som trøst og kos. De får det fort travelt og blir opptatt med andre ting :) 

Yngste her ville heller ikke ta smokk, men jeg tilbyr den i ny og ned som en tilvenning fordi jeg synes det er praktisk å kunne gi en smokk om vi er på butikken, for eksempel. Den blir litt og litt mer godtatt for hver gang, men spytter den fort ut om jeg prøver for mye :P

Anonymkode: 5049a...390

Skrevet

Jeg har aldri  brukt smokk til noen av mine og så godt som aldri flaske heller. Den perioden hvor de har stort sugebehov er jo ikke så lang.

Skrevet

Jeg fikk det aldri til, og var levende smokk i et år. Slitsomt, men også dette går over.

Skrevet

Prøv igjen. Prøv nytt merke. Prøv igjen og igjen. 

Skrevet

Ekstremt vanlig. Jeg prøvde ALLE merker både smokk og flaske, ikke kul klamp. Noen barn er bare sånn. Slitsomt, men det går over.

Anonymkode: 018ed...713

• Liker 1
Skrevet

Av mine tre er det bare eldstemann som har tatt smokk- de andre har ikke tatt smokk eller flaske, selv om jeg prøvde mye!
Litt stress, men jeg har tenkt at det bare er sånn, og at det er et behov jeg må dekke for barnet. Når jeg slo meg til ro med det så syntes jeg at det ble en ganske fin ting og noe som ikke stresset meg. Fikk jeg gjort mindre pga amming så var det sånn det var. 
De blir også litt mer utålmodige etterhvert, og da ligger de ikke uendelig lenge ved puppen sånn som de gjør i starten. 

Anonymkode: d08fb...2b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min eldste lærte det aldri.

Anonymkode: ef296...dd6

• Liker 1
Skrevet

Hjelpes meg, da får jeg bare prøve å tilby smokk og flaske innimellom. Ellers føler jeg puppen er ute hele tiden. Jeg går på butikken og handler mens babyen henger i puppen. Trur alle på dette lille stedet jeg bor har sett puppene mine nå.

Han har en stor bolle med forskjellige smokker, men det er ikke tale om å ville ha noen av de. Det bare gjør så barnefar ikke får hatt noe tid alene med babyen, men en dag så roer det seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hjelpes meg, da får jeg bare prøve å tilby smokk og flaske innimellom. Ellers føler jeg puppen er ute hele tiden. Jeg går på butikken og handler mens babyen henger i puppen. Trur alle på dette lille stedet jeg bor har sett puppene mine nå.

Han har en stor bolle med forskjellige smokker, men det er ikke tale om å ville ha noen av de. Det bare gjør så barnefar ikke får hatt noe tid alene med babyen, men en dag så roer det seg.

Pakk inn puppen når du går på butikken. Det fins ammerom av en grunn! 

Anonymkode: fd0be...724

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Finnes ikke ammerom på nærbutikken på bygda. Tåler ikke folk å se en pupp så er det deres problem. Det er ikke en seksuell situasjon, men mating.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Finnes ikke ammerom på nærbutikken på bygda. Tåler ikke folk å se en pupp så er det deres problem. Det er ikke en seksuell situasjon, men mating.

Nei, men da kan jo mannen handle hvis ungen må ha puppen i munnen absolutt hele tiden.

Ingen av mine tre har verken tatt smokk eller flaske, noen er bare sånn og det er helt ærlig mye lettere når man bare godtar at det er sånn. Skuldrene senket seg ti hakk da jeg kastet smokkene etter å ha prøvd i ukesvis. 

Anonymkode: 446f1...3c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjerp deg. Da får du la være å gå på butikken. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gå på butikken alene og la far prøve å gi flaske imens, kan gå bedre om du ikke er der.

Anonymkode: c1eca...a2d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi fikk det ikke til før etter lang tid. Babyen vil gjerne være nær, så hadde ikke stresset med det. Du har vel et klistremerke da...

Men NUK-flasker og smokker i latex er det jeg anbefaler. 

Anonymkode: 5385e...880

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ammerom finnes for de blyge. Ikke for at folk skal få slippe å se en pupp.

Anonymkode: 5385e...880

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Troll

Anonymkode: 254fa...176

Skrevet

Selv om jeg ammet så gikk jeg da ut! Pappaen kan gjøre alt annet. Min tok ikke flaske heller (men tok heldigvis smokk!), og hvis jeg ville en tur ut med hunden var det jo bare å amme og gå. Samme på natta hvis det var mye uro. Jeg ammet, så fikk pappaen bysse en runde eller to.

Anonymkode: aa521...2a2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skjerp deg. Da får du la være å gå på butikken. 

DU MÅ SLUTTE Å GÅ PÅ BUTIKKEN. Og helst ikke bevege deg i samfunnet generelt.

Anonymkode: 68a88...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...