Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har en master i økonomi og administrasjon som hadde sin første fulltidsjobb etter studiene på et lite lokalkontor, som kun drev med revisjon, tilhørende et av de store revisjonshusene som kan svare på noen spørsmål for meg? Er det slik at man alltid stiller dårligere enn de ansatte som har master i regnskap og revisjon, både med tanke på lønn og muligheter for avansement? Er det noen forskjell i arbeidsbelastningen på disse? Er straks nyutdannet med master i økonomi og administrasjon og vil helst ikke ende opp som en annenrangs ansatt. På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenrangs ansatt? Haha dummeste jeg har hørt. Ingen bryr seg om det i det daglige arbeidet. Ingen forskjell på siv.øk og MRR de første årene vedr arbeidsbelastning og forfremmelse frem til senior-nivå. Noen steder får de dog med MRR tillegg i lønn, enten fra start eller på seniornivå. 

Men hvis du skal bli manager må du ta MRR, dette får du som du sikkert vet permisjon med litt lønn for å gjøre. 

hilsen ansatt i big4 utenfor Oslo

Anonymkode: 47b32...bac

Skrevet

Takk for de betryggende ordene Anonym!

Skrevet

Du vil stille mye dårligere i de første 2 årene eller till at du har opparbeid mye erfaring. Jeg skjønner ikke hvordan du kan revidere komplekse regnskap uten regnskapserfaring. 

Anonymkode: 7e0cc...594

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du vil stille mye dårligere i de første 2 årene eller till at du har opparbeid mye erfaring. Jeg skjønner ikke hvordan du kan revidere komplekse regnskap uten regnskapserfaring. 

Anonymkode: 7e0cc...594

Nei. Dette er feil. Det er svært liten forskjell mellom nyansatte med og uten MRR i praktisk revisjon. Dessuten er de gode på opplæring i big4 og man får relativt enkle og overkommelige oppgaver det første året. Forståelsen kommer etter hvert uavhengig av om man har tatt siv.øk eller mrr. 

Anonymkode: 47b32...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...